ACTION RESEARCH W PRAKTYCE. NAUCZYCIELSKIE REFLEKSJE `W` DZIAŁANIU I `NAD` DZIAŁANIAMI AUTORSKIMI
red.AGNIESZKA NOWAK-ŁOJEWSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8206-310-3
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Propozycja wydania pracy zbiorowej pod redakcją Agnieszki Nowak-Łojewskiej pojawia się w momencie szczególnym dla kondycji oświaty. Po okresie strajków nauczycieli domagających się profesjonalnego uznania, po okresie zdalnej edukacji - ujawniającej z jednej strony odpowiedzialność osobistą nauczycieli za jakość oferowanej edukacji, a z drugiej coraz bardziej natarczywe próby centralizacji programowej i odgórną kontrolę - oddanie głosu nauczycielom w sprawie uwiarygodnienia ich kompetencji refleksyjno-krytycznych w zmienianiu kultury edukacji uznaję za ważne wydarzenie - jeśli nie równe, to zbliżone wagą do opublikowania pod redakcją Soni Nieto dwóch głośnych w Stanach Zjednoczonych książek napisanych wspólnie z nauczycielami - Dlaczego uczymy (Why We Teach) w 2005 roku i po ograniczeniu względnej autonomii w edukacji w roku 2014 - Dlaczego uczymy teraz (Why We Teach Now).
Opublikowanie auto-rekonstrukcji refleksji nauczycieli - odchodzących we własnej praktyce od dominujących w oświacie paradygmatów - wniesie nie tylko nową wiedzę do nauki o nauczaniu i nauczycielach, ale z całą pewnością może też wnieść znaczenie dla tytułowych bohaterów współkreujących zbiorową "opowieść", osób związanych z nimi w środowiskach ich profesjonalnego zaangażowania, i last but not least, potencjalnych czytelników, reprezentujących zarówno światy praktyków, edukatorów, jak i profesjonalnych badaczy.
Z recenzji dr hab. Doroty Gołębniak, prof. DSW
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Część I
O badaniach w działaniu
Agnieszka Nowak-Łojewska
Badania w działaniu - podstawy teoretyczne i egzemplifikacje
Część II
Autorskie rozwiązania z wykorzystaniem action research
Monika Wiśniewska-Kin
"Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie".
Nauka czytania wyzwalająca myślenie z perspektywy autorki projektu
Weronika Kisiel
"Skutecznie zdziwiona" - nauczycielskie refleksje nad działaniami autorskimi
Jolanta Gałecka
Jak uczyłam hiszpańskiego dzieci anglojęzyczne - moje action research
Marta Kwella
Plan daltoński w przestrzeni edukacji leśnej
Anna Blokus-Szkodzińska
"Inteligencje personalne w pracy z dzieckiem".
Autorski program dla nauczycieli i studentów pedagogiki
Sylwia Sergot
Filozofowanie z dziećmi. Autorski program
zajęć "Jestem dzieckiem. Myślę"
Anna Gajewska
Edukacja przyrodnicza dzieci wczesnoszkolnych.
Autorskie rozwiązanie z wykorzystaniem aktywności badawczej
Marlena Dudek
Autorski program "Uczymy się przez zajęcia praktyczne" dla uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną
Zakończenie - refleksje nad refleksjami
Kod wydawnictwa: 978-83-8206-310-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.