Dodano produkt do koszyka

Promocja

DROGI I BEZDROŻA EDUKACJI W OKRESIE PANDEMII

DROGI I BEZDROŻA EDUKACJI W OKRESIE PANDEMII

red.nauk.RYSZARD BERA, red.nauk.STANISŁAW BYRA, red.nauk.NELLA NYCZKAŁO

Wydawnictwo: UMCS

Cena: 79.90 zł 71.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-227-9625-2
 
652 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2022
 

Przedstawiona [ ] książka ma charakter monografii akcentującej wpływ pandemii na toczące się procesy edukacyjne. Została ona przygotowana z myślą o IX Forum Naukowym - spotkaniu polskich i ukraińskich pedagogów. Jest efektem wieloletniej współpracy między instytucjami edukacyjnymi Polski i Ukrainy, a zarazem okazją do prezentacji aktualnych problemów teoretycznych i praktycznych, w obszarze edukacji, obserwowanych w naszych krajach. [ ] Książka ukazuje realne problemy czasu kryzysu epidemiologicznego w Polsce i w Ukrainie. Z tej perspektywy jest pracą mieszczącą się zarówno w tematyce szeroko pojętej pedagogiki szkoły (w tym szkoły wyższej), jak i pedagogiki porównawczej. Łączy teorię z codzienną praktyką edukacyjną, odwołując się do analiz literaturowych i do autorskich wyników badań. Jest znaczącym głosem w toczącym się dyskursie o przyszłości edukacji.

Z recenzji prof. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego

Recenzowana monografia przedstawia istotne aspekty funkcjonowania systemów edukacyjnych (średniego ogólnokształcącego, zawodowego, pedagogicznego, kształcenia podyplomowego i ustawicznego) w Ukrainie i w Polsce w warunkach pandemii. Ukraińscy i polscy naukowcy nie tylko identyfikują problemy w funkcjonowaniu systemu oświaty, ale także nakreślają obiecujące kierunki rozwoju edukacji i instytucji oświatowych, formułują rekomendacje dotyczące organizacji procesu edukacyjnego w warunkach nauczania zdalnego i mieszanego. Autorzy podkreślili, że pandemia COVID-19 przyczyniła się jednocześnie do rozwoju takich aspektów sektora edukacyjnego: nauczanie zdalne zmotywowało pedagogów do doskonalenia swoich umiejętności cyfrowych; administratorzy placówek edukacyjnych zdobyli cenne doświadczenie w dostosowywaniu procesu kształcenia do nowych realiów oraz tworzeniu bezpiecznego środowiska dla nauczycieli i uczniów, pedagogów i studentów, pracowników społecznych i ich podopiecznych; ukraińskie i polskie systemy edukacyjne zyskały nowe możliwości przezwyciężenia istniejącej przepaści cyfrowej.

Z recenzji prof. dr. hab. Wiktora Andruszczenki

SPIS TREŚCI

Wstęp

Część I
Naukowe, metodologiczne i edukacyjne wyzwania spowodowane pandemią

Wasyl Kremień
The Scientific and Methodological Support for the Development
of the Ukrainian Education under the CCWID-19 Pandemie

Tadeusz Aleksander
Kryzys edukacyjny czasu pandemii i próby jego przełamywania

Olech Topuzow
Distance Education as an Effective Pedagogical Technology During
the COVID-19 Pandemie

Jerzy Nikitorowicz
Dylematy tożsamościowe w kontekście pandemii

Bogusław Śliwerski
Alternatywne enklawy. Problemy prowadzenia badań naukowych

Switłana Sysojewa
Pedagogical Aspects of Digitałization of Education

Nella Nyczkało, Walentyna Hordijenko, Nadia Tymkiw
Blended Learning as a Creative Pedagogical Acthdty

Jan Łaszczyk
Lekcja z powszechnej edukacji zdalnej

Olha Matwijenko
The Pandemie and the Crash Course Immersion in E-Learning

Natalia Muranowa, Natalia Andrijczuk, Natalia Sejko
State and Tendencies of Institutional Support of Scientific and Technical
Sphere and Educational Policy of Ukraine

Część II
Problemy funkcjonowania uczelni wyższych w warunkach pandemii

Łarysa Łukianowa, Leila Sułtanowa
Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe i sposoby przezwyciężania jej
konsekwencji w krajowej i zagranicznej przestrzeni edukacyjnej

Mykoła Kyryczenko, Natalia Muranowa, Ołena Wolarska
Organizing Educational Process in Institutions of Higher and Postgraduate Education of Ukrainę under Pandemie Conditions

Sławomir Sobczak, Tamara Zacharuk
Preferowanie przez studenów trybu kształcenia uniwersyteckiego
po ich doświadczeniach w czasie pandemii

Natalia Awszeniuk
The Impact of Online Learning on the Quality of Training of University Students under the Conditions of the COVID-19 Pandemie

Ewa Skrzetuska, Agnieszka Rowicka
Edukacja zdalna w czasie pandemii w opinii studentów - przeżycia
uczących się

Oleksandr Kurok, Wira Kurok, Hałyna Kuznecowa
Challenges and Prospects of Distance Education in Ukrainian Higher Pedagogical Institutions During the Pandemie Period

Oksana Dubinina, Tetiana Burłajenko
Wykorzystanie blended learningu w kształceniu przyszłych menedżerów
w warunkach pandemii COVID-19

Urszula Ostrowska
Kwestia relacji interpersonalnych w edukacji akademickiej w czasie
pandemi koronawirusa

Iwan Hryszczenko, Switłana Bebko
Joint Educational Programs of Ukrainę and China: Problems
of Implementation under Pandemie Conditions

Ołeksandra Borodijenko
Peculiarities of the Strategy of Vocational Education Institutions Development of Ukraine Under Pandemie Conditions

Iryna Rehejło, Natalia Bazeluk
Research Performance Evaluation of Universities of Social Sciences
and Humanities: International and National Dimension

Część III
Edukacja zawodowa, pedagogiczna i edukacja dorosłych - możliwości i ograniczenia spowodowane pandemia

Walentyna Radkewycz
Professional and Professional Pre-Higher Education in Ukraine under
the COVID-19 Pandemie Conditions

Elżbieta Sałata
Kompetencje informatyczne nauczycieli a nauczanie zdalne

Lilia Hrynewycz
The Role of Modern Professional Standard in Teachers‘ Professional Development During the Pandemie

Franciszek Szlosek
Miejsce i rola kompetencji informatycznych w przygotowaniu
nauczyciela do zawodu

Myrosława Wowk, Natalia Filipczuk
Trends in the Development of Pedagogical Education in the Context
of a Pandemie

Elżbieta Stokowska-Zagdan
Funkcjonowanie uczelni zawodowej w warunkach pandemii

Nadia Skotna, Hałyna Lialiuk
Personality-Oriented Approach to Professional Training of Future Teachers in the Face of Pandemie Restrictions: Psychological-Pedagogiral Aspects

Urszula Jeruszka
Możliwości i bariery edukacji dorosłych w systemie online

Beata Mydłowska
Bariery w zdalnym uczeniu się osób dorosłych

Wiktoria Sydorenko
Trendwatching of the Labor Market in the Field of Vocational Education
in the Conditions of the COVID-19 Pandemie: Trends, Skills
of the Future, Forecasts

Agnieszka Cybal-Michalska
Youth Transition from Education to Working Life

Ołena Kowałenko
The Need for Psychological Knowledge and Skills of Social Workers
and Caregivers in Times of Pandemie

Anna Kanios
Utrudnienia funkcjonowania zawodowego pracowników sektora pomocy społecznej w czasie pandemii - implikacje edukacyjne

Część IV
Dylematy edukacji dzieci i młodzieży w systemie online

Inetta Nowosad
Zaufanie w rozwoju szkoły. Możliwości i ograniczenia w czasie pandemii

Iryna Hawrysz, Heorhij Danyłenko, Ołena Szczerbakowa
Medical and Psychological Features of Education af Adolescents under the COVID-19 Pandemie Conditions

Joanna M. Łukasik, Joanna Janas
Doświadczenia zdalnej edukacji w percepcji nauczycieli szkół muzycznych

Damian Labiak
Nauczycielskie koncepcje doświadczeń edukacyjnych w kontekście edukacji zdalnej w szkole muzycznej pierwszego stopnia. Rekonstrukcja fenomenograficzna

Teresa Janicka-Panek
Oddziaływanie przestrzeni internetowej na aktywność uczniów
klas I-III edukacji wczesnoszkolnej

Informacja o Autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-227-9625-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl