Dodano produkt do koszyka

Promocja

DOBRA EDUKACJI I ICH PEDAGOGICZNA EKSPLORACJA

DOBRA EDUKACJI I ICH PEDAGOGICZNA EKSPLORACJA

red.KATARZYNA WROŃSKA

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

Cena: 45.90 zł 41.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-233-4807-8

472 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Pytanie o dobra edukacji to swoiste wyzwanie dla środowiska akademickiego pedagogów w Polsce i za granicą. Podejmujemy je, przyjmując szerokie rozumienie edukacji jako wychowania i kształcenia (w koniunkcji), bądź węższe - jako kształcenia (wychowującego), z odwołaniem zarówno do rodzimej, jak i europejskich tradycji i koncepcji: Bildung oraz education. Z perspektywy pedagogiki bowiem prezentuje się ona na trzech poziomach: po pierwsze, jako znacząca praktyka społeczna, wyróżniająca się spośród innych praktyk ześrodkowaniem starań o jakość zarówno kształcenia, jak i wychowania; po drugie, jako idea odnawiana dzięki filozoficznej refleksji i teoretycznemu namysłowi nad nią; po trzecie, jako przedmiot badań empirycznych. Zakłada się, że takie ujęcie edukacji, w którym wychowanie przegląda się w kształceniu i na odwrót, pozwala wydatniej uchwycić relacyjność obu procesów i ich wzajemne powiązania - tak ważne dla pedagogiki i jej tożsamości. Łatwiej też zadać pytania o wyróżniki edukacji - jej dobra. Co ją odróżnia od innych praktyk i w czym jest nie do zastąpienia? Czym dysponuje - jakimi aktywami? Za co ją cenimy? W co wyposaża i co umożliwia? Czego od niej oczekujemy? W czym jest pomocna? Są to pytania o dobra nieosiągalne poza praktyką wychowania i kształcenia. Staraliśmy się na nie odpowiedzieć w niniejszym tomie. Zapraszam do lektury!

SPIS TREŚCI

Katarzyna Wrońska
Wprowadzenie. Pytanie o dobra edukacji z perspektywy pedagogiki

Część I. Sens, rozumienie i pedagogiczne badanie edukacji

Stanisław Palka
Dobra edukacji i ich pedagogiczna eksploracja. Podstawowe orientacje badawcze

Teresa Hejnicka-Bezwińska
Zmienność związku pedagogiki z praktyką edukacyjną

Sławomir Sztobryn
Edukacja jako dobro

Dariusz Stępkowski
Kształcenie jako dobro pedagogiczne i źródło nierówności edukacyjnej

Piotr Kostyło
Socjalizacja, indoktrynacja i edukacja. Czy szkoły są dobre mimo wszystko?

Stanisław Gałkowski
Docilitas vs. zblazowanie. Podstawy zaangażowania w wychowaniu

Lech Witkowski
Między fetyszem i pozorem (humanistyczne przesłanki obrony "dóbr edukacji" przeciw praktycznie wdrażanym ich kontrapunktom)

Blanka Kudlacova
Hope in Education, or Education as Hope

Andrej Rajsky
Seven Misconceptions of Education According to Jacques Maritain

Agata Łopatkiewicz
Paradygmatyczność pedagogiki polskiej albo ile może być Świętych Graali?

Część II. Podmioty sceny edukacyjnej

Joanna Madalińska-Michalak
Nauczyciel jako kluczowy czynnik dobrej edukacji

Agata Cudowska
Twórcze orientacje życiowe nauczycieli jako szczególne zasoby w edukacji

Stefan M. Kwiatkowski
Prognozy globalnego rozwoju społeczno-gospodarczego i ich edukacyjne implikacje

Monika Wróblewska
Adaptacja proaktywna i twórcza w karierze w perspektywie całożyciowego uczenia się

Teresa Giza
Kształcenie uczniów zdolnych jako dobro edukacji

Marzenna Magda-Adamowicz
Dziecko dobrem edukacji. Oblicza percepcji dziecka i eksploracji jego dzieciństwa

Edyta Zawadzka
Pedagogizacyjne oblicze edukacji

Część III. Eksploracja wybranych dóbr edukacji

Ledia Xhelilaj-Kashahu, Brunilda Zenelaga-Shehu
Challenges of Inclusive Education in Albania: The Gifted Group of Students from the Teachers‘ Perspective

Olena Budnyk
The Using of Innovative Educational Technologies in Higher Educational Establishment

Beata Bednarczuk, Michael Rubinstein
The Benefits of Montessori Education: Building a Montessori School for Children and Adolescents in Lublin

Martin Brestovansky
Islands of Alleviation: Surprising Relationships between School Organisational Climate and Student Perception of the Interpersonal Behaviour of Ethics Education Teachers

Maria Balazova, Alica Vancova
Game Activities Based on Interdisciplinary Knowledge

Paulina Nowotarska, Anna Gaweł
The Body in the Space of Identity Processes: A Socio-Pedagogical Perspective

Krzysztof Wojcieszek
Dobra edukacji w Narodowym Programie Trzeźwości

Grzegorz Godawa
Troska dziadka o rozwój nieuleczalnie chorej wnuczki. Studium przypadku

Magdalena Wędzińska
Wartości preferowane przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych i ich rola w kształtowaniu postaw wobec osób z niepełnosprawnością ruchową

Katarzyna Smoter
Różnica i różnorodność jako dobra edukacji

Bożena Pawlak
Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - dobro (nie)osiągalne

Anna Sadovska
Towards Pupils‘ Prosocial Behaviour and Value Orientation

Barbara Jamrozowicz
Konstrukcje rodziny w podręcznikach do zajęć "Wychowanie do życia w rodzinie"

Kod wydawnictwa: 978-83-233-4807-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl