Dodano produkt do koszyka

Promocja

BADANIA EMPIRYCZNE INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KRAJACH GRUPY WYSZEHRADZKIEJ. STUDIUM PRZYPADKU

BADANIA EMPIRYCZNE INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KRAJACH GRUPY WYSZEHRADZKIEJ. STUDIUM PRZYPADKU

KATARZYNA BROŻEK

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 69.00 zł 54.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-375-7

234 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Problematyka innowacyjności przedsiębiorstw jest uznawana współcześnie za bardzo istotne zagadnienie, mające duże znaczenie dla rozwoju całokształtu gospodarki na różnym poziomie gospodarowania. Intencją Autorki było zwrócenie uwagi na istnienie kwestii związanych z istotą i rolą innowacyjności w relacji do przedsiębiorstw, regionów i układów międzynarodowych, co oznacza badanie interakcyjności innowacji pomiędzy różnymi poziomami gospodarowania. Jest to ważne zagadnienie, gdyż współcześnie innowacje i innowacyjność zarówno z punktu widzenia pojedynczych podmiotów gospodarczych, jak i gospodarek narodowych, powinny być traktowane jak rozbudowane wewnętrznie zestawy środków służących podnoszeniu sprawności działania, budowaniu silnej pozycji konkurencyjnej, uzyskiwaniu korzyści ekonomicznych na poziomach mikro (przedsiębiorstw), mezo (sektorów, regionów) oraz makro (kraju i świata).

Monografia traktuje o innowacyjności jako kreatorze rozwoju przedsiębiorstw i wzrostu gospodarczego krajów Grupy Wyszehradzkiej. Przedstawiono w niej analizę m.in.:
- wskaźników innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce
- wskaźników innowacyjności przedsiębiorstw w krajach Grupy Wyszehradzkiej
- wpływu wybranych czynników na rozwój przedsiębiorstw w Polsce
- wpływu innowacyjności na wzrost gospodarczy krajów Grupy Wyszehradzkiej.

Podjęty temat badawczy, problemy badawcze są zasadne i aktualne z punktu widzenia obecnych tendencji w gospodarce. Sformułowane w pracy hipotezy badawcze są poprawne. Struktura pracy jest również właściwa. (...) Recenzowana praca może być wartościową publikacją o charakterze podręcznika do ćwiczeń dla studentów studiów ekonomicznych.
Z recenzji prof. dr. hab. Sławomira I. Bukowskiego

Podkreślić należy znajomość i umiejętność posługiwania się najnowszymi metodami ekonometrycznymi przez Autorkę, co dobrze posłużyło do zbadania wybranego tematu i sformułowania stosownych wniosków. Stwierdzam, że recenzowana przeze mnie książka (...) stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego, może też służyć dla celów dydaktycznych.
Z recenzji dr hab. Marty Czyż, prof. AGH

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Część I
INNOWACYJNOŚĆ I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ - BADANIA LITERATUROWE

Rozdział 1
TEORETYCZNE UJĘCIE INNOWACYJNOŚCI
1.1. Wprowadzenie
1.2. Istota i definicje innowacyjności
1.3. Pośrednie instrumenty wspomagające rozwój innowacyjności przedsiębiorstw
1.3.1. Filozofia kaizen
1.3.2. Rynek pracy
1.3.3. Inne rynki wspierające innowacyjność
1.4. Podsumowanie
1.5. Załącznik - podstawy prawne wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach

Rozdział 2
WPROWADZENIE W TEMATYKĘ PRZEDSIĘBIORSTW
2.1. Wprowadzenie
2.2. Istota i definicje przedsiębiorstw
2.3. Cechy przedsiębiorstw
2.4. Klasyfikacja przedsiębiorstw
2.5. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w polskiej gospodarce
2.5.1. Otoczenie przedsiębiorstw a rodzaje uwarunkowań rozwoju
2.5.2. Analiza czynników wewnętrznych
2.5.3. Eksplikacja czynników zewnętrznych
2.6. Podsumowanie

Część II
ANALIZA STATYSTYCZNA

Rozdział 3
ANALIZA WYBRANYCH WSKAŹNIKÓW INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE
3.1. Wprowadzenie
3.2. Determinanty z zakresu działalności badawczo-rozwojowej
3.3. Determinanty z zakresu działalności innowacyjnej
3.4. Podsumowanie

Rozdział 4
ANALIZA WYBRANYCH WSKAŹNIKÓW INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W KRAJACH GRUPY WYSZEHRADZKIEJ
4.1. Wprowadzenie
4.2. Sektor przedsiębiorstw i jego struktura
4.3. Determinanty z zakresu zatrudnienia w sektorze B+R oraz wysokich technologii
4.4. Determinanty z zakresu eksportu wysokich technologii i wydatków na B+R
4.5. Podsumowanie

Część III
ANALIZA EKONOMETRYCZNA

Rozdział 5
ANALIZA WPŁYWU WYBRANYCH CZYNNIKÓW NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE
5.1. Wprowadzenie
5.2. Procedura badawcza
5.3. Prezentacja zmiennych diagnostycznych
5.4. Diagnostyka modelu panelowego
5.5. Wnioski z analizy
5.6. Załącznik - analiza regresji
5.6.1. Estymacja losowe efekty
5.6.2. Estymacja panelowa MNK
5.6.3. Estymacja ustalone efekty

Rozdział 6
ANALIZA WPŁYWU INNOWACYJNOŚCI NA WZROST GOSPODARCZY KRAJÓW GRUPY WYSZEHRADZKIEJ
6.1. Wprowadzenie
6.2. Założenia metodyczne
6.3. Konstrukcja modelu
6.4. Wstępna analiza danych
6.4.1. Podstawowe statystyki opisowe
6.4.2. Wykresy rozrzutu i badanie korelacji
6.5. Wnioski z przeprowadzonej estymacji
6.6. Załącznik - analiza regresji
6.6.1. Wstępna weryfikacja modelu panelowego MNK
6.6.2. Weryfikacja modelu o ustalonych efektach na tle modelu klasycznego
6.6.3. Porównanie modeli z efektami indywidualnymi

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS TABEL

SPIS RYSUNKÓW

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-375-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl