Dodano produkt do koszyka

Promocja

BIZNES CYFROWY PERSPEKTYWA INNOWACJI CYFROWYCH

BIZNES CYFROWY PERSPEKTYWA INNOWACJI CYFROWYCH

red.nauk.KATARZYNA NOWICKA

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 52.00 zł 46.80 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8030-308-9
 
269 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
 

Celem pracy jest pokazanie, w jaki sposób technologie cyfrowe zmieniają tradycyjną logikę tworzenia i przechwytywania wartości w biznesie wpływając na innowacyjność podmiotu, jego model biznesu, zarządzanie ryzykiem i nie-pewnością, bądź na zmiany o charakterze instytucjonalnym. Tłem rozważań jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy innowacje cyfrowe mają charakter przełomowy czy przyrostowy. W niniejszej pracy starano się także uzupełnić luki badawcze w obszarach, takich jak bariery wdrażania nowoczesnych technologii, ryzyko ich używania i cyberbezpieczeństwo. Jednocześnie w wyniku badań empirycznych podsumowano stan implementacji technologii cyfrowych w polskich przedsiębiorstwach i wyłoniono najważniejsze kierunki dla dalszych badań w ramach podjętego tematu.Badanie przeprowadzono wykorzystując pogłębione studia literaturowe oraz ilościowe badania empiryczne. Badania ilościowe zostały przeprowadzone w listopadzie i grudniu 2018 r. metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych Computer-Assisted Telephone Interviewing (CATI) wśród przedstawicieli kadry zarządzającej przedsiębiorstw, w których wykorzystywane są technologie cyfrowe i na ich podstawie zostały wdrożone innowacje. Operat losowania stanowiły przedsiębiorstwa mikro, małe, średnie i duże (zatrudniające odpowiednio do 9, 10-49, 50-249 i ponad 250 pracowników) z sektora produkcyjnego, usługowego, produkcyjno-usługowego uwzględnione w bazie Bisnode Polska. Łącznie nawiązano kontakt z 2840 przedsiębiorstwami, zrealizowano 240 pełnych wywiadów w dwóch obszarach badawczych (otrzymano po 120 odpowiedzi w każdym obszarze). Algorytm randomizacji wbudowany w oprogramowanie do badań telefonicznych zapewnił jednakową szansę znalezienia się w próbie każdemu z rekordów w bazie danych. Przed rozpoczęciem badania opracowane kwestionariusze zostały zweryfikowane przez dobranych losowo respondentów należących do badanej grupy. Badania przeprowadzono w dwóch grupach tematycznych. Pierwszy obszar tematyczny, pt. "Innowacje cyfrowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem", koncentrował się na identyfikacji: wpływu technologii cyfrowych na zarządzanie przedsiębiorstwem, stymulantów i destymulatów implementacji innowacji cyfrowych, ryzyka towarzyszącego ich wdrażaniu, roli platform cyfrowych w rozwoju przedsiębiorstwa. Rozkłady częstości dla zmiennych demograficznych zawiera aneks I. Wyniki tego badania zostały omówione w rozdziałach drugim, trzecim i piątym. Drugi obszar tematyczny, pt. "Innowacje cyfrowe w rozwoju przedsiębiorstwa", dotyczył roli technologii cyfrowych w osiąganiu konkurencyjności, ograniczaniu zdarzeń niepożądanych, jak też przyszłych planów wobec wdrażania innowacji. Rozkłady częstości dla zmiennych demograficznych dla tego obszaru badawczego znajdują się w aneksie II. Wyniki badania przedstawiono w rozdziale siódmym.Niniejsza praca jest kontynuacją dyskusji podjętej w monografii "Biznes cyfrowy. Technologie, modele, regulacje" wydanej w 2018 r. przez Oficynę Wydawniczą SGH, na temat wpływu technologii cyfrowych na kształt współczesnych modeli biznesu. Jako rozwinięcie tej dyskusji przyjmuje się tu perspektywę innowacji. Założeniem dla niniejszej pracy jest podejście mówiące, że technologia jest jednym z zasobów niezbędnym do rozwoju innowacji. Technologie cyfrowe natomiast stanowią punkt wyjścia do tworzenia innowacji cyfrowych, które mogą mieć charakter przełomowy bądź przyrostowy. Innowacje cyfrowe są jednocześnie podstawą i trwałym elementem rozwoju biznesu cyfrowego.Praca składa się z siedmiu rozdziałów, w których autorzy koncentrując się na wybranych tematach analizują rolę technologii cyfrowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem i jego rozwoju badając problem pod kątem innowacji.

SPIS TREŚCI

Katarzyna Nowicka

Wprowadzenie

Katarzyna Nowicka1. Biznes cyfrowy w optyce innowacjiWstęp1.1. Innowacje i ich rodzaje źródłem wartości1.2. Technologie cyfrowe jako zasób innowacji przełomowych i przyrostowych1.3. Innowacja cyfrowa a biznes cyfrowy

Podsumowanie

Stanisław Łobejko2. Wpływ cyfryzacji na modele biznesowe przedsiębiorstwWstęp2.1. Rola technologii cyfrowej w kształtowaniu struktur organizacyjnych2.2. Innowacyjne modele biznesowe2.3. Cyfrowe platformy decyzyjne2.4. Wpływ cyfryzacji na modele biznesowe i innowacyjność polskich firm

PodsumowanieAneta Pluta-Zaremba3. Innowacje cyfrowe w branży e-commerceWstęp3.1. Rodzaje e-commerce z perspektywy cyfrowej transformacji biznesu3.2. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw handlu elektronicznego3.3. Wpływ technologii cyfrowych na transformację przedsiębiorstw e-commerce3.4. Cyfrowe innowacje w świecie on-line i off-line3.5. Cyfrowe innowacje z perspektywy polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność e-commerce3.5.1. Charakterystyka badań3.5.2. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw3.5.3. Cyfrowe innowacje w branży e-commerce3.5.4. Wnioski z badań empirycznych 102PodsumowanieWłodzimierz Szpringer4. Technologia rozproszonego rejestru - przełomowa innowacja w rozwoju cyfrowych modeli biznesowychWstęp4.1. Innowacyjne modele biznesowe w gospodarce cyfrowej4.2. Innowacje - technologie - koszty transakcyjne4.3. Blockchain a big data i cloud computing4.4. Fintechy - bigtechy - innowacje w modelach biznesowych4.5. Gospodarka współdzielenia - innowacyjny model biznesowy4.6. Blockchain - innowacja na rynku kapitałowym4.7. Crowdinvesting - innowacyjne przedpole rozwoju ICO4.8. Initial Coin Offerings - innowacyjna usługa rynku kapitałowego4.9. Crowdfunding i ICO - kierunki regulacji4.10. Blockchain - innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwemPodsumowanieŁukasz Marzantowicz5. Cyfrowe innowacje w świetle ryzyka i niepewnościWstęp5.1. Ryzyko i niepewność w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa - ujęcie ogólne5.2. Cyfryzacja jako źródło ryzyka zakłóceń w biznesie5.3. Cyfrowa innowacja jako obszar zarządzania ryzykiem i niepewnością w biznesie - syntetyczne zestawienie wyników badań5.3.1. Rodzaje ryzyka i zarządzanie ryzykiem w kontekście innowacji cyfrowych5.3.2. Wpływ ryzyka na skuteczność innowacji cyfrowych5.3.3. Cyfrowe innowacje jako ograniczenie zakłóceńPodsumowanieWłodzimierz Szpringer6. Cyberbezpieczeństwo a prywatność - kluczowy dylemat kształtowania cyfrowych modeli biznesowychWstęp6.1. Nowe zagrożenia i szanse dotyczące cyberbezpieczeństwa6.2. Cyberbezpieczeństwo - kluczowe kierunki badań6.3. Nowa regulacja cyberbezpieczeństwa6.4. Forking - czy odwrót od zasady ?code is law"? (Ethereum a Ethereum Classic)6.5. Giełdy kryptowalut (centralizacja - decentralizacja a ryzyko ataków)6.6. Przejrzystość w blockchain - ?zarządzanie przez algorytmy" a prawo konkurencjiPodsumowanieŁukasz Marzantowicz7. Innowacje cyfrowe w rozwoju przedsiębiorstwa innowacyjnego - perspektywy zmian i barier wdrażania w świetle wyników badań empirycznychWstęp7.1. Cyfrowe innowacje z perspektywy przedsiębiorstwa innowacyjnego7.2. Perspektywy zmian w zarządzaniu cyfrowymi innowacjami7.3. Perspektywa rozwoju zarządzania przedsiębiorstwem wobec zastosowania cyfrowych innowacji7.4. Bariery wprowadzenia technologii cyfrowych z punktu widzenia zarządzania przedsiębiorstwemPodsumowanieKatarzyna NowickaZakończenieAneks I. Innowacje cyfrowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem - rozkłady częstości dla zmiennych demograficznychAneks II. Innowacje cyfrowe w rozwoju przedsiębiorstwa - rozkłady częstości dla zmiennych demograficznychBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-308-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl