Dodano produkt do koszyka

Promocja

AKTUALNE PROBLEMY FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW

AKTUALNE PROBLEMY FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW

RED.MAŁGORZATA KOWALIK, RED.AGATA SIERPIŃSKA-SAWICZ

Wydawnictwo: VIZJA PRESS&IT

Cena: 94.90 zł 85.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-62855-27-8

507 stron
oprawa: twarda
Rok wydania: 2014

Niniejszy zbiór ukazał się z okazji jubileuszu czterdziestolecia pracy naukowo-dydaktycznej prof. Marii Sierpińskiej. Praca składa się z 24 rozdziałów poświęconych aktualnym problemom funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw. Poprzedza je wstęp prezentujący sylwetkę oraz dorobek naukowy jubilatki. Autorzy w swoich artykułach poruszają m.in. różnorodne zagadnienia związane ze współczesnymi metodami zarządzania finansami przedsiębiorstw, zajmują się perspektywami rozwoju przedsiębiorczości, badają cele finansowe i strukturę finansową polskich przedsiębiorstw, analizują stające przed polskimi firmami w dobie kryzysu zagrożenia finansowe. Zakres tematów zawartych w publikacji jest bardzo szeroki i z pewnością każdy zainteresowany Czytelnik znajdzie w tym opracowaniu coś dla siebie.

SPIS TREŚCI

Sylwetka Pani Profesor dr hab. Marii Sierpińskiej

Rozdział 1. Cele finansowe w strukturze celów przedsiębiorstw
(Agata Sierpińska-Sawicz)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Istota i klasyfikacja celów przedsiębiorstw
1.3. Cele w teoriach przedsiębiorstw
1.4. Zysk w strukturze celów przedsiębiorstw
1.5. Cele akcjonariuszy a cele interesariuszy
1.6. Podsumowanie

Rozdział 2. Ocena przydatności koncepcji vbm w zarządzaniu
przedsiębiorstwem w warunkach kryzysu gospodarczego (Robert Bąk)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Idea i charakterystyka koncepcji Value Based Management
2.3. Kryzys gospodarczy lat 2008-2012, jego przyczyny i objawy
2.4. Przydatność narzędzi zarządzania VBM w okresie kryzysu gospodarczego
w latach 2008-2012
2.5. Podsumowanie

Rozdział 3. Struktura kapitałowa w procesie kreowania wartości dla właścicieli
(Sylwia Bętkowska)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Determinanty wartości dla właścicieli
3.3. Struktura kapitałowa a rentowność kapitałów własnych
3.4. Czynniki wpływające na kształtowanie struktury kapitałowej
w przedsiębiorstwie
3.5. Zakończenie

Rozdział 4. Struktura finansowa a przepływy pieniężne przedsiębiorstw
w przemyśle chemicznym (Małgorzata Kowalik)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Przepływy pieniężne jako determinanta struktury Finansowej
przedsiębiorstwa
4.3. Wpływ przepływów pieniężnych na kształtowanie się struktury
finansowej przedsiębiorstw w przemyśle chemicznym
4.4. Podsumowanie

Rozdział 5. Metody pomiaru wskaźnika q-tobina oraz ich wzajemna
współzależność (Piotr Kubajka)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Sześć sposobów pomiaru wskaźnika q-Tobina
5.2.1. Metoda Lindenberg‘a i Ross‘a
5.2.2. Metoda Chung‘a i Pruitfa
5.2.3. Metoda Lewellen‘a i Badrinath‘a
5.2.4. Metoda Jewrakowskiego
5.2.5. Metoda Bolton‘a, Chen‘a i Wang‘a
5.2.6. Metoda Łobosa i Szewczyka
5.3. Ogóle założenia badawcze oraz wartości wskaźników q-Tobina dla spółek
indeksu WIG 30 notowanych na rynku regulowanym GPW w Warszawie
5.4. Analiza zmienności wyników oraz korelacji pomiędzy grupami modeli
5.5. Podsumowanie

Rozdział 6. Efekty potencjału wartości księgowej i wielkości spółek
w kształtowaniu stóp zwrotu na rynku NewConnect (Piotr Szczepankowski)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Anomalie rynku kapitałowego związane z czynnikami fundamentalnymi jako
przesłanki powstania modelu wyceny aktywów kapitałowych Famy i Frencha .
6.3. Trójczynnikowy model wyceny aktywów kapitałowych
6.4. Przegląd wybranych badań z wykorzystaniem efektu wielkości i wartości
księgowej spółek
6.5. Przegląd wyników badań nad wpływem efektu wielkości i wartości
księgowej spółek na poziom stóp zwrotu z inwestycji w akcje spółek
notowanych na GPW w Warszawie
6.6. Efekt potencjału wartości kapitału własnego i wielkości spółek z rynku
NewConnect
6.6.1. Metodologia badania
6.6.2. Dyskusja wyników badania
6.7. Podsumowanie

Rozdział 7. Niestandardowe punkty zrównania i ich wykorzystanie
w przedsiębiorstwach (Bogusław Niedbała)
7.1. Wprowadzenie
7.2. Punkt zrównania jako punkt określający moment osiągnięcia efektywności
7.3. Punkt zrównania jako punkt określający wybór alternatywnego
rozwiązania
7.4. Podsumowanie

Rozdział 8. Zasady rachunkowości w obszarze zabezpieczenia ryzyka
walutowego (Sylwia Potocka-Lewickd)
8.1. Istota i rodzaje ryzyka w przedsiębiorstwie
8.2. Zarządzanie ryzykiem rynkowym
8.3. Instrumenty pochodne wykorzystywane do zabezpieczania ryzyka
rynkowego
8.4. Rachunkowość zabezpieczeń - podstawowe pojęcia
8.5. Pozycje zabezpieczane i instrumenty zabezpieczające
8.6. Powiązania zabezpieczające
8.7. Ocena efektywności zabezpieczeń
8.8. Instrumenty finansowe

Rozdział 9. Sposoby minimalizacji ryzyka w polityce kredytowej
przedsiębiorstwa wobec odbiorców zagranicznych (Agnieszka Długosz)
9.1. Wprowadzenie
9.2. Zabezpieczenia płatności jako instrument polityki kredytowej
przedsiębiorstwa wobec odbiorców zagranicznych
9.2.1. Akredytywa dokumentowa
9.2.2. Bankowa i ubezpieczeniowa gwarancja płatności
9.2.3. Akredytywa standby
9.2.4. Inkaso dokumentowe
9.2.5. Ubezpieczenie kredytu kupieckiego
9.3. Charakter instrumentów zabezpieczających ryzyko kredytowe w handlu
zagranicznym
9.4. Procedury zarządzania ryzykiem kredytowym
9.5. Ocena wpływu stosowanej polityki minimalizacji ryzyka kredytowego
na wyniki finansowe eksportera
Zakończenie

Rozdział 10. Systemy informatyczne w controllingu {Janusz Nesterak)
10.1. Wprowadzenie
10.2. System informatyczny na tle systemów informacyjnych
10.3. Typologia systemów informatycznych
10.4. Funkcje realizowane przez system informatyczny wspomagający
controlling
10.5. Zintegrowane systemy informatyczne wspomagające proces decyzyjny
10.6. Zasady wdrażania systemu informatycznego na potrzeby controllingu
10.7. Arkusz kalkulacyjny, a Business Intelligence w controllingu
10.8. Rozwój rynku systemów informatycznych BA i BI w Polsce
10.9. Podsumowanie

Rozdział 11. Wpływ należności przeterminowanych na poziom upadłości przedsiębiorstw w Polsce - wyniki badań ankietowych (Elżbieta Królikowska)
11.1. Wprowadzenie
11.2. Cel oraz wyniki przeprowadzonych badań ankietowych
11.3. Podsumowanie

Rozdział 12. Zagrożenie finansowe kontynuacji działalności oraz upadłości
przedsiębiorstw w Polsce w okresie kryzysu (Jarosław Kaczmarek)
12.1. Wprowadzenie
12.2. Wczesna identyfikacja stanów zagrożenia przedsiębiorstwa
12.3. Polityka gospodarcza wobec upadłości przedsiębiorstw jako skutku
kryzysu
12.4. Wielkość i struktura upadłości przedsiębiorstw w Polsce
12.5. Zagrożenie finansowe kontynuacji działalności i upadłości
przedsiębiorstw
12.6. Zakończenie

Rozdział 13. Alianse strategiczne i korzyści ich tworzenia na przykładzie
transportu lotniczego (Zmicier Ramancou)
13.1. Wprowadzenie
13.2. Alianse strategiczne i motywy ich zawiązywania
13.3. Globalne alianse strategiczne w transporcie lotniczym
13.4. Korzyści strategicznych aliansów w transporcie lotniczym
13.5. Zakończenie

Rozdział 14. Ocena efektywności ekonomicznej budowy nowego bloku
energetycznego na węgiel kamienny (Szymon Firlus, Adam Klepacki)
14.1. Wprowadzenie
14.2. Zakres prac i metodologia badań
14.3. Założenia do rachunku efektywności
14.3.1. Nakłady inwestycyjne
14.3.2. Założenia techniczne
14.3.3. Założenia do prognozy kosztów
14.3.4. Przychody ze sprzedaży i pozostałe dane
14.4. Prezentacja i omówienie wyników analizy ekonomicznej
14.5. Analiza wrażliwości
14.6. Podsumowanie

Rozdział 15. Wpływ programów lojalnościowych na wyniki finansowe spółek
na przykładzie aptek (Agnieszka Woś)
15.1. Wprowadzenie
15.2. Charakterystyka próby badawczej
15.3. Pomiar lojalności klientów względem marki programu
lojalnościowego
15.4. Zmiany wielkości przychodów ze sprzedaży w wyniku wdrożenia
programów lojalnościowych
15.5. Koszty wdrożenia programów lojalnościowych
15.6. Wpływ wdrożenia programu lojalnościowego na poziom wyniku
finansowego
15.7. Podsumowanie

Rozdział 16. Premia jako instrument motywowania pracowników
samorządowych (Michał Zubek)
16.1. Wprowadzenie
16.2. Wynagrodzenie za pracę w administracji samorządowej i jego
składniki
16.3. Premia jako składnik wynagrodzenia
16.4. Rola systemu premiowania w procesie motywowania pracowników
sfery budżetowej
16.5. Podsumowanie

Rozdział 17. Koszty pracy, a wyniki finansowe w sektorze przedsiębiorstw
niefinansowych w Polsce w latach 2008-2011 ze szczególnym
uwzględnieniem sektora MŚP {Beata Kulisa, Barbara Siuta-Tokarska)
17.1. Wprowadzenie
17.2. Tendencje zmian w działalności finansowej przedsiębiorstw
niefinansowych w latach 2008-2011
17.3. Koszty pracy - wybrane aspekty analizy
17.4. Tendencje zmian zatrudnienia, przychodów, kosztów oraz kosztów
pracy w przedsiębiorstwach niefinansowych w Polsce w
latach 2008-2011
17.5. Podsumowanie

Rozdział 18. Kontrowersje wokół roli małych i dużych przedsiębiorstw
w gospodarce (Grzegorz Gołębiowski)
18.1. Wprowadzenie
18.2. Źródła przewagi dużych przedsiębiorstw
18.3. Czynniki przewagi małych podmiotów
18.4. Podsumowanie

Rozdział 19. Znaczenie specyfiki małych i średnich przedsiębiorstw w dobie
kryzysu gospodarczego (Katarzyna Kotulska)
19.1. Wprowadzenie
19.2. Czynniki wyróżniające małe i średnie przedsiębiorstwa
19.3. Znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w czasie
spowolnienia gospodarczego
19.4. Podsumowanie

Rozdział 20. Analiza kierunków rozwoju oraz zmian sytuacji ekonomicznej
średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2012 (Paweł Krzemiński)
20.1. Wprowadzenie
20.2. Analiza zmian wielkości i kierunków działalności gospodarczej
średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2012
20.3. Ekonomiczna ocena rozwoju średnich przedsiębiorstw w Polsce
w latach 2007-2012
20.4. Zmiany sytuacji finansowej średnich przedsiębiorstw w Polsce
w latach 2007-2012
20.5. Podsumowanie

Rozdział 21. Ocena kierunków rozwoju i sytuacji ekonomicznej dużych
przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2012 (Konrad Kolegowicz)
21.1. Wprowadzenie
21.2. Dynamika i kierunki rozwoju dużych przedsiębiorstw w Polsce
w latach 2007-2012
21.3. Analiza ekonomiczna rozwoju dużych przedsiębiorstw w Polsce
w latach 2007-2012
21.4. Finansowa ocena rozwoju dużych przedsiębiorstw w Polsce
w latach 2007-2012
21.5. Podsumowanie

Rozdział 22. Perspektywy rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich
województwa małopolskiego (Katarzyna Żmija)
22.1. Wprowadzenie
22.2. Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju obszarów wiejskich
22.3. Rolnicze problemy rozwoju obszarów wiejskich województwa
małopolskiego
22.4. Poziom rozwoju działalności gospodarczej na obszarach wiejskich
województwa małopolskiego
22.5. Perspektywy rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich
województwa małopolskiego
22.6. Podsumowanie

Rozdział 23. Skuteczność funduszy hedgingowych w zmiennej koniunkturze
gospodarczej (Michał Falkowski)
23.1. Wprowadzenie
23.2. Przegląd literatury i wyników badań o roli funduszy hedge
23.3. Założenia przeprowadzonej analizy
23.4. Efektywność funduszy hedgingowych w długim okresie
23.5. Indywidualne strategie funduszy hedge w długim okresie
23.6. Efektywność funduszy hedgingowych w okresie kryzysu
finansowego
23.7. Indywidualne strategie funduszy hedge w okresie kryzysu
23.8. Podsumowanie

Rozdział 24. Podstawy prawno-kapitalowe tworzenia oraz organizacja
działalności banków w Polsce {Jacek Barburski)
24.1. Wprowadzenie
24.2. Podstawy prawne i kapitałowe prowadzenia działalności bankowej
24.3. Organizacja działalności banków
i ich oddziałów
24.4. Struktura podmiotowa i fundusze własne sektora bankowego w Polsce
24.5. Podsumowanie

Kod wydawnictwa: 978-83-62855-27-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl