Dodano produkt do koszyka

Promocja

ORIENTACJA PRZEDSIĘBIORCZA PRACOWNIKÓW

ORIENTACJA PRZEDSIĘBIORCZA PRACOWNIKÓW

JAROSŁAW KARPACZ

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 35.00 zł 31.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-279-2

176 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

Przedsiębiorczość jest pojęciem, którego użycie samo w sobie może stanowić uzasadnienie podjęcia naukowej refleksji lub wysiłku badawczego. Wynika to z faktu, że jest ona względnie nowym i w gruncie rzeczy słabo rozpoznanym obszarem w naukach o zarządzaniu. W konsekwencji badania nad przedsiębiorczością od lat borykają się z obciążeniami wynikającymi z nowości, obejmującymi brak zewnętrznej legitymizacji oraz wewnętrznej spójności i zgodności. Porozumienia brakuje m.in. w wielu kluczowych kwestiach dotyczących tego, co konstytuuje przedsiębiorczość, co - jak stwierdzili P Davidsson i J. Wiklund - wynika z faktu, że naukowcy nie chcą opierać się na wynikach badań prowadzonych przez innych, a także dlatego, że pomiary kluczowych zmiennych są zwykle obarczone licznymi słabościami. Chociaż szeroko rozumiane badania nad przedsiębiorczością stoją w obliczu rozwiązania wielu problemów konceptualnych, to w niektórych obszarach rozwój wiedzy postępuje bardziej obiecująco . Do obszarów takich należy badanie przedsiębiorczości w ramach organizacji. Zdaniem naukowców przedsiębiorczość może być obecna na każdym poziomie organizacji, a odmienne sposoby zachowań przedsiębiorczych na różnych poziomach mogą być uważane za główny czynnik wpływający na natężenie przedsiębiorczości organizacyjnej .

Dlatego W. Wales i inni sugerowali, że aby zrozumieć przedsiębiorczość trzeba prowadzić badania nie tylko na poziomie kadry kierowniczej, ale też na poziomie pracowników niebędących kierownikami.

Z kolei R.D. Hisrich i M.P. Peters zdefiniowali przedsiębiorczość jako proces tworzenia czegoś wartościowego, poświęcając temu niezbędny czas i wysiłek, podejmując towarzyszące mu ryzyko finansowe, psychologiczne i społeczne, a otrzymując wynikające z niego korzyści pieniężne i osobiste.

Inni naukowcy twierdzą, że przedsiębiorczość wiąże się z innowacyjnym zachowaniem połączonym z orientacją strategiczną w dążeniu do zwiększenia zyskowności. Na przykład J.L. Davis i inni , definiując wspólne cechy przedsiębiorców (określane przez nich mianem orientacji przedsiębiorczej), doprecyzowują tę mieszankę innowacyjnych zachowań i orientacji strategicznej o chęć poszukiwania i tworzenia nowych szans poprzez przejawianie zachowań innowacyjnych, proaktywnych i podejmowanie ryzyka. Zatem, najogólniej rzecz ujmując, przedsiębiorczość związana jest z dostrzeganiem szans i podążaniem ich śladem , choć zdaniem niektórych naukowców sposób postrzegania przedsiębiorczości jest w znacznej mierze uzależniony od zainteresowań samego badacza.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Orientacja przedsiębiorcza - wyniki pracowników: związki i ich kontekstualizacja
1.1. Orientacja przedsiębiorcza: wszechobecność zjawiska w organizacji
1.1.1. Natura orientacji przedsiębiorczej: ustalenia literaturowe
1.1.2. Pojęcie i istota indywidualnej orientacji przedsiębiorczej
1.2. Związki orientacji przedsiębiorczej pracowników z osiąganymi przez nich wynikami w miejscu pracy
1.2.1. Orientacja przedsiębiorcza i efektywność w badaniach naukowych
1.2.2. Wyniki pracowników: konceptualizacja i operacjonalizacja
1.3. Kontekstualizacja związku między orientacją przedsiębiorczą a wynikami pracowników
1.4. Zmienne pośredniczące i antecedencje w badaniu związku między orientacją przedsiębiorczą a wynikami pracowników
1.4.1. Przywiązanie organizacyjne
1.4.2. Wzajemne zaufanie
1.4.3. Niepewność zadań
1.4.4. Formalizacja

2. Metodyka własnych badań empirycznych
2.1. Procedura badawcza
2.2. Hipotezy i model badawczy
2.3. Opis i sprawdzenie narzędzi pomiaru
2.3.1. Narzędzia pomiaru orientacji przedsiębiorczej i wyników pracowników
2.3.2. Zmienne kontekstualne: przywiązanie organizacyjne, wzajemne zaufanie, niepewność zadań, formalizacja
2.3.3. Zmienne kontrolne
2.4. Przyjęte postępowanie analityczne
2.5. Charakterystyka próby badawczej

3. Wyniki badań empirycznych nad orientacją przedsiębiorczą pracowników i wynikami indywidualnymi oraz zmiennymi tworzącymi kontekst tej relacji
3.1. Analizy wstępne
3.2. Pogłębione analizy zależności
3.3. Porównanie estymowanych modeli i weryfikacja hipotez


Zakończenie

Bibliografia

Wykaz rysunków

Wykaz tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-279-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl