Dodano produkt do koszyka

Promocja

ACTION RESEARCH W PRAKTYCE. NAUCZYCIELSKIE REFLEKSJE `W` DZIAŁANIU I `NAD` DZIAŁANIAMI AUTORSKIMI

ACTION RESEARCH W PRAKTYCE. NAUCZYCIELSKIE REFLEKSJE `W` DZIAŁANIU I `NAD` DZIAŁANIAMI AUTORSKIMI

red.AGNIESZKA NOWAK-ŁOJEWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-8206-310-3
 
235 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

Propozycja wydania pracy zbiorowej pod redakcją Agnieszki Nowak-Łojewskiej pojawia się w momencie szczególnym dla kondycji oświaty. Po okresie strajków nauczycieli domagających się profesjonalnego uznania, po okresie zdalnej edukacji - ujawniającej z jednej strony odpowiedzialność osobistą nauczycieli za jakość oferowanej edukacji, a z drugiej coraz bardziej natarczywe próby centralizacji programowej i odgórną kontrolę - oddanie głosu nauczycielom w sprawie uwiarygodnienia ich kompetencji refleksyjno-krytycznych w zmienianiu kultury edukacji uznaję za ważne wydarzenie - jeśli nie równe, to zbliżone wagą do opublikowania pod redakcją Soni Nieto dwóch głośnych w Stanach Zjednoczonych książek napisanych wspólnie z nauczycielami - Dlaczego uczymy (Why We Teach) w 2005 roku i po ograniczeniu względnej autonomii w edukacji w roku 2014 - Dlaczego uczymy teraz (Why We Teach Now).
Opublikowanie auto-rekonstrukcji refleksji nauczycieli - odchodzących we własnej praktyce od dominujących w oświacie paradygmatów - wniesie nie tylko nową wiedzę do nauki o nauczaniu i nauczycielach, ale z całą pewnością może też wnieść znaczenie dla tytułowych bohaterów współkreujących zbiorową "opowieść", osób związanych z nimi w środowiskach ich profesjonalnego zaangażowania, i last but not least, potencjalnych czytelników, reprezentujących zarówno światy praktyków, edukatorów, jak i profesjonalnych badaczy.

Z recenzji dr hab. Doroty Gołębniak, prof. DSW

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Część I
O badaniach w działaniu

Agnieszka Nowak-Łojewska
Badania w działaniu - podstawy teoretyczne i egzemplifikacje

Część II
Autorskie rozwiązania z wykorzystaniem action research

Monika Wiśniewska-Kin
"Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie".
Nauka czytania wyzwalająca myślenie z perspektywy autorki projektu

Weronika Kisiel
"Skutecznie zdziwiona" - nauczycielskie refleksje nad działaniami autorskimi

Jolanta Gałecka
Jak uczyłam hiszpańskiego dzieci anglojęzyczne - moje action research

Marta Kwella
Plan daltoński w przestrzeni edukacji leśnej

Anna Blokus-Szkodzińska
"Inteligencje personalne w pracy z dzieckiem".
Autorski program dla nauczycieli i studentów pedagogiki

Sylwia Sergot
Filozofowanie z dziećmi. Autorski program
zajęć "Jestem dzieckiem. Myślę"

Anna Gajewska
Edukacja przyrodnicza dzieci wczesnoszkolnych.
Autorskie rozwiązanie z wykorzystaniem aktywności badawczej

Marlena Dudek
Autorski program "Uczymy się przez zajęcia praktyczne" dla uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną

Zakończenie - refleksje nad refleksjami

Kod wydawnictwa: 978-83-8206-310-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl