Dodano produkt do koszyka

Promocja

ADAPTACJA W RELACJACH BUSINESS-TO-BUSINESS UWARUNKOWANIA I EFEKTY

ADAPTACJA W RELACJACH BUSINESS-TO-BUSINESS UWARUNKOWANIA I EFEKTY

GRZEGORZ LESZCZYŃSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W POZNANIU

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7417-820-4

226 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014


Główną przesłanką dla przygotowania monografii i było dążenie do pokazania, jakie znaczenie dla efektów uzyskiwanych dzięki relacji między dostawcą i nabywcą instytucjonalnym ma proces adaptacji zachodzący w ramach tej relacji. Uzasadnieniem podjęcia pracy nad istotą, uwarunkowaniami i efektami adaptacji w relacjach business-to-business jest przede wszystkim niedostatek wiedzy w tym obszarze. Adaptacja jako proces relacji została rozpoznana już w trakcie badań prowadzonych w latach 80. XX wieku, jednak nie zyskała ona szerszego zainteresowania. Nawet jeśli badania takie prowadzono, to najczęściej uwaga była skupiona na jednej ze stron relacji - dostawcy lub nabywcy. Brakuje wciąż spojrzenia na adaptację z uwzględnieniem perspektywy obustronnej. Niniejsza praca ma przyczynić się do znaczącego wzrostu wiedzy na temat adaptacji ukazanej z dwóch punktów widzenia: dostawców oraz nabywców instytucjonalnych.Fragment ze wstępuSPIS TREŚCIWstęp1. Relacje między przedsiębiorstwami w nauce o zarządzaniu1.1. Geneza podejścia interakcyjnego w naukach o zarządzaniu1.1.1. Interakcje w naukach społecznych1.1.2. Relacje w teorii przedsiębiorstwa1.1.3. Koncepcje zarządzania akcentujące interakcje1.2. Paradygmat interakcyjno-relacyjny w sferze business-to-business1.2.1. Interakcje na rynku business-to-business jako przedmiot badań1.2.3. Koncepcje relacji business-to-business1.2.4. Podejście interakcyjne a marketing relacji1.3. Relacje dostawca - nabywca jako przedmiot zarządzania1.3.1. Zarządzanie relacjami z klientami1.3.2. Zarządzanie relacjami z dostawcami1.4. Wnioski2. Strukturalno-funkcjonalne podejście do relacji między dostawcąi nabywcą2.1. Wymiary kondycji relacji2.2. Dopasowanie w relacjach dostawcy i nabywcy2.2.1. Dopasowanie sytuacyjne przedsiębiorstwa2.2.2. Oddziaływanie dopasowania na relacje dostawca - nabywca2.3. Efekty relacyjne jako przesłanka utrzymywania więzi między dostawcąi nabywcą2.3.1. Konceptualizacja efektów relacyjnych2.3.2. Funkcjonalne podejście do efektów relacyjnych z perspektywydostawcy i nabywcy2.4. Negatywne konsekwencje relacji2.4.1. Koszty relacyjne2.4.2. Zależność relacyjna2.5. Ocena relacji2.6. Wnioski3. Adaptacja jako proces w relacji dostawca - nabywca3.1. Istota i przebieg adaptacji3.1.1. Miejsce i rola adaptacji w relacji dostawy i nabywcy3.1.2. Proces adaptacji i jego wymiary3.2. Przesłanki adaptacji3.2.1. Racjonalna adaptacja a podejścia ewolucyjne3.2.2. Motywy adaptacji3.3. Materialne i niematerialne efekty adaptacji3.4. Adaptacja w funkcji marketingowo-sprzedażowej przedsiębiorstwa3.5.1. Adaptacja jako podstawowy proces marketingu3.5.2. Adaptacja jako instrument sprzedaży3.5. Adaptacja a koordynacja z perspektywy nabywcy instytucjonalnego3.6.1. Strategiczne dopasowanie zakupów3.6.2. Koordynacja łańcucha dostaw3.7. Wnioski4. Adaptacja w świetle badań eksploracyjnych4.1. Metodyka badań4.1.1. Badania wśród dostawców4.1.2. Badania wśród nabywców4.2. Adaptacja z perspektywy dostawcy4.2.1. Dopasowanie a zakres adaptacji4.2.2. Oddziaływanie dopasowania na adaptację z perspektywy dostawców4.2.3. Obszary dopasowania w relacjach z klientami4.2.4. Efekty adaptacji i dopasowania w relacjach z kluczowymi klientami4.3. Dopasowanie w relacjach z perspektywy nabywcy4.3.1. Rola dopasowania i adaptacji4.3.2. Elementy dopasowania w relacji z dostawcą4.3.4. Efekty dopasowania z perspektywy nabywcy4.4. Wnioski5. Konceptualizacja uwarunkowań i efektów adaptacji5.1. Propozycja modelu5.2. Operacjonalizacja konstruktów5.3. Wnioski6. Adaptacja na rynku przemysłowym w ujęciu empirycznym6.1. Metodyka badania6.1.1. Cel i zakres badania6.1.2. Proces gromadzenia informacji i charakterystyka zbadanej próby6.1.3. Metody analizy danych6.2. Weryfikacja operacjonalizacji konstruktów6.2.1. Czynniki opisujące konstrukty6.2.2. Ocena rzetelności pomiaru6.3. Stan relacji i zakres adaptacji6.4. Uwarunkowania adaptacji6.5. Oddziaływanie adaptacji na efekty relacyjne6.5. Wnioski7. Rola adaptacji w zarządzaniu relacjami dostawca - nabywca7.1. Implikacje poznawcze7.2. Implikacje dla nauki o zarządzaniu7.4. WnioskiZakończenieAneksA1. Kwestionariusz wykorzystywany w ankiecie rozdawanej wśród menedżerówsprzedażyA2. Kwestionariusz wykorzystywany w wywiadach z menedżerami zakupówA3. Scenariusz wywiadu pogłębionego z menedżerami sprzedaży i zakupówA4. Wytyczne do eseju na temat relacji z klientamiEsej: "Adaptacja w relacjach z klientami na rynku business-to-business"A5. Badanie eksploracyjne - charakterystyka próbyA6. Badanie relacji na rynku przemysłowym - charakterystyka próbyA7. Wyniki analizy czynnikowej - ładunki czynnikoweZakres adaptacjiKondycja relacjiMotywy adaptacjiDopasowaniePozytywne efekty relacyjneNegatywne efekty relacyjneBibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7417-820-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl