Dodano produkt do koszyka

Promocja

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE PODSTAWY TEORETYCZNE WĘZŁOWE SPECJALIZACJE BADAWCZE

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE PODSTAWY TEORETYCZNE WĘZŁOWE SPECJALIZACJE BADAWCZE

RED.LESZEK ŻABIŃSKI

Wydawnictwo: AE KATOWICE

Cena: 62.90 zł 56.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-7246-382-4

290 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE
Leszek Żabiński
Rozdział 1
MARKETING A EKONOMIA. PRÓBA IDENTYFIKACJI MARKETINGU JAKO DYSCYPLINY STOSOWANEJ
NAUK EKONOMICZNYCH
Uwagi wstępne
1. Przyczyny prób identyfikacji marketingu jako dyscypliny naukowej
2. O marketingu i jego naukowej tożsamości krytycznie
2.1. Upowszechnianie się orientacji marketingowej a problem wyodrębnienia pola badawczego marketingu
2.2. Relacje marketingu i mikroekonomii w kontekście dylematu oryginalności poznawczej twierdzeń marketingu
2.3. Dylematy tożsamości marketingu i jego "erozji"
3. O argumentach krytyki marketingu jako dyscypliny nauki - polemicznie.
3.1. Relacja dyscyplina podstawowa a dyscyplina stosowana nauk ekonomicznych
3.2. Ekonomia teoretyczna hamulcem rozwoju wiedzy marketingowej?
3.3. Własny pogląd na temat roli i miejsca teorii w dyscyplinie podstawowej i stosowanej
3.4. Interdyscyplinarność wiedzy i dyfuzja orientacji marketingu szansą czy
przeszkodą jego identyfikacji jako dyscypliny naukowej
3.5. O dylemacie niejednorodności podstaw teoretycznych i braku oryginalności poznawczej marketingu - dyskusyjnie
3.6. Uwagi o "erozji" tożsamości marketingu
Literatura
Leszek Żabiński
Rozdział 2
MARKETING A ZARZĄDZANIE. O NIEKTÓRYCH RELACJACH DYSCYPLINARNYCH
U wagi wstępne
1. Wybrane interpretacje marketingu w polskiej dyscyplinie nauk organizacji
i zarządzania
2. O kryteriach identyfikacji dyscypliny naukowej i sposobach ich stosowania
3. O przedmiocie badań i względzie badawczym marketingu oraz nauk organizacji i zarządzania
4. O wkładzie marketingu do rozwoju nauk o zarządzaniu i do tzw. najlepszych praktyk zarządzania
5. Uwagi i konkluzje
Literatura
Maja Szymura-Tyc
Rozdział 3
WSPÓŁCZESNA KONCEPCJA MARKETINGU A ZARZĄDZANIE PROCESEM TWORZENIA I DOSTARCZANIA WARTOŚCI KLIENTOM
Wprowadzenie
1. Współczesne koncepcje zarządzania procesem tworzenia i dostarczania
wartości klientom
2. Zarządzanie wartością dla klienta
2.1. Definiowanie wartości dla klienta
2.2. Kształtowanie wartości dla klienta
2.3. Komunikowanie wartości oferowanej klientom
2.4. Oferowanie wartości klientom
3. Zarządzanie wartością dla klienta a ewolucja współczesnej koncepcji marketingu
Literatura
Katarzyna Rupik
Rozdział 4
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE PRZEDSIĘBIORSTWAMI SEKTORA ODZIEŻY Podstawowe kategorie i modele badawcze
Wprowadzenie
1. Koncepcje marketingu producentów odzieży
2. Model systemu rynkowego w polskiej branży odzieżowej
3. Model procesu marketingowego producentów odzieży
3.1. Strategiczny wymiar kreowania i realizowania wartości w sektorze
3.2. Taktyczny wymiar kreowania i realizowania wartości w sektorze
3.3. Operacyjny wymiar kreowania i realizowania wartości w sektorze
3.4. Kryteria oceny procesu marketingowego
4. Modele struktury organizacji przedsiębiorstw sektora odzieży
5. Komplementarne metody zarządzania a najlepsze praktyki marketingowe
w sektorze
Literatura
Joanna Wiechoczek
Rozdział 5
RYNEK I MARKETING PRODUCENTÓW TRWAŁYCH DÓBR KONSUMPCYJNYCH Analiza tematyki specjalizacji badawczej
Wprowadzenie
1. Trwałe dobra konsumpcyjne - podstawy identyfikacji i klasyfikacje
2. Koncepcje marketingu producentów trwałych dóbr konsumpcyjnych
3. Modele produktu marketingowego w sektorze producentów trwałych dóbr
konsumpcyjnych w różnych koncepcjach marketingu
4. Związki koncepcji marketingu trwałych dóbr konsumpcyjnych ze szkołami
zarządzania
Podsumowanie
Literatura
Beata Reformat
Katarzyna Bilińska-Reformat
Rozdział 6
HANDEL I DYSTRYBUCJA SEKTORA FMCG Zarys tematyki specjalizacji badawczej
Wprowadzenie
1. Podstawy teoretyczne specjalizacji badawczej
1.1. Teorie handlu i dystrybucji opakowanych dóbr żywnościowych
1.2. FMCG: koncepcje (teorie) marketingu a rynek
2. Podstawowe modele teoretyczne i kategorie badawcze
2.1. Modele systemu rynkowego/marketingowego w sektorze FMCG
2.2. Modele procesu biznesowego/marketingowego
2.3. Źródła/bazy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw badanego sektora
2.4. Koncepcje misji rynkowej i ogólnej przedsiębiorstwa
2.5. Modele procesu konkurowania/współdziałania w badanym sektorze
3. Wzorce strategii/zarządzania strategicznego
4. Aktywa rynkowe/marketingowe przedsiębiorstwa
5. Benchmarking jako nowoczesna koncepcja/metoda zarządzania
Literatura
Małgorzata Kieżel
Rozdział 7
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE W USŁUGACH BANKOWYCH Analiza węzłowych kategorii i problemów badawczych
Charakterystyka koncepcji marketingu bankowego
1.1. Podstawowe teorie marketingu a rynek bankowy
1.2. Marketing transakcyjny i strategiczny w sektorze bankowym
1.3. Marketing relacji - szansa wykorzystania koncepcji wyłaniających
się w marketingu bankowym
System i sektor bankowy
2.1. Charakterystyczne modele systemu rynkowego dominujące w sektorze bankowym
2.2. Typy nabywców na rynku bankowym i ich znaczenie
2.3. Wymiary konkurencji w sektorze bankowym
2.4. Rynek bankowy w koncepcji cyklu życia rynku
Model procesu marketingowego na rynku bankowym
3.1. Wartość dla nabywców rynków docelowych i jej pozycjonowanie -
- strategiczny wymiar procesu marketingowego
3.2. Sposoby dostarczania wartości - taktyczny wymiar procesu
3.3. Komunikowanie i wymiana wartości - wymiar operacyjny procesu
marketingowego
Model procesu konkurowania w sektorze bankowym
4.1. Podstawowe zasady procesu rywalizacji
4.2. Kryteria identyfikacji i oceny pozycji oraz typy przewagi konkurencyjnej w sektorze bankowym
4.3. Modele strategii konkurencji banków
Model organizacji marketingowej banków
5.1. Podstawowe paradygmaty organizacji w kontekście specyfiki sektora bankowego
5.2. Kryteria identyfikacji i budowy organizacji
5.3. Modele struktury organizacji w sektorze bankowym
6. Projektowanie i planowanie marketingowe w bankach
6.1. Paradygmaty zarządzania strategicznego
6.2. Wymiary planowania marketingowego w bankach
6.3. Strategiczny profil marketingowy banku
6.4. Koncepcja i znaczenie controllingu marketingowego w zarządzaniu
bankiem
7. Nowoczesne metody zarządzania (the best management practices) w sektorze bankowym
7.1. Reinżynieria współczesna
7.2. Zarządzanie przez wartość dla interesariuszy
7.3. Koncepcje benchmarkingu w sektorze bankowym
7.4. Zarządzanie jakością w bankach
7.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi oraz wiedzą w organizacji uczącej się
7.6. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników w bankach
Podsumowanie
Literatura
Justyna Matysiewicz
Rozdział 8
MARKETING USŁUG OCHRONY ZDROWIA Podstawowe problemy i modele badawcze
1. Koncepcje marketingu w sferze marketingu usług medycznych
2. Modele systemu marketingowego podmiotów usług medycznych
3. Modele procesu biznesowego jednostek/organizacji ochrony zdrowia
4. Modele procesu konkurowania/współdziałania w sektorze usług zdrowotnych
Literatura

Kod wydawnictwa: 83-7246-382-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl