DETERMINANTY KONKURENCYJNOŚCI WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJI
red.JÓZEF MACHACZKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE
Cena: 39.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7252-665-6
168 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
Wyzwania, jakie stoją przed współczesnymi organizacjami, zwracają uwagę na konieczność uwzględnienia w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej nie tylko czynników ilościowych, ale również jakościowych wyznaczników konkurencyjności. Możliwość przetrwania i rozwoju organizacji oraz kształtowanie jej długookresowej przewagi konkurencyjnej wynikają z umiejętnego podejścia do zarządzania zasobami trudnymi niejednokrotnie do jednoznacznego zdefiniowania i opisania. Organizacje przyjmują jako cel przeciwdziałanie schyłkowi, przetrwanie i rozwój, a to można osiągnąć dzięki realizacji opracowanej strategii i umiejętnemu wprowadzaniu zmian. Otoczenie, które zmienia się szybko i w sposób trudny do przewidzenia, wymusza na organizacjach, aby były one elastyczne i innowacyjne. Zadania menedżerów są w związku z tym coraz trudniejsze. Poziom zmian relacji organizacja-otoczenie sprawia, że konieczne staje się uwzględnienie w strategii rozwoju organizacji takich elementów, jak: kapitał ludzki, umiejętności podejmowania trafnych decyzji, kształtowanie reguł zachowań, na podstawie których tworzono unikatowe wartości bezpośrednio lub pośrednio warunkujące przewagę konkurencyjną organizacji.
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Zmiany w otoczeniu rynkowym a konkurencyjność organizacji
1.1. Konkurencja, konkurencyjność, konkurowanie - istota pojęć
1.2. Charakterystyka i znaczenie otoczenia rynkowego
1.3. Wykorzystanie analizy peryferii sektora w uzyskiwaniu przewagi
konkurencyjnej
1.4. Strategia błękitnego oceanu w tworzeniu nowej przestrzeni rynkowej
Rozdział 2. Mierniki oceny działalności naczelnego kierownictwa
2.1. Mierniki ilościowe a oceny jakościowe
2.2. Jakościowe mierniki oceny
2.3. Kreowanie wiedzy jako przedmiot oceny
2.4. Kompleksowe modele oceny
2.5. Odpowiedzialność naczelnego kierownictwa
Rozdział 3. Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach uczących się
3.1. Koncepcja organizacji uczącej się
3.2. Zarządzanie wiedzą w organizacjach uczących się
3.3. Od efektywnego zarządzania personelem do zarządzania zasobami
ludzkimi
3.4. Zarządzanie kapitałem ludzkim
Rozdział 4. Psychologiczne determinanty procesów decyzyjnych
4.1. Istota procesów decyzyjnych
4.2. Algorytmiczne wyznaczniki procesu decyzyjnego
4.3. Grupowe i indywidualne podejmowanie decyzji
4.4. Ryzyko i niepewność w procesach decyzyjnych
4.5. Intuicja w procesie podejmowania decyzji
4.6. Psychologia a proces podejmowania decyzji
4.7. Psychologiczne mechanizmy podejmowania decyzji - podsumowanie
Rozdział 5. Kulturowy wymiar zarządzania organizacją
5.1. Pojęcie i znaczenie kultury organizacyjnej
5.2. Rola kultury w integracji strategii i struktury organizacji
5.3. Kultury organizacyjne w modelu R.E. Quinna i K.S. Camerona
5.4. Zmiana kultury - przykład firmy Meridian Bancorp
Rozdział 6. Współczesne koncepcje struktur organizacyjnych
6.1. Model wartości konkurujących
6.2. "Szczupła" organizacja
6.3. Organizacja outsourcingowa
6.4. Organizacja oparta na zespołach
6.5. Organizacja wirtualna
Rozdział 7. Wymiar projektowy konkurencyjności organizacji
7.1. Różnice między organizacją tradycyjną a organizacją projektową
7.2. Zarządzanie zespołami projektowymi
7.3. Wykorzystanie wiedzy w organizacji projektowej a jej konkurencyjność
7.4. Systemy zarządzania
7.5. Rola biur wsparcia projektów
Rozdział 8. Marketing relacyjny w tworzeniu przewagi konkurencyjnej
8.1. Zarządzanie relacjami
8.2. Koncepcje CRM
8.3. CRM w świetle dotychczasowych badań oraz tendencje rozwojowe
8.4. Przykłady integracji programów lojalnościowych
Rozdział 9. Kwantytatywne determinanty konkurencyjności wybranych
spółek surowcowych i paliwowych z indeksu WIG20
9.1. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw z indeksu WIG20
9.2. Popyt na surowce i kształtowanie się ich cen na rynkach światowych
w latach 1989-2009
9.3. Finansowanie i kredytowanie rozwoju spółek giełdowych
9.4. Sytuacja finansowa przedsiębiorstw w latach 1989-2009
9.5. Kapitał ludzki
9.6. Działalność inwestycyjna
9.7. Struktura akcjonariatu przedsiębiorstw
9.8. Wnioski
Zakończenie
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7252-665-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









