Dodano produkt do koszyka

Promocja

AKTYWNOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY

AKTYWNOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY

SABINA GUZ, red.TERESA SOKOŁOWSKA-DZIOBA, red.ANDRZEJ PIELECKI

Wydawnictwo: WYŻSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA IM.JANUSZA KORCZAKA

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-88278-99-1

248 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008

fragment ze wstępu

Przekształcenia związane z globalizacja wyznaczają charakter naszych codziennych doświadczeń, są też powodem zasadniczych zmian w sposobie myślenia. W ich wyniku kształtuje się nowy typ gospodarki i społeczeństwa, w których podstawowej roli nie odgrywają już produkcja przemysłowa i dystrybucja dóbr, ale ciągła wymiana informacji i ocen opartych na ogromnym potencjale nauki i techniki. Jest to nowa faza rozwoju społeczno-gospodarczego, która jest określana mianem gospodarki opartej na wiedzy. Jej wzrost jest determinowany przede wszystkim nowymi ideami, pomysłami oraz różnorodnością i jakością informacji. W takiej gospodarce u pracodawców pojawiają się oczekiwania, że ludzie będą swój potencjał ukazywali w teczkach pełnych kwalifikacji (system portfolió), dzięki czemu z łatwością będą mogli zmieniać jedną pracę na inną. Gospodarka oparta na wiedzy zakłada więc dużą aktywność własną jednostki.Aktywność jest podstawową cechą każdego żywego organizmu. Człowiek dzięki swojej aktywności reguluje stosunki ze środowiskiem uruchamiając zmiany przystosowawcze zachodzące w organizmie. Aktywność jednostki jest wyznacznikiem jej rozwoju psychicznego, zaś progresywny charakter powoduje, że w ciągu życia poszerzają się obszary działalności i aktywność ulega zmianie.W wieku przedszkolnym dziecko postrzega siebie jako podmiot działań i często towarzyszących im przeżyć. W otoczeniu potrafi wyodrębnić przedmioty i zauważa jako atrakcyjny świat ludzi dorosłych, ich czynności, działania i przeżycia. Własna aktywność umożliwia dziecku gromadzenie znaczącej wiedzy o świecie, chociaż jej poziom nie pozwala na realne uczestniczenie w działaniach podejmowanych przez ludzi dorosłych. Mimo tego stara się włączać do rzeczywistości ludzi dorosłych. Dążenia stanowią główne psychologiczne uwarunkowania aktywności dzieci w formie zabawy, twórczości artystyczno--technicznej i uczenia się. Dla każdej z przejawianych form aktywności charakterystyczne zaczynają być intencjonalność, wstępna organizacja, planowość i systematyczność. Zwiększa się wytrwałość w dążeniu do celu oraz gotowość do podejmowania zadań, również zespołowych.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

Mirosław Szymański

Uwarunkowania aktywności młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości Stanisław DylakIdea zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli Iwona SamborskaŚwiat mediów elektronicznych jako źródło aktywności dzieckaHanna Krauze-SikorskaTwórcza aktywność dziecka jako warunek jego wszechstronnego rozwoju Barbara Wojciechowska-CharlakPodmiotowość w wychowaniu warunkiem aktywności uczniów Małgorzata Kowalik-OlubińskaMali naukowcy, czyli o wspieraniu aktywności badawczej dzieci w przedszkolu Sabina GuzWyzwalanie aktywności poznawczej dzieci w edukacji Montessori Anna BasińskaPytania jako czynnik aktywności dziecka Kinga KuszakSamodzielność dziecka w percepcji nauczyciela i rówieśnikówJolanta Andrzejewska, Katarzyna NieleszczukRola rodziców w rozwoju aktywności ruchowej dzieci Maria HawrylakRola nauczyciela w stymulowaniu aktywności uczniów klas początkowych Alicja GałązkaDrama metodą aktywizacji edukacyjnej w zmieniającej się rzeczywistości Ewa Kozak-CzyżewskaFormy aktywności matematycznej uczniów klas początkowych Teresa ParczewskaWycieczka w przedszkolu jako aktywizująca forma zapoznawania dzieci ześrodowiskiem Magdalena KleszczAktywność twórcza a system wartości Beata TęczaAktywność i aktywizacja a rozwój uzdolnień muzycznych Teresa Sokołowska-DziobaFormy aktywności młodzieży w czasie wolnym Dariusz OchmańskiRola szkoły w rozwijaniu zainteresowań młodzieży gimnazjalnej Ludmiła NowackaWspółpraca zagraniczna szkół jako forma aktywizowania uczniów Sławomir SzwedSport pływacki w szkole formą aktywności uczniów i nauczycieliDanuta KrzywońPreferowany styl uczenia się jako przejaw aktywności jednostki Anna WojnarskaPomiar przystosowania szkolnego - możliwości i ograniczenia

Kod wydawnictwa: 83-88278-99-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl