WYBRANE ASPEKTY USPRAWNIANIA DOSTAW W LOGISTYCE OSTATNIEJ MILI. WYZWANIA DLA WSPÓŁCZESNYCH MIAST
JAROSŁAW BRACH, MARTA PAWŁOWSKA, BARTOSZ WOJTKOWSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 41.90 zł
37.71 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7695-834-7
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Celem monografii było wyodrębnienie i przeanalizowanie najważniejszych problemów dostaw na ostatniej mili, odbywających się w środowisku miejskim i wpływających na ogólnie pojętą logistykę miejską. Intencją autorów było stworzenie, na podstawie bogatej dostępnej bazy źródłowej, opracowania dotyczącego jedynie wybranych aspektów pośrednio i bezpośrednio związanych ze zjawiskiem ostatniej mili, jakie do tej pory w takim zakresie oraz w tej formie nie zostały przedstawione. Praca ta stanowi wynik nie tylko analizy materiałów z tej dziedziny, ale też własnych badań pierwotnych nad tą problematyką. Autorzy podjęli m.in. niezwykle aktualny temat podniesienia efektywności i ekologiczności dostaw na ostatniej mili poprzez wdrożenie wybranych rozwiązań technicznych i organizacyjnych, w tym nowych rodzajów sprzętu transportowego, mikro-/subhubów czy dostaw realizowanych nocą. Monografia jest adresowana do szerokiego grona odbiorców - zarówno studentów kierunków związanych z transportem i logistyką, jak i praktyków, w tym kadry zarządzającej w podmiotach wykonujących dostawy na ostatniej mili.
SPIS TREŚCI
Wstęp (Jarosław Brach)
1. Współczesne miasto i wyzwania z nim związane (Jarosław Brach)
1.1. Podstawowe procesy zachodzące w miastach i ich determinanty
1.2. Zmiany społeczne i demograficzne oraz urbanizacja
1.3. Transport towarowy w miastach jako jedno z największych współczesnych wyzwań
1.4. Problematyka dostaw w ramach ostatniej mili
2. Rozwiązania technologiczne - podstawowe obszary (Jarosław Brach)
2.1. Tło wprowadzanych zmian
2.2. Transport w miastach - podstawowe sfery wprowadzania usprawnień technicznych
2.2.1. Rozwiązania techniczne - nowe typy środków transportu
2.2.2. Główne zalety i wady nowych środków transportu wdrażanych w ramach systemów dostaw ostatniej mili
2.2.3. Kluczowe czynniki wyboru specjalnego środka transportu eksploatowanego w ramach systemów ostatniej mili
2.3. Pierwsze wyniki badań stosowania nowych środków przemieszczania przeznaczonych dla dostaw realizowanych w ramach ostatniej mili
3. Rozwiązania organizacyjne i techniczno-organizacyjne oraz możliwe usprawnienia w tej sferze (Jarosław Brach, Marta Pawłowska)
3.1. Zasadnicze tło obecnych zmian organizacyjnych i techniczno-organizacyjnych
3.2. Wybrane nowe propozycje rozwiązań organizacyjnych i techniczno-organizacyjnych
3.2.1. Nocne dostawy
3.2.2. Dostawy bezpośrednio do wskazanych obiektów
3.2.3. Nowe funkcje w systemach nawigacyjnych dla samochodów dostawczych Mercedes-Benz (w ramach testu wdrażane we współpracy z DPD i what3words)
3.2.4. Wprowadzenie operatorów zastępczych
3.2.5. Wprowadzenie mobilnych punktów odbioru przesyłek
3.2.6. Miejskie subhuby oraz sieci miejskich automatów paczkowych wdrażane w Wiedniu i w innych miastach
3.2.7. Alternatywna koncepcja wykorzystania automatów paczkowych - wprowadzenie paczkomatów z funkcją czasowego przechowywania przesyłek
3.2.8. Wprowadzanie specjalnych rodzajów zabudów zoptymalizowanych
pod kątem wykonywania określonych zadań
3.2.9. Zastosowanie sieci agnostycznych automatów paczkowych obsługiwanych przez operatorów zastępczych
3.3. Samoorganizacja logistyki
4. Ekologizacja ostatniej mili w strategii taborowej (Jarosław Brach, Bartosz Wojtowski)
4.1. Założenia wstępne strategii ekologizacji taboru
4.2. Badania celowości wprowadzania różnych rodzajów taboru ekologicznego w dostawach ostatniej mili
4.3. Wnioski i wskazówki dotyczące strategii ekologizacji w sferze taboru wykorzystywanego do obsługi dostaw w ramach ostatniej mili
4.4. Pojęcie całkowitego kosztu ekonomicznego i ekologicznego
4.5. Czy ekologizacja transportu, w tym w ramach dostaw ostatniej mili, jest opłacalna ekonomicznie i ekologicznie?
5. Wyzwania na przyszłość (Jarosław Brach)
5.1. Co mogą zmienić kryzys i pandemia w kwestii planowania miast i miejskiej przestrzeni - przypadek pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych
5.2. Elektryfikacja transportu w mieście przyszłości i jej wpływ na dostawy realizowane w ramach ostatniej mili
Zakończenie (Jarosław Brach)
Literatura
Spis rysunków i tabel
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7695-834-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.