DROGI I BEZDROŻA EDUKACJI W OKRESIE PANDEMII
red.nauk.RYSZARD BERA, red.nauk.STANISŁAW BYRA, red.nauk.NELLA NYCZKAŁO
Wydawnictwo: UMCS
Cena: 79.90 zł
71.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-227-9625-2
format: B5 oprawa: twarda Rok wydania: 2022 |
|
Przedstawiona [ ] książka ma charakter monografii akcentującej wpływ pandemii na toczące się procesy edukacyjne. Została ona przygotowana z myślą o IX Forum Naukowym - spotkaniu polskich i ukraińskich pedagogów. Jest efektem wieloletniej współpracy między instytucjami edukacyjnymi Polski i Ukrainy, a zarazem okazją do prezentacji aktualnych problemów teoretycznych i praktycznych, w obszarze edukacji, obserwowanych w naszych krajach. [ ] Książka ukazuje realne problemy czasu kryzysu epidemiologicznego w Polsce i w Ukrainie. Z tej perspektywy jest pracą mieszczącą się zarówno w tematyce szeroko pojętej pedagogiki szkoły (w tym szkoły wyższej), jak i pedagogiki porównawczej. Łączy teorię z codzienną praktyką edukacyjną, odwołując się do analiz literaturowych i do autorskich wyników badań. Jest znaczącym głosem w toczącym się dyskursie o przyszłości edukacji.
Z recenzji prof. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Recenzowana monografia przedstawia istotne aspekty funkcjonowania systemów edukacyjnych (średniego ogólnokształcącego, zawodowego, pedagogicznego, kształcenia podyplomowego i ustawicznego) w Ukrainie i w Polsce w warunkach pandemii. Ukraińscy i polscy naukowcy nie tylko identyfikują problemy w funkcjonowaniu systemu oświaty, ale także nakreślają obiecujące kierunki rozwoju edukacji i instytucji oświatowych, formułują rekomendacje dotyczące organizacji procesu edukacyjnego w warunkach nauczania zdalnego i mieszanego. Autorzy podkreślili, że pandemia COVID-19 przyczyniła się jednocześnie do rozwoju takich aspektów sektora edukacyjnego: nauczanie zdalne zmotywowało pedagogów do doskonalenia swoich umiejętności cyfrowych; administratorzy placówek edukacyjnych zdobyli cenne doświadczenie w dostosowywaniu procesu kształcenia do nowych realiów oraz tworzeniu bezpiecznego środowiska dla nauczycieli i uczniów, pedagogów i studentów, pracowników społecznych i ich podopiecznych; ukraińskie i polskie systemy edukacyjne zyskały nowe możliwości przezwyciężenia istniejącej przepaści cyfrowej.
Z recenzji prof. dr. hab. Wiktora Andruszczenki
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I
Naukowe, metodologiczne i edukacyjne wyzwania spowodowane pandemią
Wasyl Kremień
The Scientific and Methodological Support for the Development
of the Ukrainian Education under the CCWID-19 Pandemie
Tadeusz Aleksander
Kryzys edukacyjny czasu pandemii i próby jego przełamywania
Olech Topuzow
Distance Education as an Effective Pedagogical Technology During
the COVID-19 Pandemie
Jerzy Nikitorowicz
Dylematy tożsamościowe w kontekście pandemii
Bogusław Śliwerski
Alternatywne enklawy. Problemy prowadzenia badań naukowych
Switłana Sysojewa
Pedagogical Aspects of Digitałization of Education
Nella Nyczkało, Walentyna Hordijenko, Nadia Tymkiw
Blended Learning as a Creative Pedagogical Acthdty
Jan Łaszczyk
Lekcja z powszechnej edukacji zdalnej
Olha Matwijenko
The Pandemie and the Crash Course Immersion in E-Learning
Natalia Muranowa, Natalia Andrijczuk, Natalia Sejko
State and Tendencies of Institutional Support of Scientific and Technical
Sphere and Educational Policy of Ukraine
Część II
Problemy funkcjonowania uczelni wyższych w warunkach pandemii
Łarysa Łukianowa, Leila Sułtanowa
Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe i sposoby przezwyciężania jej
konsekwencji w krajowej i zagranicznej przestrzeni edukacyjnej
Mykoła Kyryczenko, Natalia Muranowa, Ołena Wolarska
Organizing Educational Process in Institutions of Higher and Postgraduate Education of Ukrainę under Pandemie Conditions
Sławomir Sobczak, Tamara Zacharuk
Preferowanie przez studenów trybu kształcenia uniwersyteckiego
po ich doświadczeniach w czasie pandemii
Natalia Awszeniuk
The Impact of Online Learning on the Quality of Training of University Students under the Conditions of the COVID-19 Pandemie
Ewa Skrzetuska, Agnieszka Rowicka
Edukacja zdalna w czasie pandemii w opinii studentów - przeżycia
uczących się
Oleksandr Kurok, Wira Kurok, Hałyna Kuznecowa
Challenges and Prospects of Distance Education in Ukrainian Higher Pedagogical Institutions During the Pandemie Period
Oksana Dubinina, Tetiana Burłajenko
Wykorzystanie blended learningu w kształceniu przyszłych menedżerów
w warunkach pandemii COVID-19
Urszula Ostrowska
Kwestia relacji interpersonalnych w edukacji akademickiej w czasie
pandemi koronawirusa
Iwan Hryszczenko, Switłana Bebko
Joint Educational Programs of Ukrainę and China: Problems
of Implementation under Pandemie Conditions
Ołeksandra Borodijenko
Peculiarities of the Strategy of Vocational Education Institutions Development of Ukraine Under Pandemie Conditions
Iryna Rehejło, Natalia Bazeluk
Research Performance Evaluation of Universities of Social Sciences
and Humanities: International and National Dimension
Część III
Edukacja zawodowa, pedagogiczna i edukacja dorosłych - możliwości i ograniczenia spowodowane pandemia
Walentyna Radkewycz
Professional and Professional Pre-Higher Education in Ukraine under
the COVID-19 Pandemie Conditions
Elżbieta Sałata
Kompetencje informatyczne nauczycieli a nauczanie zdalne
Lilia Hrynewycz
The Role of Modern Professional Standard in Teachers‘ Professional Development During the Pandemie
Franciszek Szlosek
Miejsce i rola kompetencji informatycznych w przygotowaniu
nauczyciela do zawodu
Myrosława Wowk, Natalia Filipczuk
Trends in the Development of Pedagogical Education in the Context
of a Pandemie
Elżbieta Stokowska-Zagdan
Funkcjonowanie uczelni zawodowej w warunkach pandemii
Nadia Skotna, Hałyna Lialiuk
Personality-Oriented Approach to Professional Training of Future Teachers in the Face of Pandemie Restrictions: Psychological-Pedagogiral Aspects
Urszula Jeruszka
Możliwości i bariery edukacji dorosłych w systemie online
Beata Mydłowska
Bariery w zdalnym uczeniu się osób dorosłych
Wiktoria Sydorenko
Trendwatching of the Labor Market in the Field of Vocational Education
in the Conditions of the COVID-19 Pandemie: Trends, Skills
of the Future, Forecasts
Agnieszka Cybal-Michalska
Youth Transition from Education to Working Life
Ołena Kowałenko
The Need for Psychological Knowledge and Skills of Social Workers
and Caregivers in Times of Pandemie
Anna Kanios
Utrudnienia funkcjonowania zawodowego pracowników sektora pomocy społecznej w czasie pandemii - implikacje edukacyjne
Część IV
Dylematy edukacji dzieci i młodzieży w systemie online
Inetta Nowosad
Zaufanie w rozwoju szkoły. Możliwości i ograniczenia w czasie pandemii
Iryna Hawrysz, Heorhij Danyłenko, Ołena Szczerbakowa
Medical and Psychological Features of Education af Adolescents under the COVID-19 Pandemie Conditions
Joanna M. Łukasik, Joanna Janas
Doświadczenia zdalnej edukacji w percepcji nauczycieli szkół muzycznych
Damian Labiak
Nauczycielskie koncepcje doświadczeń edukacyjnych w kontekście edukacji zdalnej w szkole muzycznej pierwszego stopnia. Rekonstrukcja fenomenograficzna
Teresa Janicka-Panek
Oddziaływanie przestrzeni internetowej na aktywność uczniów
klas I-III edukacji wczesnoszkolnej
Informacja o Autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-227-9625-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.