Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

WYBRANE STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW SEKTORA TSL

WYBRANE STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW SEKTORA TSL

MARCIN CYWIŃSKI, ALBIN SKWAREK

Producent: AKADEMIA IM. JAKUBA Z PARADYŻA

Cena: 44.90 zł 40.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 16.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66703-36-0

205 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Funkcjonowanie współczesnych podmiotów nie byłoby możliwe bez uwzględnienia złożonych zasad logistyki, która dzisiejszym rynku odgrywa bardzo istotną rolę. Znajomość zasad, jej celów, zadań i nowszych teorii czy koncepcji jest konieczna z punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej.
Rozdział pierwszy stanowi wprowadzenie do tematyki przedsiębiorstwa. Przedstawiono w nim przegląd poglądów dotyczących istoty przedsiębiorstwa, celów oraz funkcji jakie mogą być realizowane i wypełniane w ramach prowadzonej przez podmioty gospodarcze działalności. Wiele uwagi poświecono na wyjaśnienie procesu rozwoju przedsiębiorstw oraz jego uwarunkowań. Poruszono problematykę rozwoju sektora i czynników decydujących o jego atrakcyjności dla podmiotów gospodarczych.
Rozdział drugi podejmuje tematykę strategii rozwoju przedsiębiorstw, prezentując istotę, rodzaje oraz krótką charakterystyka prezentowanych strategii rozwoju. Przybliżono w nim rolę logistyki w kreowaniu rozwoju przedsiębiorstw i realizacji ich strategii oraz zaprezentowano obszary strategicznych decyzji logistycznych.
W rozdziale trzecim znajdziemy informacje na temat percepcji logistyki w działalności przedsiębiorstwa. Skupiono się w nim na otoczeniu działalności gospodarczej i jej wpływie na funkcjonowanie pojedynczego podmiotu na rynku, a następnie wprowadzeniu do szerokiego pojęcia logistyki w podziale na jej podstawowe funkcje. W dalszej częściej tematyka została poszerzona o procesy logistyczne.
Rozdział czwarty swoją tematyką opisuje pierwszą z funkcji zarządzania logistycznego - zaopatrzenie. Szczególną uwagę zwrócona na proces planowania i organizowania zaopatrzenia, rozszerzonego o techniki ilościowe, w tym prognozy ekonometryczne oraz przytoczono, wraz z analizą, dostępne aplikacje, które można zastosować w prognostycznych symulacjach komputerowych. Dodatkowo rozdział został powiększony o strategie zakupowe przedsiębiorstw, które ze skutecznością można implikować w budowanie strategii funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Rozdział piąty poświęcono instrumentom zarządzania logistycznego. Zawarto w nim, zarówno klasyczne narzędzia i metody, ale także nowoczesne, często innowacyjne, które są odpowiedzią na obejmujący coraz szersze kręgi koncept Industry 4.0. Dodatkowo omówiono mocne i słabe strony metody AHP w procesach logistycznych oraz instrumentarium doboru dostawców w procesie logistycznym.
W rozdziale szóstym znalazły się techniki i narzędzia wykorzystywane opracowywaniu strategii dystrybucji towarów w łańcuchu dostaw przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych wraz z narzędziami służącymi implikowaniu rozwiązań optymalizacyjnych w działalności gospodarczej przedsiębiorstw.
Rozdział siódmy poświęcono na ocenę i analizę dostępnych metod logistycznej obsługi klienta. Tematyka wychodzi poza klasyczne ujęcie obsługi w aspekcie marketingu. Swoim zasięgiem obejmuje również rozwiązania logistyczne. Podejmowane decyzje przez zespoły logistyków w sferze zapasów, składowania, transportu, prognozowania popytu czy opracowywaniu zamówień zaopatrzeniowych i wykorzystania technik ICT w działalności przedsiębiorstwa, skutecznie wpływają na poziom i koszty obsługi klienta na rynku.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

ROZDZIAŁ 1. Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstw
1.1. Wprowadzenie do problematyki funkcjonowania
przedsiębiorstw
1.2. Uwarunkowania rozwoju współczesnych przedsiębiorstw
1.3. Znaczenie rozwoju sektora i jego atrakcyjności
dla podmiotów gospodarczych

ROZDZIAŁ 2. Strategie rozwoju przedsiębiorstw
2.1. Istota i rodzaje strategii rozwoju
2.2. Strategiczne decyzje w sferze logistyki

ROZDZIAŁ 3. Percepcja logistyki w działalności
przedsiębiorstwa
3.1. zarządzanie otoczeniem i jego wpływ na logistykę
przedsiębiorstwa
3.2. Pojęcie logistyki w ekonomii organizacji
3.3. Procesy logistyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

ROZDZIAŁ 4. Procesy zaopatrzenia w logistyce
4.1. Strategie zakupów zaopatrzeniowych

ROZDZIAŁ 5. Instrumenty zarządzania logistycznego
5.1. Koncept 4.0 w logistyce i gospodarce
5.2. Koncepcja outsourcingu wobec zmian w niepewnym
otoczeniu rynkowym
5.3. Istota i charakterystyka metody analizy
hierarchicznej problemu (AHP)
5.4. Instrumenty doboru dostawcy w procesie logistycznym
5.5. Rozwiązania teleinformatyczne w logistyce

ROZDZIAŁ 6. Logistyka dystrybucji
6.1. Rozwiązania implikujące rozwój strategii
dystrybucji w logistyce
6.2. Rola transportu w logistyce dystrybucji

ROZDZIAŁ 7. Wybrane elementy logistycznej obsługi klienta

PODSUMOWANIE

WYKAZ ŹRÓDEŁ

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

Kod producenta: 978-83-66703-36-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.