BADANIA MARKETINGOWE NA UŻYTEK DECYZJI MENEDŻERSKICH
MAGDALENA KALIŃSKA-KULA, BOGDAN GREGOR
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
Cena: 47.90 zł
43.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7969-460-0
190 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
Książka Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich wpisuje się w aktualny i ważny nurt rozważań na temat roli informacji i wiedzy w zarządzaniu współczesną organizacją. Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej relatywnie trwałej przewagi konkurencyjnej.
Autorzy książki - pracownicy naukowi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - koncentrują się na przedstawieniu roli informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Opierając się na wszechstronnych studiach literaturowych, podejmują próbę wyjaśnienia istoty informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem relacji: potrzeby informacyjne - decyzje marketingowe. W zasadniczej części pracy prezentują wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśród przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa, w książce dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych. Prezentowana praca jest jedną z nielicznych publikacji poświęconych ocenie wykorzystania wyników badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące informacyjnych podstaw negocjacji biznesowych.
Książka ma liczne walory metodyczne, poznawcze i praktyczne. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami, a przede wszystkim marketingu. Poruszono w niej także wiele wątków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Ponadto może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów z zakresu ekonomii i zarządzania.
SPIS TREŚCI
O autorach
Wstęp
Rozdział I. Informacje i wiedza we współczesnej gospodarce
1. Społeczeństwo informacyjne i gospodarka oparta na wiedzy
2. Istota informacji oraz jej rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3. Potrzeby informacyjne a decyzje marketingowe
Rozdział II. Badania marketingowe w procesach zarządczych - ich geneza oraz dotychczasowy rozwój
1. Istota badań marketingowych
2. Geneza i ewolucja badań marketingowych
3. Kierunki rozwoju oraz aktualny stan badań marketingowych w Polsce
Rozdział III. Wykorzystanie badań marketingowych na użytek procesów decyzyjnych w praktyce gospodarczej
1. Cel i metodyka badania oraz charakterystyka próby
2. Badania marketingowe w praktyce przedsiębiorstw
2.1. Stopień upowszechnienia badań marketingowych wśród przedsiębiorstw
2.2. Przedmiot prowadzonych badań marketingowych
2.3. Zakres oraz rodzaje prowadzonych badań marketingowych
2.4. Źródła i metody pozyskiwania danych w drodze badań marketingowych
3. Użyteczność badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa
3.1. Ujęcie definicyjne pojęcia użyteczności w kontekście badań marketingowych
3.2. Ocena użyteczności badań marketingowych w świetle wykorzystania ich wyników przez przedsiębiorstwa
4. Podsumowanie
Rozdział IV. Badania na użytek procesów negocjacyjnych
1. Informacyjne podstawy negocjacji biznesowych
2. Wsparcie informacyjne negocjacji biznesowych w praktyce przedsiębiorstw
2.1. Metodyka badania
2.2. Stopień upowszechnienia oraz przedmiot negocjacji w praktyce gospodarczej
2.3. Zakres oraz źródła informacji pozyskiwanych na potrzeby wsparcia procesów
negocjacji
2.4. Użyteczność pozyskanych informacji w kontekście zaspokojenia zapotrzebowania informacyjnego negocjatorów
2.5. Badania marketingowe a wsparcie informacyjne negocjacji gospodarczych
3. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki
Kod wydawnictwa: 978-83-7969-460-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.