EKONOMICZNE I TECHNOLOGICZNE ASPEKTY ZASTOSOWANIA MEGADŁUGICH I CIĘŻKICH ZESTAWÓW DROGOWYCH
JAROSŁAW BRACH
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7695-920-7
354 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Jednym ze sposobów redukcji powiązanych względnych ekonomicznych i ekologicznych kosztów przemieszczania jest upowszechnienie stosowania wydłużonych i megawydłużonych zestawów o podwyższonej dopuszczalnej masie całkowitej. Wdrożenie takich zestawów oznacza relatywne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, łagodzi zmiany klimatu, a jednocześnie przekłada się na zmniejszenie ekonomicznych i ekologicznych zewnętrznych kosztów transportu. Już od ponad dekady trwają działania na rzecz wprowadzenia na ograniczoną skalę do normalnej eksploatacji (czyli z możliwością poruszania się po normalnych drogach w normalnym ruchu ulicznym) tzw. zestawów megawydłużonych, określanych jako Mega Long Heavy Vehicle - megaciężki i długi pojazd, czyli bardzo wydłużony zestaw o jeszcze bardziej podniesionej dopuszczalnej masie całkowitej i tym samym większych zdolnościach przewozowych. Pojawiają się również określenia Super EcoCombi oraz High Capacity Transport i High Capacity Vehicle. Monografia jest pierwszym w Polsce zwartym opracowaniem poświęconym wdrażaniu zestawów tego rodzaju, tym samym przyczynia się do wyeliminowania poważnej luki badawczej.
Jedną z dróg redukcji powiązanych względnych ekonomicznych i ekologicznych kosztów przemieszczania jest upowszechnienie stosowania wydłużonych i megawydłużonych zestawów o podwyższonej dopuszczalnej masie całkowitej. Wdrożenie takich zestawów oznacza relatywne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, łagodzi zmiany klimatu, a jednocześnie przekłada się na zmniejszenie ekonomicznych i ekologicznych zewnętrznych kosztów transportu. Już od ponad dekady trwają działania na rzecz wprowadzenia na ograniczoną skalę do normalnej eksploatacji (tzn. z możliwością poruszania się po normalnych drogach w normalnym ruchu ulicznym) tzw. zestawów megawydłużonych, określanych jako Mega Long Heavy Vehicle - megaciężki i długi pojazd, czyli bardzo wydłużony zestaw o jeszcze bardziej podniesionej dopuszczalnej masie całkowitej i tym samym większych zdolnościach przewozowych. Pojawiają się również określenia Super EcoCombi oraz High Capacity Transport i High Capacity Vehicle.
Monografia jest pierwszym w Polsce zwartym opracowaniem poświęconym wdrażaniu zestawów tego rodzaju, tym samym przyczynia się do wyeliminowania poważnej luki badawczej.
SPIS TREŚCI
Objaśnienia użytych skrótów
Wstęp
1. Drogi dojścia w Europie Zachodniej do zestawów drogowych o większych zdolnościach przewozowych
1.1. Historia rozwoju na europejskich drogach zestawów dłuższych i cięższych
1.2. Zdefiniowanie Europejskiego Systemu Modułowego (EMS)
1.3. Nazewnictwo odnoszące się do drogowych zestawów o zwiększonych długości i dopuszczalnej masie całkowitej
2. Wdrażanie zestawów EMS/LHV oraz MLHV-SEC
2.1. Szwecja
2.1.1. Historia wprowadzania zestawów dłuższych i cięższych - etapy dojścia do EMS
2.1.2. Prace nad koncepcją HCT-HCV
2.1.3. Działania ze strony firm - Volvo Trucks
2.1.4. Ocena, wskazania i perspektywy rozwojowe w przyszłości
2.2. Finlandia
2.3. Dania
2.4. Norwegia
2.5. Hiszpania
2.6. Holandia
2.7. Belgia - Flandria, Walonia
2.8. Niemcy
2.9. Czechy
2.10. Proces wprowadzania dłuższych i cięższych zestawów na poziomie międzynarodowym
3. Możliwe zasadnicze sfery wprowadzania zestawów klasy MLHV-SEC-HCT
3.1. Wprowadzenie zestawów MLHV-SEC-HCT do eksploatacji
3.1.1. Sektor leśny
3.1.2. General cargo
3.2. Wyniki testów praktycznych z wdrożeń zestawów klasy MLHV-SEC-HCT-HCV
3.2.1. Uwagi dotyczące przeprowadzonych testów
3.2.2. Wdrożenia w poszczególnych krajach i sektorach
3.2.2.1. Leśnictwo
3.2.2.2. General cargo
3.2.2.3. Inne zastosowania
3.3. Zestawy klasy EC-LHV i HCV-HCT a paliwa alternatywne i alternatywne zespoły napędowe
3.3.1. Wprowadzanie gazu jako paliwa
3.3.2. Elektryfikacja
3.3.3. Wnioski
3.4. Kwestia wdrożenia zestawów MLHV-SEC w Polsce
Podsumowanie
Załączniki
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7695-920-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.