Dodano produkt do koszyka

Promocja

ADMINISTRACYJNOPRAWNA PROBLEMATYKA WSPÓŁPRACY UCZELNI Z OTOCZENIEM SPOŁECZNO-GOSPODARCZYM

ADMINISTRACYJNOPRAWNA PROBLEMATYKA WSPÓŁPRACY UCZELNI Z OTOCZENIEM SPOŁECZNO-GOSPODARCZYM

ADAM KOZIEŃ

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

Cena: 52.90 zł 47.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-233-5005-7
 
141 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

Recenzowana praca składa się z pięciu rozdziałów ułożonych w logicznej kolejności. Autor rozpoczyna swoje rozważania od określenia miejsca uczelni w systemie prawa administracyjnego. Następnie przechodzi do charakterystyki jej otoczenia społeczno-gospodarczego, a kończy na koncepcji wielopłaszczyznowej współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym, formułując wnioski de lege ferenda.
Recenzowana praca dotyczy niezwykle ważnej i aktualnej kwestii, jaką jest otoczenie społeczno-gospodarcze uczelni. Współczesny Uniwersytet, w związku ze zmianami wprowadzonymi "Konstytucją dla Nauki", otrzymał misję budowania i rozwijania relacji z otoczeniem. Autor podjął się więc analizy całkiem nowego zagadnienia. Z tego względu monografia należy do pierwszych opracowań we wskazanym zakresie.
Oprócz gruntownej analizy otoczenia uczelni Autor sytuuje tę instytucję w systemie prawa administracyjnego, przywołując wielu Szacownych Autorów - "Filary Prawa Administracyjnego". Dzięki temu zagadnienia wprowadzające mają solidne podstawy i doskonale sytuują recenzowaną pracę na tle innych publikacji z pogranicza materialnego i ustrojowego prawa administracyjnego.
Ocena przyjętej metodologii badawczej pozostałych aspektów związanych z analizą opracowanego problemu jest nie tylko pozytywna, ale wręcz wysoka. Autor podjął się charakterystyki nowego tematu i poradził sobie z tym zadaniem bardzo dobrze, czego dowodzą wszystkie logiczne wywody.
Z recenzji dr hab. Ewy Szewczyk, prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego

SPIS TREŚCI

Wykaz najważniejszych skrótów

Wstęp

1. Miejsce uczelni w systemie prawa administracyjnego
1.1. Pojęcie i rodzaje uczelni
1.2. Aksjologiczne i konstytucyjne podstawy funkcjonowania uczelni
1.2.1. Aksjologiczne podstawy funkcjonowania uczelni w Polsce
1.2.2. Autonomia szkół wyższych
1.2.3. Prawo do nauki
1.2.4. Wolność badań naukowych i nauczania
1.3. Uczelnia jako podmiot "na styku" ustrojowego, materialnego
i procesowego prawa administracyjnego
1.4. Systemy szkolnictwa wyższego w doktrynie i w empirii
1.4.1. Klasyczne systemy szkolnictwa wyższego
1.4.2. Próby reformy systemów szkolnictwa wyższego
1.4.3. Współczesne modele szkolnictwa wyższego
1.4.4. Nowe ujęcia podmiotowe uczelni
1.4.5. Uwagi de lege lata oraz de lege ferenda w odniesieniu
do polskiego modelu szkolnictwa wyższego
1.5. Uczelnia jako zakład publiczny (administracyjny)
1.6. Władztwo administracyjne w uczelniach
1.7. Uczelnia jako osoba prawna typu korporacyjnego

2. Otoczenie społeczno-gospodarcze uczelni w systemie prawa powszechnie
obowiązującego w Polsce
2.1. Pojęcie otoczenia społeczno-gospodarczego uczelni
2.1.1. Pojęcie otoczenia organizacji
2.1.2. Otoczenie społeczno-gospodarcze uczelni
2.2. Otoczenie społeczno-gospodarcze uczelni na styku prawa
administracyjnego i cywilnego
2.3. Otoczenie społeczno-gospodarcze uczelni jako element składowy
korporacji
2.4. Znaczenie otoczenia społeczno-gospodarczego uczelni dla jej
funkcjonowania

3. Współpraca pomiędzy uczelniami a otoczeniem
społeczno-gospodarczym
3.1. Formy współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
3.1.1. Instytucjonalne formy współpracy uczelni z otoczeniem
społeczno-gospodarczym
3.1.2. Komercjalizacja badań naukowych oraz transfer wiedzy
i technologii do gospodarki
3.1.3. Współpraca w zakresie dydaktyki
3.1.4. Inne formy współpracy
3.2. Przykłady współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
(w wybranych państwach Unii Europejskiej)
3.3. "Cambridge phenomenon" jako przykład klastra technologicznego
wokół uniwersytetu
3.4. Wzajemny wpływ uczelni oraz otoczenia społeczno-gospodarczego
w kontekście rozwoju gospodarczego i społecznego

4. Analiza de lege lata rozwiązań prawnych w zakresie
współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
4.1. Współpraca uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
w kontekście reformy prawa o szkolnictwie wyższym
4.1.1. Współpraca uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
na gruncie poprzednio obowiązującej ustawy - Prawo
o szkolnictwie wyższym
4.1.2. Propozycje zespołu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
w Poznaniu pod przewodnictwem Marka Kwieka w zakresie
współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
4.1.3. Propozycje zespołu Uniwersytetu SWPS
(kierownik Hubert Izdebski) w zakresie współpracy uczelni
z otoczeniem społeczno-gospodarczym
4.1.4. Propozycje zespołu Instytutu Allerhanda
(kierownik Arkadiusz Radwan) w zakresie współpracy uczelni
z otoczeniem społeczno-gospodarczym
4.2. Formy współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
na podstawie obowiązujących przepisów ustawy - Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce
4.2.1. Instytucjonalne formy współpracy uczelni z otoczeniem
społeczno-gospodarczym
4.2.2. Komercjalizacja badań naukowych oraz transfer wiedzy
i technologii do gospodarki
4.2.3. Współpraca w zakresie dydaktyki
4.2.4. Inne formy współpracy
4.3. Ocena istniejących rozwiązań prawnych w zakresie współpracy uczelni
z otoczeniem społeczno-gospodarczym

5. Koncepcja wielopłaszczyznowej współpracy uczelni z otoczeniem
społeczno-gospodarczym o charakterze de legeferenda
5.1. Zarys koncepcji
5.2. Instytucjonalne aspekty współpracy uczelni z otoczeniem
społeczno-gospodarczym
5.3. Komercjalizacja badań naukowych oraz transfer wiedzy i technologii
do gospodarki
5.4. Współpraca uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym
w obszarze dydaktyki
5.5. Inne obszary współpracy uczelni z otoczeniem
społeczno-gospodarczym
5.6. Przewidywany wpływ koncepcji na rozwój społeczno-gospodarczy
państwa

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Streszczenie

Kod wydawnictwa: 978-83-233-5005-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl