ZACHOWANIA NABYWCÓW WOBEC PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH DETERMINANTY MODEL I IMPLIKACJE DLA MARKETINGU
LUCYNA WITEK
Wydawnictwo: POLITECHNIKA RZESZOWSKA
Cena: 52.90 zł
47.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7934-304-1
340 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
"Monografia podejmuje ważny, aktualny i jeszcze nie w pełni rozpoznany problem badawczy, którym są determinanty, pomiar i ocena zachowań nabywców wobec produktów ekologicznych. W sposób istotny różni się swoją zawartością i sposobem ujęcia podjętego tematu od publikacji, które ukazały się w ostatnich latach a dotyczą zbliżonej problematyki. Obszar badań (...) w każdym wymiarze jest szerszy i głębszy od znanych mi publikacji, wpisuje się w społecznie odpowiedzialny i zrównoważony rozwój. Autorka pracy podjęła się trudnego i ambitnego zadania (...)".
Prof. dr hab. Genowefa Sobczyk
Katedra Marketingu
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Ekologiczne zachowania nabywców i ich konsekwencje dla marketingu
1.1. Geneza i rozwój marketingu ekologicznego
1.2. Rozwój teorii zachowań nabywców
1.3. Pojęcie i zakres zachowań nabywców
1.4. Zmiany w zachowaniach nabywców
1.5. Ewolucja ekologicznych zachowań nabywców
1.6. Badania nad ekologicznymi zachowaniami nabywców
1.7. W kierunku marketingu zrównoważonego
Rozdział 2
Koncepcja produktu ekologicznego
2.1. Istota i zakres pojęcia "produkt ekologiczny"
2.2. Produkt ekologiczny w ujęciu marketingowym
2.3. Oznaczenia ekologiczne produktów i ich funkcje dla nabywcy
2.4. Główne rodzaje produktów ekologicznych
2.5. Rozwój rynku produktów ekologicznych
Rozdział 3
Determinanty zachowań nabywców wobec produktów ekologicznych
3.1. Klasyfikacja czynników wpływających na zachowania nabywców
wobec produktów ekologicznych
3.2. Wartości a zachowanie nabywcy wobec produktów ekologicznych
3.3. Indywidualna świadomość ekologiczna nabywcy
3.4. Czynniki demograficzne
3.5. Czynniki o charakterze psychologicznym
3.6. Czynniki społeczno-kulturowe
3.7. Czynniki marketingowe i ekonomiczne
Rozdział 4
Relacje między postawą a zachowaniem nabywców
4.1. Istota i wymiary postaw
4.2. Postawy w modelach zachowań nabywców
4.3. Zgodność postaw i zachowań nabywców
4.4. Pomiar postaw nabywców
Rozdział 5
Rozbieżność między postawami a zachowaniami nabywców wobec
produktów ekologicznych
5.1. Istota rozbieżności między postawami a zachowaniami nabywców
wobec produktów ekologicznych
5.2. Źródła rozbieżności między postawami wobec produktów ekologicznych
a zachowaniami zakupowymi
5.2.1. Asymetria informacji
5.2.2. Niski poziom wiedzy
5.2.3. Konflikt wartości
5.2.4. Brak akceptacji wyższych cen
5.2.5. Brak zaufania
5.2.6. Niski poziom działań marketingowych
5.3. Rozwój teorii wyjaśniających rozbieżność między postawami
a zachowaniami ekologicznymi
5.4. Modele wyjaśniające rozbieżność między postawami a zakupem
produktów ekologicznych
5.5. Teoria uzasadnionego działania M. Fishbeina i I. Ajzena oraz teoria
planowanego zachowania I. Ajzena
Rozdział 6
Metodyka badań własnych nad zachowaniami nabywców wobec produktów
ekologicznych
6.1. Problem badawczy, cele i hipotezy badawcze
6.2. Uzasadnienie zastosowania teorii planowanego zachowania
6.3. Zmienne w modelu TPB
6.4. Zastosowane metody badawcze
6.5. Pomiar i operacjonalizacja zmiennych
6.6. Opis badanych obiektów
Rozdział 7
Analiza i interpretacja wyników badań własnych
7.1. Postawy wobec zakupu produktów ekologicznych
7.2. Częstość i motywy zakupu produktów ekologicznych
7.3. Czynniki różnicujące postawy i zachowania wobec produktów
ekologicznych
7.4. Czynniki warunkujące i ograniczające zakup produktów ekologicznych
7.5. Atrybuty prośrodowiskowe produktu i ich rola w procesie zakupu
7.6. Możliwości rozwoju zachowań nabywczych wobec produktów
ekologicznych - weryfikacja założeń modelu
7.7. Typologia nabywców na rynku produktów ekologicznych
7.8. Dyskusja wyników badania
Rozdział 8
Wnioski, rekomendacje, ograniczenia i kierunki przyszłych badań
8.1. Wnioski o charakterze teoretycznym
8.2. Wnioski o charakterze praktycznym i rekomendacje dla marketingu
8.3. Ograniczenia i kierunki dalszych badań
Zakończenie
Literatura
Załączniki
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Streszczenie
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7934-304-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.