DOBRA EDUKACJI I ICH PEDAGOGICZNA EKSPLORACJA
red.KATARZYNA WROŃSKA
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
Cena: 45.90 zł
41.31 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-233-4807-8
472 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Pytanie o dobra edukacji to swoiste wyzwanie dla środowiska akademickiego pedagogów w Polsce i za granicą. Podejmujemy je, przyjmując szerokie rozumienie edukacji jako wychowania i kształcenia (w koniunkcji), bądź węższe - jako kształcenia (wychowującego), z odwołaniem zarówno do rodzimej, jak i europejskich tradycji i koncepcji: Bildung oraz education. Z perspektywy pedagogiki bowiem prezentuje się ona na trzech poziomach: po pierwsze, jako znacząca praktyka społeczna, wyróżniająca się spośród innych praktyk ześrodkowaniem starań o jakość zarówno kształcenia, jak i wychowania; po drugie, jako idea odnawiana dzięki filozoficznej refleksji i teoretycznemu namysłowi nad nią; po trzecie, jako przedmiot badań empirycznych. Zakłada się, że takie ujęcie edukacji, w którym wychowanie przegląda się w kształceniu i na odwrót, pozwala wydatniej uchwycić relacyjność obu procesów i ich wzajemne powiązania - tak ważne dla pedagogiki i jej tożsamości. Łatwiej też zadać pytania o wyróżniki edukacji - jej dobra. Co ją odróżnia od innych praktyk i w czym jest nie do zastąpienia? Czym dysponuje - jakimi aktywami? Za co ją cenimy? W co wyposaża i co umożliwia? Czego od niej oczekujemy? W czym jest pomocna? Są to pytania o dobra nieosiągalne poza praktyką wychowania i kształcenia. Staraliśmy się na nie odpowiedzieć w niniejszym tomie. Zapraszam do lektury!
SPIS TREŚCI
Katarzyna Wrońska
Wprowadzenie. Pytanie o dobra edukacji z perspektywy pedagogiki
Część I. Sens, rozumienie i pedagogiczne badanie edukacji
Stanisław Palka
Dobra edukacji i ich pedagogiczna eksploracja. Podstawowe orientacje badawcze
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Zmienność związku pedagogiki z praktyką edukacyjną
Sławomir Sztobryn
Edukacja jako dobro
Dariusz Stępkowski
Kształcenie jako dobro pedagogiczne i źródło nierówności edukacyjnej
Piotr Kostyło
Socjalizacja, indoktrynacja i edukacja. Czy szkoły są dobre mimo wszystko?
Stanisław Gałkowski
Docilitas vs. zblazowanie. Podstawy zaangażowania w wychowaniu
Lech Witkowski
Między fetyszem i pozorem (humanistyczne przesłanki obrony "dóbr edukacji" przeciw praktycznie wdrażanym ich kontrapunktom)
Blanka Kudlacova
Hope in Education, or Education as Hope
Andrej Rajsky
Seven Misconceptions of Education According to Jacques Maritain
Agata Łopatkiewicz
Paradygmatyczność pedagogiki polskiej albo ile może być Świętych Graali?
Część II. Podmioty sceny edukacyjnej
Joanna Madalińska-Michalak
Nauczyciel jako kluczowy czynnik dobrej edukacji
Agata Cudowska
Twórcze orientacje życiowe nauczycieli jako szczególne zasoby w edukacji
Stefan M. Kwiatkowski
Prognozy globalnego rozwoju społeczno-gospodarczego i ich edukacyjne implikacje
Monika Wróblewska
Adaptacja proaktywna i twórcza w karierze w perspektywie całożyciowego uczenia się
Teresa Giza
Kształcenie uczniów zdolnych jako dobro edukacji
Marzenna Magda-Adamowicz
Dziecko dobrem edukacji. Oblicza percepcji dziecka i eksploracji jego dzieciństwa
Edyta Zawadzka
Pedagogizacyjne oblicze edukacji
Część III. Eksploracja wybranych dóbr edukacji
Ledia Xhelilaj-Kashahu, Brunilda Zenelaga-Shehu
Challenges of Inclusive Education in Albania: The Gifted Group of Students from the Teachers‘ Perspective
Olena Budnyk
The Using of Innovative Educational Technologies in Higher Educational Establishment
Beata Bednarczuk, Michael Rubinstein
The Benefits of Montessori Education: Building a Montessori School for Children and Adolescents in Lublin
Martin Brestovansky
Islands of Alleviation: Surprising Relationships between School Organisational Climate and Student Perception of the Interpersonal Behaviour of Ethics Education Teachers
Maria Balazova, Alica Vancova
Game Activities Based on Interdisciplinary Knowledge
Paulina Nowotarska, Anna Gaweł
The Body in the Space of Identity Processes: A Socio-Pedagogical Perspective
Krzysztof Wojcieszek
Dobra edukacji w Narodowym Programie Trzeźwości
Grzegorz Godawa
Troska dziadka o rozwój nieuleczalnie chorej wnuczki. Studium przypadku
Magdalena Wędzińska
Wartości preferowane przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych i ich rola w kształtowaniu postaw wobec osób z niepełnosprawnością ruchową
Katarzyna Smoter
Różnica i różnorodność jako dobra edukacji
Bożena Pawlak
Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - dobro (nie)osiągalne
Anna Sadovska
Towards Pupils‘ Prosocial Behaviour and Value Orientation
Barbara Jamrozowicz
Konstrukcje rodziny w podręcznikach do zajęć "Wychowanie do życia w rodzinie"
Kod wydawnictwa: 978-83-233-4807-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.