Dodano produkt do koszyka

Promocja

DESIGN MANAGEMENT UWARUNKOWANIA I EFEKTY WDROŻENIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE

DESIGN MANAGEMENT UWARUNKOWANIA I EFEKTY WDROŻENIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE

ANNA DZIADKIEWICZ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 43.90 zł 39.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8206-180-2

369 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Design management staje się pożądanym tematem wielu szkoleń i kursów. Występuje w stałym programie studiów najlepszych uczelni biznesu na świecie. W związku z tym można zatem postulować, że w warunkach gospodarki XXI wieku, nazywanej globalną, proces design management prowadzący do tworzenia dodatkowej wartości dla przedsiębiorstwa i klienta stanowi cenne narzędzie dla rozwoju organizacji. Pomimo jednak istotnego znaczenia dotychczas nie zostały przeprowadzone badania eksplanacyjne dotyczące skali wykorzystywania design management w praktyce działania przedsiębiorstw w Polsce. Brakuje opracowań naukowych, raportów z badań czy też dobrych praktyk pokazujących polskie dokonania na tym polu. Także przytaczana w literaturze przedmiotu wiedza na temat zmian organizacyjnych zachodzących w wyniku identyfikacji szans, zmiany procesów organizacyjnych i kultury organizacyjnej jest niewystarczająca. To przede wszystkim skutek innego rozumienia roli designu w ubiegłym stuleciu: design skupiał się wówczas na finalnych rezultatach działalności przedsiębiorstw: produktach materialnych, architekturze i sztuce Obecnie obszar designu uległ transformacji i obejmuje projektowanie rozumiane jako proces prowadzący do zmiany w postaci między innymi kreowania doświadczeń nabywców, budowania nowych emocji, wprowadzenia zrównoważonych działań wewnątrz przedsiębiorstwa i tworzenia trwałych, opartych na wartościach interakcji z rynkiem. Zdaniem autorki, design management należy postrzegać więc jako holistyczny proces zarządczy obejmujący wszystkie poziomy dojrzałości designu, tj. nadawanie formy (styling), procesy doskonalenia organizacji oraz element strategii umożliwiający rozwój i utrzymanie efektywnego środowiska biznesowego, w którym organizacja może osiągnąć swoje cele strategiczne.
Fragment wstępu

SPIS TREŚCI

Wstęp 7

Rozdział 1. Propedeutyka designu
1.1. Geneza projektowania. Design w˙biznesie
1.2. Wymiary współczesnego designu
1.3. Design management˙- zarządzanie projektowe
1.4. Zależności pomiędzy designem i˙design management a˙marketingiem
Podsumowanie

Rozdział 2. Projektowanie propozycji wartości
2.1. Kreowanie doświadczeń użytkownika
2.2. Projektowanie usług
2.3. Potrzeby klienta w˙procesie innowacyjnym
Podsumowanie

Rozdział 3. Doskonalenie w˙projektowaniu wartości˙dla˙klienta
3.1. Design w˙procesie tworzenia innowacji
3.2. Innowacje inspirowane potrzebami użytkowników
3.3. Koncepcja innowacji opartej na projektowaniu
3.4. Przywództwo projektowe
Podsumowanie

Rozdział 4. Zarządzanie procesem projektowo-wdrożeniowym
4.1. Istota design thinking
4.2. Proces design thinking
4.3. Charakterystyka design thinking przez pryzmat jego˙instrumentarium
Podsumowanie

Rozdział 5. Modelowanie w˙design management
5.1. Model podwójnego diamentu (4D)
5.2. Model lucereński z˙2009˙roku
5.3. Model lucereński z˙2015˙roku
5.4. Model absorpcji design management w˙przedsiębiorstwach z˙niewielkim
doświadczeniem lub bez doświadczenia w˙zakresie design management
5.5. Design management dla przedsiębiorstw doskonalących się (rozwiązanie autorskie)
Podsumowanie

Rozdział 6. Metodyka badań empirycznych
6.1. Przebieg procesu badawczego
6.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw˙- dobór próby do badań
6.3. Zastosowanie techniki analizy danych
Podsumowanie

Rozdział 7. Design management w˙świadomości polskich przedsiębiorstw
7.1. Design management w˙praktyce polskich przedsiębiorstw˙-
wyniki badania˙reprezentatywnego
7.2. Badanie zależności pomiędzy poziomami designu
a˙aktywnością polskich przedsiębiorstw
Podsumowanie

Rozdział 8. Modelowanie skuteczności design management
w˙polskich przedsiębiorstwach
8.1. Ocena uwarunkowań design management
8.2. Ocena efektów wdrożenia design management
8.3. Poziom dojrzałości designu w˙organizacji a˙efekty działania design˙management
8.4. Model skuteczności design management
Podsumowanie

Zakończenie

Załącznik 1.Wywiad z˙Magdaleną Hestbech,
dyrektorem ds. marketingu w˙firmie Bestseller

Załącznik 2.Wywiad z˙Magdaleną Laine-Zamojską, projektantem strategii
badawczych dla˙nowych produktów i˙usług

Załącznik 3.Wywiad z˙Agnieszką Mróz, właścicielką˙firmy Service Sandbox

Załącznik 4. Przegląd wybranych metod design thinking, promowanych przez
d.school z˙Uniwersytetu Stanforda oraz przykłady tradycyjnych metod HCI/UCD

Załącznik 5.Wykorzystanie design management w˙mikro i˙małym
przedsiębiorstwie na˙podstawie modelu autorskiego˙- studia˙przypadków

Bibliografia

Spis rysunków

Spis wykresów

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8206-180-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl