Dodano produkt do koszyka

Promocja

BADANIA JAKO PODSTAWA PROJEKTOWANIA USER EXPERIENCE

BADANIA JAKO PODSTAWA PROJEKTOWANIA USER EXPERIENCE

IGA MOŚCICHOWSKA, BARBARA ROGOŚ-TUREK

Wydawnictwo: PWN

Cena: 99.90 zł 83.92 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-01-21324-4

493 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Pierwsza polska publikacja o roli badań z użytkownikami w tworzeniu produktów interaktywnych. Książka pokazuje nieodłączny związek badań z projektowaniem i biznesem, którego wynikiem są intuicyjne, budzące pozytywne emocje i wartościowe produkty. Autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji, aby tworzyć produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach.
Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne, a także korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane. Książka została napisana zarówno dla entuzjastów, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi różnorodność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne zastosowanie wniosków z badań.
Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera:
- pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu,
- plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu,
- dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać,
- ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy,
- przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.

SPIS TREŚCI

Przedmowa
1. Rola badań w procesie projektowania user experience rozwiązań interaktywnych
1.1. User experience projektów interaktywnych
1.1.1. Definicja user experience
1.1.2. Definicja użyteczności
1.2. Proces projektowania zorientowanego na użytkownika
1.2.1. Miejsce UX w wodospadowym prowadzeniu projektów
1.2.2. Miejsce UX w metodykach zwinnych
1.2.3. Badania z użytkownikami w UCD
1.3. Klasyfikacja metod badawczych wykorzystywanych w procesie projektowym
1.4. Korzyści z wykorzystania badań w projektowaniu

2. Przygotowanie do badań z użytkownikami
2.1. Plan badawczy
2.2. Dobór metody badawczej
2.3. Dobór próby i rekrutacja
2.3.1. Dobór próby w badaniach ilościowych
2.3.1.1. Celowy dobór próby
2.3.2. Rekrutacja uczestników badań
2.4. Przygotowanie do badań
2.4.1. Przygotowanie narzędzia badawczego
2.4.2. Organizacja sesji badawczych
2.5. Prowadzenie badań
2.6. Badania z udziałem dzieci
2.6.1. Dlaczego badania z dziećmi są inne niż z dorosłymi
2.6.2. Przygotowania do badań z dziećmi
2.6.3. Prowadzenie badań z dziećmi

3. Badania potrzeb w projektowaniu produktów
3.1. IDI, czyli indywidualne wywiady pogłębione
3.1.1. Kiedy stosować wywiady indywidualne
3.1.2. Rodzaje wywiadów indywidualnych
3.1.3. Przebieg badania
3.1.4. Wariacja: diady
3.1.5. Analiza
3.1.6. Korzyści i ograniczenia wywiadów indywidualnych
3.2. Badania kwestionariuszowe
3.2.1. Kiedy stosować badania kwestionariuszowe
3.2.2. Przebieg badania
3.2.3. Ważne dla UX skale i narzędzia
3.2.4. Wariacja: ankieta audytoryjna
3.2.5. Wariacja: CATI
3.2.6. Analiza ankiet
3.2.7. Korzyści i ograniczenia badań kwestionariuszowych
3.3. Fokusy, czyli zogniskowane wywiady grupowe
3.3.1. Kiedy stosować fokusy
3.3.2. Przebieg badania
3.3.3. Techniki projekcyjne i zadania praktyczne
3.3.4. Fokusownia
3.3.5. Moderacja
3.3.6. Wariacja: współprojektowanie
3.3.7. Analiza badań fokusowych
3.3.8. Korzyści i ograniczenia fokusów
3.4. Badania etnograficzne: obserwacja i wywiad kontekstowy
3.4.1. Obserwacja
3.4.2. Wywiad kontekstowy
3.4.3. Kiedy stosować badania etnograficzne
3.4.4. Przebieg badania
3.4.5. Konstrukcja scenariusza wywiadu kontekstowego
3.4.6. Prowadzenie wywiadu kontekstowego
3.4.7. Wariacja: wywiad kontekstowy z zadaniami
3.4.8. Wariacja: shadowing
3.4.9. Analiza
3.4.10. Korzyści i ograniczenia badań etnograficznych
3.5. Badania dzienniczkowe
3.5.1. Kiedy stosować badania dzienniczkowe
3.5.2. Rodzaje dzienniczków ze względu na formę
3.5.3. Rodzaje dzienniczków ze względu na strukturę
3.5.4. Przebieg badania
3.5.5. Narzędzie badawcze
3.5.6. Wariacja: sonda kulturowa
3.5.7. Analiza dzienniczków
3.5.8. Korzyści i ograniczenia badań dzienniczkowych
3.6. Analiza danych zastanych
3.6.1. Kiedy stosować analizę danych zastanych
3.6.2. Warianty analizy danych zastanych
3.6.2.1. Desk research
3.6.2.2. Analiza zawartości i treści
3.6.3. Rodzaje analizowanych treści
3.6.4. Jednostki analizy i klucz kategoryzacyjny
3.6.5. Korzyści i ograniczenia analizy danych zastanych
3.7. Sortowanie kart
3.7.1. Kiedy stosować sortowanie kart
3.7.2. Rodzaje sortowania kart
3.7.3. Przebieg badania
3.7.4. Analiza sortowania kart
3.7.5. Wariacja: sortowanie drzewiaste
3.7.6. Korzyści i ograniczenia sortowania kart

4. Ewaluacja, czyli jak sprawdzić user experience projektu
4.1. Zadaniowe testy użyteczności
4.1.1. Kiedy stosować zadaniowe testy użyteczności
4.1.2. Przebieg badania
4.1.2.1. Liczebność próby i rekrutacja respondentów
4.1.2.2. Scenariusz badań i zadania
4.1.2.3. Przygotowanie badań
4 1.2.4. Prowadzenie zadaniowych testów użyteczności
4.1.2.5. Ocena satysfakcji
4.1.3. Różne typy testów użyteczności
4.1.3.1. Testy z pomiarem wykonania i testy porównawcze
4.1.3.2. Wspólne odkrywanie
4.1.3.3. Metoda zaznajamiania
4.1.3.4. Testy mobilne i w terenie
4.1.3.5. Testy na makietach i na prototypie
4.1.4. Wariacja:Test 5 sekund
4.1.5. Wariacja: Czarnoksiężnik z krainy Oz
4.1.6. Wariacja: RITE (szybki iteracyjny test i ewaluacja)
4.1.7. Analiza i raportowanie wyników badań
4.1.8. Korzyści i ograniczenia zadaniowych testów użyteczności
4.2. Eyetrocking
4.2.1. Kiedy stosować eyetracking
4.2.2. Ilu respondentów zaprosić do eyetrackingu
4.2.3. Przebieg badania
4.2.3.1. Ograniczenia osobowe i techniczne
4.2.3.2. Protokół głośnego myślenia
4.2.3.3. Patrzenie swobodne vs. zadania
4.2.3.4. Problemy techniczne i analityczne
4.2.4. Metryki analizy
4.2.5. Korzyści i ograniczenia eyetrackingu
4.3. Zdalne badania ewaluacyjne
4.3.1. Moderowane i niemoderowane badania zdalne
4.3.2. Zalety i ograniczenia
4.4. Ewaluacja emocji w UX
4.4.1. Kiedy stosować ewaluację emocji
4.4.2. Metody i techniki ewaluacji emocji
4.4.2.1. Metody subiektywne
4.4.2.2. Metody obiektywne

5. Optymalizacja, czyli jak doskonalić projekt
5.1. Analiza statystyk
5.1.1. Źródła statystyk
5.1.2. Obszary analizy
5.1.3. Dziesięć dobrych praktyk analityka
5.1.4. Problemy z analizą statystyk
5.1.5. Korzyści i ograniczenia analizy statystyk
5.2. Testy A/B
5.2.1. Co testować
5.2.2. Przebieg badania
5.2.3. Wariacja:Testy wieloczynnikowe
5.2.4. Korzyści i ograniczenia testów A/B
5.3. Śledzenie ruchów myszki
5.3.1. Przebieg badania
5.3.2. Analiza wyników
5.3.3. Korzyści i ograniczenia śledzenia ruchów myszki

6. Analiza danych i raportowanie
6.1. Analiza jakościowa
6.1.1. Przygotowanie danych
6.1.2. Analiza danych
6.1.3. Interpretacja danych
6.2. Analiza ilościowa
6.2.1. Przygotowanie danych
6.2.2. Statystyki opisowe
6.2.3. Jak określać relacje pomiędzy zmiennymi
6.2.4. Jak nie wpaść w pułapkę liczb
6.3. Modelowanie oparte na badaniach
6.3.1. Persony
6.3.2. Mapa empatii
6.3.3. Scenariusze użytkownika
6.3.4. Diagramy i przepływy
6.3.5. Mapowanie podróży użytkownika
6.3.6. Macierze
6.4. Komunikowanie wyników badań
6.4.1. Struktura raportu badawczego
6.4.2. Jak napisać raport, żeby ktoś go przeczytał
6.4.3. Filmy wideo
6.4.4. Prezentowanie wyników
6.5. Promuj badania w swojej organizacji

Indeks

Kod wydawnictwa: 978-83-01-21324-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl