CZŁOWIEK DOROSŁY I JEGO UCZENIE SIĘ DZIEDZICTWO IDEI TEORETYCZNYCH I ICH PRAKTYCZNE IMPLIKACJE
TOMASZ MALISZEWSKI, ELEONORA SAPIA-DREWNIAK, WŁADYSŁAWA SZULAKIEWICZ
Wydawnictwo: AKADEMIA MARYNARKI WOJENNEJ
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-961549-8-9
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2021 |
|
Oddawana do rąk Czytelników książka, pt. Człowiek dorosły i jego uczenie się. Dziedzictwo idei teoretycznych i ich praktyczne implikacje stanowi wyraz namysłu jej autorów nad wybranymi zagadnieniami historii edukacji dorosłych. Autorzy tej publikacji swoimi rozważaniami objęli okres od końca XIX wieku po czasy współczesne. Przedmiotem analizy są głównie polskie koncepcje i programy oświatowe zawierające zarówno idee teoretyczne edukacji dorosłych, jak i ich praktyczne implikacje. Autorzy wykorzystali bogatą bazę źródłową, materiały archiwalne oraz współczesną literaturę przedmiotu, będącą przeglądem aktualnego stanu wiedzy związanego z podejmowaną problematyką. Zagadnienia dotyczące oświaty dorosłych -zarówno jej przeszłości, jak i teraźniejszości - są przedmiotem zainteresowań badaczy w różnych ośrodkach akademickich kraju, czego wyrazem są zamieszczone w mniejszej monografii artykuły.
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA.
CZĘŚĆ I.
INSTYTUCJONALNE I ORGANIZACYJNE FORMY EDUKACJI DOROSŁYCH
1. Prawne i organizacyjne podstawy oświaty dorosłych w okresie międzywojennym
(1918-1939)
Eleonora Sapia-Drewniak
2. Stan badań i źródła do dziejów uniwersytetów ludowych do II wojny światowej
Tomasz Maliszewski
3. Okoliczności powstania i węzłowe inicjatywy oświatowe Towarzystwa
Kultury Polskiej (1906-1913) w świetle ówczesnych doniesień prasowych
Grzegorz Michalski
4. Oświata dorosłych w działalności kobiecych kół Towarzystwa Szkoły
Ludowej w Galicji (1891-1918)
Mirosław Łopot
5. Niektóre dylematy wychowania żołnierzy w Polsce po roku 1918
Wincenty Karawajczyk
6. Tradycje zdalnego kształcenia dorosłych w polskiej praktyce edukacyjnej
Elżbieta Woźnicka
CZĘŚĆ II.
PORTRETY OŚWIATOWCÓW
1. Edmund Libański (1862-1928) jako działacz oświatowy i popularyzator
wiedzy wśród dorosłych
Katarzyna Dormus
2. "Zawsze zaorana pracą" - Maria Gomólińska (1866-1935) i jej działalność
na rzecz rozwoju oświaty dorosłych
Małgorzata Stawiak-Ososińska
CZEŚĆ III.
EDUKACJA DOROSŁYCH PO 1989 ROKU. WYBRANE ZAGADNIENIA
1. Dorośli w projektach edukacyjnych i kulturalnych mniejszości narodowych i etnicznych w województwie pomorskim w pierwszym piętnastoleciu transformacji ustrojowej
Lidia Burzymska-Wentland
2. Szczecińska prasa pedagogiczna i jej udział w doskonaleniu zawodowym
nauczycieli w latach 1990-1999
Barbara Żakowska
3. Szczeciński Humanistyczny Uniwersytet Seniora (2014-2021)
Elżbieta Magiera
Kod wydawnictwa: 978-83-961549-8-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.