DEZINTEGRACJA JAKO NARZĘDZIE REGULACJI RYNKU TRANSPORTU KOLEJOWEGO
STEFAN JARECKI
Wydawnictwo: INSTYTUT WYDAWNICZY EuroPrawo
Cena: 64.90 zł
58.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7627-169-9
223 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Niniejsza publikacja podejmuje problematykę szczególnych mechanizmów regulacyjnego oddziaływania państwa w transporcie kolejowym. Ich celem jest umożliwienie funkcjonowania konkurencji w zakresie działalności przewozowej. Problemem, z którym muszą sobie poradzić, w tym przypadku, władze publiczne jest znacząca siła rynkowa niektórych przedsiębiorstw działających w sektorze transportu kolejowego. Źródłem tej siły są przede wszystkim szczególne bariery wejścia na rynek transportu kolejowego i wyjścia z niego. Wynikają one w szczególności ze specyficznych czynników produkcji występujących w transporcie kolejowym. Autor zauważa, że nie chodzi tu wyłącznie o liniową infrastrukturę kolejową. Istnieje wiele innych czynników produkcji o podobnym znaczeniu.Analizę tego zagadnienia podjęto w sposób pionierski w literaturze polskiej. Oryginalne założenie autora bazuje na wyróżnieniu rozwiązań dezintegracyjnych. Polegają one na takim określeniu warunków prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze transportu kolejowego (stworzeniu takiej struktury rynku), by związek pomiędzy czynnikami produkcji, które stanowią szczególną barierę wejścia na rynki przewozów kolejowych i wyjścia z nich a przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność na tych rynkach uległ rozluźnieniu (osłabieniu), w ten sposób, aby czynniki te były dostępne dla wielu podmiotów funkcjonujących na rynkach przewozów kolejowych lub, co prawda, mogły być wykorzystywane w danym okresie tylko przez jedno przedsiębiorstwo, lecz podlegały swobodnemu transferowaniu (przekazywaniu) pomiędzy operatorami kolejno wykonującymi daną usługę (w sensie używania danych czynników produkcji).
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I. Zagadnienia wprowadzające1. Aksjologia regulacji gospodarczej2. Pojęcie regulacji gospodarczej3. Znaczenie dezintegracji jako środka regulacji rynku transportu kolejowegoRozdział II. Infrastruktura usługowa i usługi związane z koleją1. Dostęp od usług związanych z koleją jako bariera rozwoju konkurencji w transporcie kolejowym2. Obiekt infrastruktury usługowej3. Operatorzy obiektów infrastruktury usługowej4. Udostępnianie obiektów infrastruktury usługowejRozdział III. Tabor kolejowy1. Tabor jako bariera dostępu do rynku2. Rozwiązania regulacyjne dotyczące taboru kolejowego w prawie UE3. Ocena konieczności wprowadzenia środków taborowych4. Wyznaczanie rynku właściwego na potrzeby analizy konieczności zastosowania środków taborowych5. Podmioty prowadzące działalność w zakresie leasingu taboru kolejowego6. Środki taboroweRozdział IV. Pracownicy1. Konieczność pozyskania personelu, jako bariera dostępu do rynku transportu kolejowego2. Rozwiązania regulacyjne dotyczące pracowników w prawie UE3. Przejście pracowników pomiędzy operatorami4. Nadawanie uprawnień zawodowychRozdział V. Uczestnicy rynku transportu kolejowegoZakończenie
Kod wydawnictwa: 978-83-7627-169-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.