Dodano produkt do koszyka

Promocja

BADANIA MARKETINGOWE NA UŻYTEK DECYZJI MENEDŻERSKICH

BADANIA MARKETINGOWE NA UŻYTEK DECYZJI MENEDŻERSKICH

MAGDALENA KALIŃSKA-KULA, BOGDAN GREGOR

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Cena: 47.90 zł 43.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7969-460-0

190 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014

Książka Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich wpisuje się w aktualny i ważny nurt rozważań na temat roli informacji i wiedzy w zarządzaniu współczesną organizacją. Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej relatywnie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Autorzy książki - pracownicy naukowi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego - koncentrują się na przedstawieniu roli informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Opierając się na wszechstronnych studiach literaturowych, podejmują próbę wyjaśnienia istoty informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem relacji: potrzeby informacyjne - decyzje marketingowe. W zasadniczej części pracy prezentują wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśród przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa, w książce dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych. Prezentowana praca jest jedną z nielicznych publikacji poświęconych ocenie wykorzystania wyników badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące informacyjnych podstaw negocjacji biznesowych.

Książka ma liczne walory metodyczne, poznawcze i praktyczne. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami, a przede wszystkim marketingu. Poruszono w niej także wiele wątków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Ponadto może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów z zakresu ekonomii i zarządzania.

SPIS TREŚCI

O autorach

Wstęp

Rozdział I. Informacje i wiedza we współczesnej gospodarce
1. Społeczeństwo informacyjne i gospodarka oparta na wiedzy
2. Istota informacji oraz jej rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3. Potrzeby informacyjne a decyzje marketingowe

Rozdział II. Badania marketingowe w procesach zarządczych - ich geneza oraz dotychczasowy rozwój
1. Istota badań marketingowych
2. Geneza i ewolucja badań marketingowych
3. Kierunki rozwoju oraz aktualny stan badań marketingowych w Polsce

Rozdział III. Wykorzystanie badań marketingowych na użytek procesów decyzyjnych w praktyce gospodarczej
1. Cel i metodyka badania oraz charakterystyka próby
2. Badania marketingowe w praktyce przedsiębiorstw
2.1. Stopień upowszechnienia badań marketingowych wśród przedsiębiorstw
2.2. Przedmiot prowadzonych badań marketingowych
2.3. Zakres oraz rodzaje prowadzonych badań marketingowych
2.4. Źródła i metody pozyskiwania danych w drodze badań marketingowych
3. Użyteczność badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa
3.1. Ujęcie definicyjne pojęcia użyteczności w kontekście badań marketingowych
3.2. Ocena użyteczności badań marketingowych w świetle wykorzystania ich wyników przez przedsiębiorstwa
4. Podsumowanie

Rozdział IV. Badania na użytek procesów negocjacyjnych
1. Informacyjne podstawy negocjacji biznesowych
2. Wsparcie informacyjne negocjacji biznesowych w praktyce przedsiębiorstw
2.1. Metodyka badania
2.2. Stopień upowszechnienia oraz przedmiot negocjacji w praktyce gospodarczej
2.3. Zakres oraz źródła informacji pozyskiwanych na potrzeby wsparcia procesów
negocjacji
2.4. Użyteczność pozyskanych informacji w kontekście zaspokojenia zapotrzebowania informacyjnego negocjatorów
2.5. Badania marketingowe a wsparcie informacyjne negocjacji gospodarczych
3. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Załączniki

Kod wydawnictwa: 978-83-7969-460-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.