PROCESY INKLUZJI DZIECI UCHODźCÓW Z UKRAINY NA PRZYKŁADZIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM
JOANNA LUBIMOW, BEATA ORŁOWSKA, ŁUKASZ BUDZYŃSKI
Wydawnictwo: FUNDACJA NA RZECZ CZYSTEJ ENERGII
Cena: 46.90 zł
42.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-67372-67-1
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2022 |
|
Rolą edukacji włączającej jest dostosowanie procesu edukacji nie tylko do niepełnosprawności ucznia, ale również wzięcie pod uwagę indywidualnegotempa pracy, uzdolnień ucznia czy trudności. Stąd uwzględnienie jej założeń w polskim systemie edukacji. Pojawienie się uczniów z Ukrainy po 24 lutego 2022 roku w wyniku migracji wojennej spowodowało, że polska szkoła musiała dostosować swoją pracę do licznie przybyłych dzieci-uchodźców. Nie tylko szkoła i nauczyciele stanęli przed nowym wyzwaniem. Było to również wyzwanie dla uczniów-uchodźców. Ważnym aspektem okazało się zwrócenie uwagi na tożsamość (jej podtrzymanie) z jednej strony i na wejście w nowe środowisko (językowe, kulturowe, tożsamościowe) z drugiej strony. Otwartość ludzi i placówek spowodowała, że dzieci stały się żywym ogniwem polskiego systemu edukacji.
Koncepcja publikacji obejmującej problematykę procesu inkluzji obywateli pochodzenia ukraińskiego w społeczeństwie polskim na przykładzie województwa lubuskiego powstała wraz z konceptem grantu o tym samym tytule. Projekt złożony został w ramach konkursu "Dyplomacja Publiczna 2022 - Ukraina II. Obrona dobrego imienia Polski poprzez monitorowanie działań o charakterze zniekształcającym, dezinformującym i dyfamacyjnym i adekwatne reagowanie na nie" ogłoszonego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. (...)
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Dostęp uchodźców z Ukrainy do edukacji i wykształcenia
1.1. Prawo do nauki w aktach prawa międzynarodowego
1.2. Prawo do nauki w aktach prawa UE
1.3. Prawno do nauki w regulacjach normatywnych RP
1.4. Sytuacja prawna dzieci cudzoziemskich w polskim systemie oświaty (w tym po 24 lutego 2022 r.)
2. Aspekty włączenia dzieci ukraińskich w polski system edukacji a ich tożsamość
2.1. Współczesna tożsamość narodu ukraińskiego
1.2. Ukraińskie dzieci w polskiej szkole po 24 lutego 2022 r
1.3. Polski i ukraiński system edukacji - porównanie
1.4. Dzieci - uchodźcy w szkole
1.5. Wykorzystanie submersji i immersji językowej w edukacji uczniów z Ukrainy
3. Inkluzja dzieci z doświadczeniem uchodźczym w gorzowskich szkołach podstawowych - raport z badań
3.1. Problem włączenia społecznego
3.2. Metodologia badania
3.3. Wsparcie materialne uczniów uchodźczych
3.4. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów uchodźczych
3.5. Kulturowe procesy inkluzji uczniów uchodźczych
3.6. Sieciowe procesy inkluzji uczniów uchodźczych
3.7. Rozwój kompetencji językowych uczniów uchodźczych
3.8. Rozwój kompetencji pozajęzykowych uczniów uchodźczych.
Zakończenie
Bibliografia
Literatura
Akty normatywne
Akty stosowania prawa
Źródła internetowe
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-67372-67-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.