ETYKA W MEDIACH VOL.1 WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI
WITOLD MACHURA, RYSZARD KOWALCZYK
Wydawnictwo: CONTACT
Cena: 60.90 zł
54.81 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-60-251-23-2
179 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009
Na niniejsze opracowanie składają się prace autorów wywodzących się z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Reprezentują oni: Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wyższą Informatyczną Szkołę Zawodową w Gorzowie Wlkp., Uniwersytet Zielonogórski, Uniwersytet Śląski oraz Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi.Publikacja zawiera prace, które oscylują wokół pojęć "etyka" i "wartości‘-- w aspekcie teoretycznym i praktycznym. Jest to pole niezwykle szerokich, potencjalnie wielowątkowych rozważań, interesujących - jak można domniemywać - nie tylko specjalistów, ale i "konsumentów" rzeczywistości medialnej początku XXI wieku.Problemy z etyką, jakie występują w materiałach zamieszczanych w środkach społecznego komunikowania są niejednokrotnie wręcz intuicyjnie wychwytywane przez uważnego telewidza, internautę, czytelnika czy słuchacza. Stąd też istnieje z pewnością potrzeba rozważań o problemach "stosowania" i "stosowania się do .. :‘- norm etycznych i wartości w mediach.Zamierzeniem zarówno redaktorów tego opracowania, jak i wydawcy, jest kontynuowanie serii publikacji o nazwie "ETYKA W MEDIACH‘-: Zapraszamy więc przedstawicieli nauki i praktyków, funkcjonujących w mediach, do rozważań nad tego rodzaju zagadnieniami. W trakcie dyskusji o różnych aspektach problemów poruszanych w serii "ETYKA W MEDIACH" mogą zrodzić się interesujące sądy, opinie, a może i koncepcje rozwiązywania bolączek i niedomagań, jakie dostrzegamy w funkcjonowaniu współczesnych mediów. Na to właśnie liczymy ...
Ryszard Kowalczyk Witold Machura
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Jacek SOBCZAK
Manowce i złudzenia normatywnej etyki dziennikarskiej
Barbara ENDER
Twórczość a samokreacja. Wartość sposobem istnienia
Alicja BADETKO, Witold MACHURA
Etyka w działalności kabaretowej w Polsce w latach 1953-1981
Robert SOBKÓW
Tytuł prasowy o charakterze społeczno-kulturalnym na dzisiejszym polskim rynku mediów
Robert GROCHOWSKI
Proces komunikacyjny w przekazie reklamowym, nadawanym poprzez środki społecznego przekazu
Paulina WIŚNIEWSKA
Na tropie polskich absurdów, czyli o (nie)etycznym postępowaniu państwa polskiego wobec obywateli. Analiza zjawiska na podstawie wydarzeń roku 2007
Barbara ENDER
Etyka prostomyślności wobec współczesnych wyzwań kryzysu rodziny
Ryszard KOWALCZYK
Media lokalne a dostęp do informacji publicznej
Paulina WIŚNIEWSKA
Optyka polskiego polityka. Wokół politycznego etosu - analiza zagadnienia na podstawie materiałów publikowanych przez środki społecznego przekazu na przełomie lat 2007/2008
Robert SOBKÓW
Normy etyczne w firmach nowoczesnych technologii
Katarzyna GÓRSKA
Walka o wpływy w telewizji publicznej podczas rządów Prawa i Sprawiedliwości w latach 2005-2007 RECENZJE
D. Kubicka, A. Kołodziejczyk, Psychologia wpływu mediów [Robert GROCHOWSKI]
INFORMACJE
Dwie ogólnopolskie konferencje naukowe, dotyczące mediów [Witold MACHURA]
Kod wydawnictwa: 978-83-60-251-232
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.