SPOŁECZEŃSTWO WIELOKULTUROWE WYZWANIEM W PRACY NAUCZYCIELA ANDRAGOGA
JOLANTA red. HORYŃ, JAN MACIEJEWSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Cena: 27.90 zł
25.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-229-3204-9
264 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
Wychodząc naprzeciw wyzwaniom i oczekiwaniom XXI wieku, grono specjalistów, teoretyków i praktyków dzieli się w niniejszej publikacji swoimi refleksjami i doświadczeniem edukacyjnym. Oddana do rąk Państwa publikacja Społeczeństwo wielokulturowe wyzwaniem w pracy nauczyciela andragoga została podzielona na trzy działy tematyczne. Pierwszy, Problemy kształtowania się społeczeństwa wielokulturowego, wskazuje na potrzebę poszukiwania coraz to nowych obszarów funkcjonowania nauczyciela w środowiskach wielokulturowych. Rozważania otwiera artykuł Jana Maciejewskiego i Marka Bodzianego Integracja i asymilacja kulturowa jako obszary odniesień do koegzystencji narodów w wielokulturowym świecie. Anna Frąckowiak w artykule Andragogiczne dylematy w obliczu wielokulturowości społeczeństwa zwraca uwagę na wielokulturowość jako sytuację, w której społeczeństwo składa się z kilku grup o różnych tradycjach oraz sposobach życia i rozumienia rzeczywistości, lecz na pierwszy plan wysuwa się zjawisko marginalizacji.
SPIS TREŚCI
WstępIntroduction
ROZDZIAŁ I
Problemy kształtowania się społeczeństwa wielokulturowego
Jan Maciejewski, Marek Bodziany, Integracja i asymilacja kulturowa jako obszary odniesień do koegzystencji narodów w wielokulturowym świecieAnna Frąckowiak, Andragogiczne dylematy w obliczu wielokulturowości społeczeństwaWojciech Welskop, Edukacja międzykulturowa - relacje między stereotypem, uprzedzeniem społecznym i stygmatyzacjąAnna Walulik CSFN, Edukacja religijna a dorosły w społeczeństwie wielokulturowym Anna Musiał-Gąsiorowska, Edukacja w przestrzeni muzeumJifi Prokop, Prawo do kształcenia w języku rodzimym dzieci imigrantów w Unii EuropejskiejAnna Linka, Kompetencja międzykulturowa w nauczaniu języków obcych. Edukacja językowa a międzynarodowy rynek pracyEwa Skibińska, Wielokulturowość w świadomości studentów
ROZDZIAŁ II
Oblicza edukacji RomówŁukasz Kwadrans, Międzykulturowość a edukacja RomówMonika Wiktorowicz, Sytuacja społeczna Romów na przykładzie romskich rodzin zastępczych z Wrocławia. Ujęcie socjologiczneBeata Popiołek, Wędrowcy czy mieszkańcy? Edukacja Romów w Polsce na przykładziePłockaJolanta Horyń, Edukacja Romów problemem społecznymHristo Kyuchukov, History, culture and language of Bulgarian and Turkish Muslim Gypsies (Roma)Katarina Vankova, Obyćajove tradicie pri obradoch u Rómov na Slovensku Beata Orłowska, Edukacja i dialog w społeczności wielokulturowej
ROZDZIAŁ III
Edukacja mniejszości narodowych w Polsce oraz poza jej granicami Sebastian Fikus, Modele ochrony praw mniejszości narodowych na Górnym Śląsku 1918-2008Iwona Wit-Świątkowska, Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych łemkowskiej mniejszości etnicznej na przykładzie Legnicy Bożena Domagała, Rola szkoły w podtrzymywaniu tożsamości językowej Ukraińcówna Warmii i Mazurach - historia i perspektywy na przyszłość Luba Jakubowska-Malicka, Polityczno-edukacyjne tło odrodzenia się kultury polskiej w Kazachstanie Małgorzata Kamińska-Płaza, Edukacja języka polskiego na przykładzie obwodu żytomierskiego na Ukrainie Arleta Rentz-Tylińska, Swoi i obcy w wielokulturowym społeczeństwie Rosji. Potrzeba edukacji międzykulturowej
Kod wydawnictwa: 978-83-229-3204-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.