EFEKTYWNOŚĆ KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW REGIONALNYCH W POLSCE
MICHAŁ ZAJFERT
Wydawnictwo: INSTYTUT NAUK EKONOMICZNYCH PAN
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-61597-66-7
150 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Analiza efektywności organizacji ustug kolejowych przewozów regionalnych w poszczególnych województwach w Polsce to bardzo nośne zagadnienie, dotychczas bardzo rzadko poruszane w literaturze przedmiotu. Przyczyn należy poszukiwać w niedokończonej reformie transportu kolejowego w sferze usług publicznych oraz w trudności zebrania odpowiedniego zasobu danych niezbędnych do analizy. Zaletą książki jest optymalne wyważenie metodyki naukowej w postaci analiz statystycznych, a czytelności i dobrze rozumianej prostoty budowy wskaźników umożliwiających porównywanie poszczególnych województw i operatorów kolejowych.
Dużym atutem pracy jest zbiór danych po raz pierwszy zestawiony w sposób syntetyczny i umożliwiający dalsze prace analityczne. Benedyktyńska praca Autora polegająca na zgromadzeniu i zestawieniu danych pozwoliła na zbudowanie solidnego fundamentu dla dalszych prac analitycznych, przydatnych zarówno dla naukowców jak i dla osób podejmujących decyzje w zakresie kolejowych przewozów regionalnych. Po raz pierwszy zaprezentowana została swoista segmentacja województw oparta o dwa czynniki, tj. częstotliwość kursowania oraz wskaźnik popularności kolei wyrażony liczbą podróży przypadającą na 1 mieszkańca. Autor wyodrębnił dwie grupy województw wskazując "ścieżki rozwoju rynku" dla każdego z nich.
Z recenzji wydawniczej dr. hab. Marcina Wołka
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Problematyka dostępności transportowej w literaturze
Rozdział 2. Ekonomiczne uwarunkowania transportu kolejowego
2.1. Koszty zewnętrzne transportu
2.2. Przewozy regionalne jako dobro społecznie pożądane
2.3. Dofinansowanie przewozów regionalnych
Rozdział 3. Uwarunkowania formalnoprawne funkcjonowania
regionalnego transportu kolejowego w Polsce
3.1. Legislacja UE w odniesieniu do kolejowego transportu regionalnego
3.2. Przewozy pasażerskie o charakterze służby publicznej (PSO) w Polsce
Rozdział 4. Kształtowanie się rynku regionalnych przewozów kolejowych
w Polsce
4.1. Przewozy Regionalne w grupie PKP
4.2. Usamorządowienie spółki Przewozy Regionalne
4.3. Proces kształtowania się przewoźników samorządowych
4.4. Wybór niezależnego przewoźnika kolejowego - przypadek Arriva
4.5. Tabor kolejowy
4.6. Model organizacji kolejowych przewozów regionalnych w Polsce
Rozdział 5. Użyteczność kolejowych przewozów regionalnych w Polsce
5.1. Czynniki jakościowe wpływające na popularność kolejowych
przewozów regionalnych
5.2. Województwo dolnośląskie
5.3. Województwo kujawsko-pomorskie
5.4. Województwo lubelskie
5.5. Województwo lubuskie
5.6. Województwo łódzkie
5.7. Województwo małopolskie
5.8. Województwo mazowieckie
5.9. Województwo opolskie
5.10. Województwo podkarpackie
5.11. Województwo podlaskie
5.12. Województwo pomorskie
5.13. Województwo śląskie
5.14. Województwo świętokrzyskie
5.15. Województwo warmińsko-mazurskie
5.16. Województwo wielkopolskie
5.17. Województwo zachodniopomorskie
Rozdział 6. Efektywność organizacji kolejowych przewozów regionalnych
6.1. Częstotliwość kursowania pociągów
6.2. Rekompensata udzielana przewoźnikom
6.3. Efektywność wykorzystania taboru kolejowego
Podsumowanie
Literatura
Aneks
Kod wydawnictwa: 978-83-61597-66-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.