EFEKTY TRANSPORTOWE I EKONOMICZNE ZWIĄZANE Z POPRAWĄ DOSTĘPNOŚCI PORTU MORSKIEGO W SZCZECINIE PRZEDPOLE PORTU
DARIUSZ BERNACKI, CHRISTIAN LIS
Wydawnictwo: PTE
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-65360-06-9
165 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
Głównym celem badań jest zidentyfikowanie efektów transportowych i ekonomicznych związanych z poprawą dostępności nawigacyjnej portu morskiego w Szczecinie w relacji z przedpolem. Cele szczegółowe badań to empiryczne ustalenie efektów transportowych w postaci zmian w wielkości, strukturze rodzajowej i intensywności ruchu statków handlowych zawijających do portu oraz zidentyfikowanie rodzaju i oszacowanie rozmiarów efektów społeczno-ekonomicznych, jakie pojawią się w żegludze morskiej.Realizacja celów badawczych ma służyć zweryfikowaniu następującej hipotezy: poprawa dostępności nawigacyjnej portu morskiego generuje korzyści, które są udziałem zarówno użytkowników portu, jak i społeczeństwa.Efekty transportowe i społeczno-ekonomiczne związane z poprawą dostępności portu morskiego powstają w wyniku następującej sekwencji zdarzeń: poprawa dostępności nawigacyjnej portu prowadzi do korzyści, które mogą być udziałem użytkowników portu, załadowców i przewoźników morskich. Wykorzystanie przez nich korzyści polega na tym, że do portu morskiego zostaną skierowane duże statki morskie z większą partią ładunku w jednorazowym przewozie, a to z kolei przyczyni się do wzrostu efektywnego popytu na usługi portu.Struktura monografii, na którą składa się dziewięć rozdziałów, została przedstawiona w sposób umożliwiający śledzenie zjawisk, jakie występują w żegludze morskiej i pojawią się na przedpolu portu Szczecin w związku z realizacją inwestycji poprawiających jego dostępność nawigacyjną.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Dostępność portu morskiego w Szczecinie od strony morza
1.1. Uwarunkowania związane z dostępnością nawigacyjną portu
1.2. Przedsięwzięcia inwestycyjne zwiększające dostępność transportową portu
2. Prognozowany wzrost popytu na usługi portowe
2.1. Prognozy obrotów ładunkowych portu
2.2. Prognozy przeładunków według rejonów przeładunkowych
3. Rozwój flory statków do przewozu ładunków masowych suchych
3.1. Rozwój światowej floty masowców
3.2. Masowce maksymalne i charakterystyczne dla portu w Szczecinie
4. Rozwój floty statków do przewozu kontenerów
4.1. Rozwój światowej floty kontenerowców
4.2. Flota kontenerowców wykorzystywana w przewozach
na Morzu Bałtyckim
4.3. Kontenerowce maksymalne i charakterystyczne dla portu w Szczecinie
5. Rozwój floty statków wielozadaniowych i statków do przewozu ładunków
tocznych (ro-ro)
5.1. Rozwój floty statków wielozadaniowych, w tym floty statków do
przewozu ładunków tocznych (ro-ro)
5.2. Statki wielozadaniowe, rorowce maksymalne i charakterystyczne dla
portu w Szczecinie
6. Zmiany we flocie statków zawijających do portu o zwiększonej dostępności
nawigacyjnej
6.1. Prognozowana wielkość i struktura floty zawijającej do rejonu
przeładunków ładunków drobnicowych (Kanał Dębicki)
6.1.1. Prognozowana wielkość i struktura statków do przewozu zboża
6.1.2. Prognozowana wielkość i struktura statków
do przewozu kontenerów
6.1.3. Prognozowana wielkość i struktura statków do przewozu drobnicy
konwencjonalnej
6.1.4. Podsumowanie efektów transportowych związanych z flotą morską
obsługującą rejon przeładunków ładunków drobnicowych
6.2. Prognozowana wielkos‘ć i struktura floty zawijającej do rejonu
przeładunków ładunków masowych (Basen Kaszubski)
6.2.1. Prognozowana wielkość i struktura statków do przewozu ładunków
masowych suchych
6.2.2. Prognozowana wielkość i struktura statków do przewozu zboża
6.2.3. Prognozowana wielkość i struktura statków wielozadaniowych
6.2.4. Podsumowanie efektów transportowych związanych z flotą morską
obsługującą rejon przeładunków ładunków masowych
7. Holistyczny model ruchu statków morskich na torze wodnym Świnoujście -
Szczecin
8. Efekty społeczno-ekonomiczne w morskiej części łańcucha transportowego
8.1. Koncepcja efektów społeczno-ekonomicznych w morskiej części
łańcucha transportowego
8.2. Efekty społeczno-ekonomiczne w żegludze morskiej związane
z poprawą dostępu do rejonu przeładunków ładunków drobnicowych
od strony morza
8.2.1. Oszczędności w kosztach przewozu i w kosztach zewnętrznych
w żegludze morskiej wynikające ze skrócenia odległości przewozów
8.2.2. Oszczędności w kosztach przewozu wynikające z eksploatacji
dużych statków morskich (korzyści skali)
8.2.3. Całkowite korzyści społeczno-ekonomicznych związane z poprawą
dostępu od strony morza do rejonu przeładunków ładunków
drobnicowych
8.3. Efekty społeczno-ekonomiczne w żegludze morskiej związane z poprawą
dostępu do rejonu przeładunków ładunków masowych od strony morza
8.3.1. Oszczędności w kosztach przewozu i w kosztach zewnętrznych
w żegludze morskiej wynikające ze skrócenia odległości przewozów
8.3.2. Oszczędności w kosztach przewozu wynikające z eksploatacji
dużych statków morskich (korzyści skali)
8.3.3. Całkowite korzyści społeczno-ekonomiczne związane z poprawą
dostępu do rejonu przeładunków ładunków masowych od strony morza
9. Posumowanie efektów transportowych i społeczno-ekonomicznych
w morskiej części łańcucha transportowego
9.1. Efekty transportowe związane z przedpolem portu
9.2. Efekty społeczno-ekonomiczne związane z przedpolem portu
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-65360-06-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.