Dodano produkt do koszyka

Promocja

METODY ILOŚCIOWE W BADANIACH RYNKU

METODY ILOŚCIOWE W BADANIACH RYNKU

WOLNY ROBERT

Wydawnictwo: AE KATOWICE

Cena: 19.90 zł 17.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7246-435-4

106 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009

Celem podręcznika jest przedstawienie wybranych metod ilościowych mających zastosowanie w badaniach rynku. Ze względu na wielość dostępnych metod w podręczniku celowo ograniczono się tylko do tych, które zdaniem autora mają duże zastosowanie w diagnozowaniu sytuacji rynkowych i przewidywaniu rozwoju rynku w przyszłości. Podręcznik składa się z sześciu rozdziałów. Wiele zaprezentowanych metod i wskaźników poparto przykładami, a każdy rozdział kończy dodatkowo punkt, w którym zawarto zadania do samodzielnego rozwiązania. W rozdziale pierwszym przedstawiono podstawowe miary struktury zjawisk rynkowych, w tym miary tendencji centralnej, zróżnicowania i asymetrii. Rozdział drugi dotyczy współzależności zjawisk rynkowych. Zaprezentowane w nim wskaźniki podzielono w zależności od skal pomiarowych, na których dokonany został pomiar zmiennych. Analiza rozwoju zjawisk rynkowych jest przedmiotem analizy w rozdziale trzecim. Zaprezentowano tutaj proste metody wyodrębniania trendów rynkowych, wskaźniki służące analizie szeregów czasowych oraz ważne w szybko zmieniającym się otoczeniu analizy wahań. Rozdział czwarty poświęcono zagadnieniom pojemności rynku. W rozdziale przedstawiono wybrane metody obliczania pojemności rynku, a także zastosowanie wskaźników elastyczności popytu (do określania wpływu cen i dochodów na popyt i pojemność rynku). Rozdział piąty przedstawia wybrane metody stosowane w analizie rynku w przestrzeni związane z analizą natężenia, lokalizacji i zasięgu. Zaprezentowano także zastosowanie metod taksonomicznych. Ostatni rozdział dotyczy prognozowania zjawisk rynkowych.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Rozdział I

Analiza struktury zjawisk rynkowych1. Analiza tendencji centralnej2. Analiza zróżnicowania3. Analiza asymetrii4. Zadania do samodzielnego rozwiązaniaRozdział IIAnaliza współzależności zjawisk rynkowych1. Wskaźniki współzależności zjawisk rynkowych a skale pomiarowe2. Analiza współzależności zmiennych mierzonych na skali nominalnej3. Analiza współzależności zmiennych mierzonych na skali porządkowej4. Analiza współzależności zmiennych mierzonych na skali przedziałowej/ilorazowej5. Zadania do samodzielnego rozwiązaniaRozdział IIIAnaliza rozwoju zjawisk rynkowych1. Analiza zmian zjawisk w czasie2. Metody wyodrębniania trendów rynkowych3. Analiza wahań regularnych i nieregularnych4. Zadania do samodzielnego rozwiązaniaRozdział IVAnaliza pojemności rynku1. Wybrane metody obliczania pojemności rynku2. Analiza wpływu cen na popyt i pojemność rynku3. Analiza wpływu dochodu na popyt i pojemność rynku4. Zastosowanie funkcji Tornąuista do określania wpływu dochodówna popyt5. Zadania do samodzielnego rozwiązaniaRozdział VAnaliza zjawisk rynkowych w przestrzeni1. Standaryzacja cech2. Analiza natężenia3. Analiza lokalizacji4. Analiza zasięgu (grawitacji)5. Metody taksonomiczne6. Zadania do samodzielnego rozwiązaniaRozdział VIPrognozowanie zjawisk rynkowych1. Metoda ekstrapolacji trendów2. Model tendencji rozwojowej3. Modele adaptacyjne4. Zadania do samodzielnego rozwiązaniaSTUDIA PRZYPADKÓWLITERATURA

Kod wydawnictwa: 978-83-7246-435-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl