ANALIZA MOŻLIWOŚCI POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA DZIECI PRZEWOŻONYCH W SAMOCHODACH OSOBOWYCH W PRZYPADKU KOLIZJI DROGOWYCH
MIROSŁAW ŚWIETLIK
Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7814-803-6
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2018 |
|
W pracy przedstawiono analizę możliwości redukcji skutków wypadków drogowych wśród małych dzieci przewożonych samochodami osobowymi w specjalnych urządzeniach przytrzymujących - "fotelikach bezpieczeństwa dla dziecka".Na wstępie dokonano przeglądu statystyk wypadków samochodowych z udziałem dzieci oraz stanu wiedzy na temat stosowanych środków biernej ochrony małych pasażerów.Dalej opisano przyjętą miarę ryzyka obrażeń dziecka, bazującą na wybranych biomechanicznych kryteriach urazu głowy i szyi, oraz zaprezentowano koncepcję badań teoretycznych za pomocą 4 komputerowych modeli symulacyjnych (pakiet MADYMO) układu dziecko-fotelik, różniących się sposobem mocowania fotelika. Rozważono sztywne połączenie fotelika z pojazdem (odpowiednik systemu ISOFIX) oraz połączenia umożliwiające kontrolowany ruch obrotowy i/lub postępowy fotelika.Zasadnicza część pracy zawiera opis i wyniki badań parametrycznych 4 modeli układu dziecko-fotelik, w warunkach symulowanego czołowego zderzenia samochodu ze sztywną przeszkodą, z prędkością około 50 km/h. Uzyskane rezultaty badań symulacyjnych uwzględniono przy konstrukcji doświadczalnego modelu fotelika.Następnie przedstawiono koncepcję i zakres badań eksperymentalnych wykonanych na specjalnym stanowisku do testów zderzeniowych sled-test. Opisano modele doświadczalne manekina Q3 i fotelika oraz porównano wyniki sygnałów pochodzących z czujników manekina dla przypadków fotelika mocowanego sztywno i obrotowo.Dodatkowo zamieszczono wyniki walidacji obu modeli symulacyjnych, będących reprezentantami modeli doświadczalnych.Podsumowanie pracy zawiera ważniejsze wnioski oraz perspektywy dalszych badań.
SPIS TREŚCI
- Wprowadzenie 1.1. Problemy i inicjatywy na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym1.2. Statystyki ofiar wypadków samochodowych 1.3. Środki ochrony dzieci przewożonych w samochodach osobowych2. Przegląd stanu wiedzy na temat środków biernej ochrony dzieci przewożonych w samochodach osobowych2.1. Historia rozwoju fotelików samochodowych dla dzieci 2.2. Systemy CRS mocowane ruchliwie względem kabiny pojazdu2.3. Wnioski2.4. Cel i zakres pracy 3. Metody badań 3.1. Obiekt badań oraz założenia do analiz modelowych3.2. Oprogramowanie - pakiet MADYMO3.3. Modele symulacyjne układu dziecko-fotelik3.4. Miara ryzyka obrażeń 3.5. Strefa ruchu układu dziecko-fotelik4. Przebieg i wyniki badań symulacyjnych 4.1. Wyniki badań modelu fotelika zablokowanego FCSS 4.2. Wstępne wyniki badań modelu fotelika PCSS4.3. Wyniki badań modelu fotelika przesuwnego SCSS4.4. Wyniki badań modelu fotelika przesuwno-obrotowego S-PCSS4.5. Wyniki dodatkowych badań symulacyjnych modelu PCSS5. Badania doświadczalne5.1. Model doświadczalny manekina Q3 5.2. Model doświadczalny fotelika5.3. Stanowisko do badań dynamicznych 5.4. Zakres badań doświadczalnych 5.5. Kinematyka wózka jezdnego i fotelika 5.6. Wyniki badań dynamicznych6. Weryfikacja i walidacja modelu symulacyjnego6.1. Walidacja jakościowa kinematyki manekina 6.2. Analiza porównawcza czasowych przebiegów doświadczalnych i symulacyjnych7. Podsumowanie 8. ZałącznikiBibliografia Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7814-803-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.