ABSOLWENT UCZELNI PRACOWNIK WIEDZY W PROCESIE ROZWOJU PERSPEKTYWA JEDNOSTKI I ORGANIZACJI
AGNIESZKA KRUGIEŁKA, GRAŻYNA BARTKOWIAK
Wydawnictwo: POLITECHNIKA POZNAŃSKA
Cena: 38.90 zł
35.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7775-453-5
140 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
W rozdziale 1 monografii omówiono zadania rozwojowe człowieka w świetle różnych koncepcji psychologicznych. Przedmiotem rozdziału drugiego jest problematyka kształcenia, orientacji na rozwój i kreatywnego myślenia pracowników wiedzy ze wskazaniem czynników i mechanizmów, które je wyzwalają. Rozdział 3 jest poświęcony analizie teoretycznych i empirycznych determinant funkcjonowania absolwenta uczelni, przyszłego pracownika wiedzy, na rynku pracy. Autorki rozważają istniejące zagrożenia, wskazując możliwości ich przezwyciężenia, a następnie omawiają wyniki empirycznych badań opinii na temat sytuacji na rynku pracy. W rozdziałach 4 i 5 skoncentrowano się na pozytywnych aspektach takiego "projektowania" organizacji, aby mogła się ona stać przyjaznym miejscem, w którym pracownik osiąga własne cele oraz wykorzystuje możliwości i zainteresowania, a jednocześnie aby przyczyniała się do rozwoju organizacji i wzrostu jej konkurencyjności. W końcowej części pracy zaprezentowano autorską koncepcję zarządzania dyskretnego, sprzyjającego funkcjonowaniu pracowników wiedzy i pracowników szczególnie uzdolnionych jako kreatorów innowacyjności, także popartą wynikami badań empirycznych.SPIS TREŚCIWprowadzenie 1. Wizja człowieka i jego zadań rozwojowych w świetlepsychologicznych koncepcji człowieka 1.1. Psychologiczne koncepcje człowieka 1.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w stymulowaniupracowników do twórczego rozwoju 2. Kształcenie się i rozwój pracowników wiedzyoraz osób szczególnie uzdolnionych 2.1. Specyfika funkcjonowania pracowników wiedzy oraz osób szczególnieuzdolnionych 2.2. Podstawowe założenia wybranych tradycyjnych i współczesnych teoriirozwoju i uczenia się 2.3. Orientacja na rozwój, uczenie się i kreatywność pracowników wiedzyz uwzględnieniem osób szczególnie uzdolnionych 2.4. O zachowaniach twórczych w organizacji 2.5. Rozwój kreatywności w środowisku akademickim jako szansadla przyszłych pracowników wiedzy 3. Absolwent uczelni na rynku pracy (perspektywa teoretycznai empiryczna) 3.1. Człowiek w ulegającym zmianie środowisku pracy - zagrożeniai nowe możliwości 3.2. Wizja przyszłej pracy u studentów i absolwentów szkół wyższych w obliczutrudności na rynku pracy 4. Praktyka zarządzania pracownikami wiedzy. W kierunku nowychrozwiązań 4.1. Możliwości usprawniania twórczego myślenia u szczególnie uzdolnionychpracowników, wyróżniających się zespołów pracowniczych i kadrykierowniczej 4.2. Elastyczność organizacji w obszarze zatrudnienia a innowacyjne zachowaniepracowników 5. Przywództwo i zarządzanie jako kształtowanie rozwojupracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych 5.1. Przywództwo - aktualne koncepcje i prognozy 5.2. Koncepcja zarządzania dyskretnego w odniesieniu do pracowników wiedzyoraz osób szczególnie uzdolnionych Zamiast zakończenia Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-7775-453-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.