BIZNES W KULTURZE KULTURA W BIZNESIE WYBRANE PROBLEMY
RED.ANNA KWIECIEŃ, RED.BEATA REFORMAT
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH
Cena: 29.90 zł
26.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7875-299-8
142 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy - menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury.
Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej, daje wieloaspektowy pogląd na wybrane problemy występujące w jednostkach kultury. Jest ona pokłosiem drugiej edycji ogólnopolskiej konferencji pt. Biznes w kulturze - kultura w biznesie poświęconej problematyce szeroko rozumianej kultury i związanych z nią zagadnień. Praca stanowi ważny przyczynek do kontynuacji dyskursu naukowego oraz inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce, podążających za zmianami w ich otoczeniu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu
(Barbara Pabian)
1.1. Kultura - geneza pojęcia
1.2. Wartości kulturowe
1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna
1.4. Wartości kultury narodowej
1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym
Rozdział II
Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury - współczesne wyzwania
(Anna Kwiecień)
2.1. Znaczenie kultury
2.2. Rola i funkcje uniwersytetu
Rozdział III
Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle
wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek)
3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury
3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+
3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje
kultury - wyniki badań bezpośrednich
Rozdział IV
Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury -
przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg)
4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych
4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury - uwarunkowania
wdrażania
Rozdział V
Wybrane problemy zarządzania projektami kultury
(Agnieszka Ślusarczyk)
5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury
5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury
5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury
Rozdział VI
Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu
kreatywnego (Beata Reformat)
6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze - relacja i znaczenie pojęć
6.2. Dofinansowanie sektora kultury - wybrane przykłady programów unijnych
Rozdział VII
Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego
kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń)
7.1. Kultura a kryzys - rozważania teoretyczne
7.2. Finansowanie instytucji kultury - analiza oraz ocena
7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury
Rozdział VIII
Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz
podmioty sektora usług turystycznych - analiza wybranych
przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek)
8.1. Istota sponsoringu, jego cechy i klasyfikacja
8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury
8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu marki banków oraz przedsiębiorstw turystycznych
8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła
8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę
8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu - case research
8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu - case research
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Kod wydawnictwa: 978-83-7875-299-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.