ANALIZA RYNKU WYBRANE ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE RYNKU SPOŻYWCZEGO
ALEKSANDRA WICKA, WIOLETA SOBCZAK
Wydawnictwo: SGGW
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8237-034-8
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
W niniejszym skrypcie przedstawiono wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne, które dotyczą podstawowych zjawisk rynkowych takich jak popyt, podaż i ceny. Wskazano przykładowe źródła danych wtórnych oraz podstawowe metody ich analizy. W opracowaniu położono szczególny nacisk na wypracowanie umiejętności wykorzystywania tzw. danych zastanych do prowadzenia analiz rynkowych. Korzystając z wiedzy osób zajmujących się statystyką, podkreślono problem prawidłowego używania wizualizacji danych w raportach z badań.
Głównym celem przygotowania opracowania było stworzenie materiału pomocnego w samodzielnym przygotowaniu przez studentów analizy wybranego rynku dóbr żywnościowych na podstawie źródeł danych wtórnych. Opracowanie jest przeznaczone w głównej mierze dla studentów odbywających zajęcia z przedmiotu Analiza rynku na kierunku Ekonomia. Skrypt ten dzięki przyjętemu układowi powinien ułatwić studentom nabycie umiejętności planowania badania od etapu sformułowania celu badania, poprzez dobór odpowiednich do jego realizacji źródeł danych, zastosowania podstawowych metod statystycznych, aż do przygotowania pisemnego raportu i przedstawienia wyników badań także w formie ustnej.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Od danych do wiedzy
1.1. Dane, informacja, wiedza - czy to, to samo?
1.2. Projektowanie procesu badawczego
1.3. Źródła danych i metody ich zbierania
1.4. Metody analizy danych wtórnych i pierwotnych - wybrane wzory i przykłady zastosowania
1.5. Prezentowanie wyników badań
2. Popyt i czynniki go kształtujące
Co to jest popyt?
2.1. Cena jako czynnik wpływający na popyt (prawa, elastyczności, przykłady)
2.2. Badanie wpływu dochodu na popyt (prawa, elastyczności, przykłady)
2.3. Czynniki pozaekonomiczne wpływające na popyt
2.4. Zróżnicowanie popytu w gospodarstwach domowych
3. Podaż w ujęciu przedmiotowym i podmiotowym
3.1. Co to jest podaż?
3.2. Cenowa elastyczność podaży i jej determinanty
3.3. Pojemność rynku i wskaźnik zaspokojenia popytu
3.4. Badanie struktury sektora producentów
3.5. Zróżnicowanie przestrzenne produkcji
4. Ceny i metody ich ustalania
4.1. Rodzaje cen na różnych szczeblach obrotu towarowego
4.2. Kształtowanie się cen produktów rolnych
4.3. Źródła informacji o cenach produktów rolno-spożywczych
4.4. Badanie zmienności cen w czasie
4.5. Badanie relacji cen
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8237-034-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.