Dodano produkt do koszyka

Promocja

BOGACTWO SPOŁECZNO-EMOCJONALNE I TWÓRCZOŚĆ ORGANIZACYJNA W PRZEDSIĘBIORSTWIE

BOGACTWO SPOŁECZNO-EMOCJONALNE I TWÓRCZOŚĆ ORGANIZACYJNA W PRZEDSIĘBIORSTWIE

KATARZYNA BRATNICKA-MYŚLIWIEC

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH

Cena: 29.90 zł 26.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7875-579-1
 
156 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
 

Krytyczna rola zasobów strategicznych w kształtowaniu strategicznej efektywności przedsiębiorstwa jest powszechnie znana. Jednym z definiujących atrybutów strategicznego potencjału współczesnego przedsiębiorstwa jest bogactwo społeczno-emocjonalne opisywane w kategoriach: kontroli i wpływu przez rodzinę na podejmowanie decyzji- identyfikacji członków rodziny z przedsiębiorstwem- zespolenia więzi społecznych posiadanych przez członków rodziny zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego otoczeniu- emocjonalnego przywiązania do prowadzonej działalności gospodarczej- odnowy związków rodzinnych przez sukcesję mającą na celu zachowanie efektywnego biznesu dla przyszłych pokoleń. Niniejsze opracowanie koncentruje uwagę na tym, jak spożytkować bogactwo społeczno-emocjonalne jako zasób strategiczny oraz twórczość organizacyjną jako dynamiczną zdolność dla budowania względnie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Opisany mechanizm stanowi znaczny wkład do teorii zarządzania strategicznego, wskazując na nową ścieżkę formowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, która ma również istotne implikacje dla praktyki menedżerskiej. Koncepcja bogactwa społeczno-emocjonalnego, choć obecna w literaturze światowej, nie doczekała się dotychczas teoretycznego i empirycznego wsparcia na gruncie polskim. Jest to zatem pierwsza publikacja w języku polskim podejmująca tę problematykę.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Nowy zasób strategiczny: bogactwo społeczno-emocjonalne1.1. Istota i wymiary bogactwa społeczno-emocjonalnego 1.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa 1.3. Ciemne strony bogactwa społeczno-emocjonalnego Rozdział 2. Spojrzenie na twórczość organizacyjną z perspektywy zdolności dynamicznych przedsiębiorstwa2.1. Twórczość organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej2.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna Rozdział 3. W kierunku zrozumienia wpływu zewnętrznegoi wewnętrznego kontekstu działalności przedsiębiorstwa3.1. Otoczenie zadaniowe jako moderator zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną3.2. Specyfika firm rodzinnych Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych4.1. Opis populacji 4.2. Narzędzia pomiaru zmiennych 4.3. Zmienne kontrolne Rozdział 5. Wyniki analizy statystycznej oraz ich interpretacja5.1. Na drodze do przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa: bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna 5.2. Otoczenie zadaniowe oraz typ przedsiębiorstwa w zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną5.3. Analiza uzupełniająca 5.4. Synteza wyników badań empirycznych ZakończenieKonsekwencje dla teorii Konsekwencje dla praktyki zarządzania Ograniczenia i kierunki przyszłych badańBibliografiaSpis rysunkówSpis tabelZałącznik

Kod wydawnictwa: 978-83-7875-579-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl