Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

KAPITAŁ WIEDZY W KSZTAŁTOWANIU WARTOŚCI WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW

KAPITAŁ WIEDZY W KSZTAŁTOWANIU WARTOŚCI WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW

EWA CHOMAĆ-PIERZECKA

Producent: AKADEMIA IM. JAKUBA Z PARADYŻA

Cena: 35.90 zł 32.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 16.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-66703-10-0
 
134 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
 

Teoretyczny i praktyczny wymiar ekonomii podlega zmianom implikowanym turbulentnością otoczenia, postępującym rozwojem techniczno-technologicznym i ewolucją wymagań beneficjentów aktywności rynkowych. Zmieniający się świat silnie kształtuje realia prowadzenia biznesu, niejednokrotnie wymuszając zmiany w sposobie myślenia i działania przedsiębiorstw, modyfikując wymiar dotychczas praktykowanych formuł gospodarowania. Choć główny cel prowadzenia działalności gospodarczej od lat z zasady pozostaje bez zmian (maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa), ewolucji podlega aspekt rozpatrywania wartości - w tym w szczególności obszar źródeł jej kreacji, metod jej osiągania i technik pomiaru.
Zarysowany kontekst rodzi szereg pytań:
1. Czym właściwie jest wartość przedsiębiorstwa i jak ją rozumieć?
2. W jakich perspektywach rozpatrywać można wartość przedsiębiorstwa?
3. Czy gospodarowanie ukierunkowane na wzrost wartości przedsiębiorstwa, to działalność ukierunkowana na perspektywę kreacji wartości dla akcjonariuszy, czy wszystkich grup interesariuszy?
Jaką rolę w kreacji wartości przedsiębiorstwa odgrywa kapitał intelektualny, w tym w szczególności wiedza?
4. Jak rozumieć, rozpatrywać i mierzyć kapitał wiedzy pod kryterium
jego wpływu na kreację wartości przedsiębiorstwa?
Niniejsze opracowanie stanowi próbę odpowiedzi na powyższe i szereg innych pytań, jakie rodzi problematyka wartości przedsiębiorstwa.
Wiodący cel opracowania koncentruje się wokół tezy, że we współczesnych warunkach prowadzenia biznesu (gospodarka oparta na wiedzy), niezbędnym jest stałe zgłębianie problematyki kształtowania wartości przedsiębiorstw oraz możliwości jej tworzenia w oparciu o kapitał wiedzy.
z Wprowadzenia

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1. Problem kształtowania wartości współczesnych
przedsiębiorstw
1.1. Wprowadzenie do problematyki kształtowania i pomiaru
wartości organizacji
1.2. Wartość przedsiębiorstwa jako główny cel gospodarowania
1.3. Wymiary kształtowania wartości przedsiębiorstwa
1.4. Odbiorcy wartości przedsiębiorstwa
1.4.1. Kryterium: klient
1.4.2. Kryterium: pracownik (i procesy wewnętrzne
przedsiębiorstwa)
1.4.3. Kryterium: akcjonariusz
1.4.4. Kryterium: społeczność
1.5. Aspekt wartości w pomiarze funkcjonowania przedsiębiorstw

Rozdział 2. Kapitał wiedzy w kształtowaniu wartości
przedsiębiorstwa
2.1. Wiedza w przedsiębiorstwie - wprowadzenie do problematyki
2.1. Wiedza jako zasób współczesnej organizacji
2.3. Istota wiedzy w jednostce gospodarującej - analiza użyteczności
wiedzy
2.4. Czynnik wiedzy jako determinanta wzrostu wartości
przedsiębiorstwa
2.5. Problem pomiaru kapitału wiedzy w przedsiębiorstwie

Podsumowanie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Kod producenta: 978-83-66703-10-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.