Dodano produkt do koszyka

Promocja

BIZNES W KULTURZE KULTURA W BIZNESIE WYBRANE PROBLEMY

BIZNES W KULTURZE KULTURA W BIZNESIE WYBRANE PROBLEMY

RED.ANNA KWIECIEŃ, RED.BEATA REFORMAT

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH

Cena: 29.90 zł 26.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7875-299-8

142 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy - menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury.
Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej, daje wieloaspektowy pogląd na wybrane problemy występujące w jednostkach kultury. Jest ona pokłosiem drugiej edycji ogólnopolskiej konferencji pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie poświęconej problematyce szeroko rozumianej kultury i związanych z nią zagadnień. Praca stanowi ważny przyczynek do kontynuacji dyskursu naukowego oraz inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce, podążających za zmianami w ich otoczeniu.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I
Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu
(Barbara Pabian)
1.1. Kultura - geneza pojęcia
1.2. Wartości kulturowe
1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna
1.4. Wartości kultury narodowej
1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym

Rozdział II
Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury - współczesne wyzwania
(Anna Kwiecień)
2.1. Znaczenie kultury
2.2. Rola i funkcje uniwersytetu

Rozdział III
Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle
wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek)
3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury
3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+
3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje
kultury - wyniki badań bezpośrednich

Rozdział IV
Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury -
przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg)
4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych
4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury - uwarunkowania
wdrażania

Rozdział V
Wybrane problemy zarządzania projektami kultury
(Agnieszka Ślusarczyk)
5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury
5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury
5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury

Rozdział VI
Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu
kreatywnego (Beata Reformat)
6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze - relacja i znaczenie pojęć
6.2. Dofinansowanie sektora kultury - wybrane przykłady programów unijnych

Rozdział VII
Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego
kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń)
7.1. Kultura a kryzys - rozważania teoretyczne
7.2. Finansowanie instytucji kultury - analiza oraz ocena
7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury

Rozdział VIII
Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz
podmioty sektora usług turystycznych - analiza wybranych
przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek)
8.1. Istota sponsoringu, jego cechy i klasyfikacja
8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury
8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu marki banków oraz przedsiębiorstw turystycznych
8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła
8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę
8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu - case research
8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu - case research

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Spis wykresów

Kod wydawnictwa: 978-83-7875-299-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl