Dodano produkt do koszyka

Promocja

MASS MEDIA W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM

MASS MEDIA W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM

red.ELŻBIETA H. OLEKSY

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Cena: 23.00 zł 20.70 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-7171-257-X

173 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 1999

Mass media w społeczeństwie obywatelskim to zbiór materiałów ze zorganizowanej przez Ośrodek Naukowo-Badawczy Problematyki Kobiet Uniwersytetu Łódzkiego serii warsztatów dla dziennikarzy. Czytelnik znajdzie tu transkrypcje sesji panelowych z udziałem azotawych polskich i zagranicznych polityków i dziennikarzy - m. in Eileen Fairweather, Urszuli Imienińskiej, Undy Jewell, Andrzeja Jonasa, Susan Maingay, Ewy Milewicz, Marka Markiewicza, Meg Moritz, Marka Nowickiego, Janiny Paradowskiej, Ingrid Pedersen, Barbary Pietkiewicz, Iwony Śledzińskiej-Katarasiriskiej. Unikalna publikacja stanowi zapis rejestrowanych "na żywo" głosów przedstawicieli środowiska dziennikarskiego w kraju i za granicą na temat stereotypów kobiet i mężczyzn w przekazie dziennikarskim, polityki w "kobiecym wydaniu", przemocy wobec dzieci i kobiet oraz kontrolnej roi mediów w społeczeństwie obywatelskim."Środki masowego przekazu nie zawsze stają na wysokości zadania. Często nazbyt powierzchniowo, a zarazem niezwykle sensacyjnie przekazują informacje, nawet jeśli dziennikarze opracowujący określony temat dysponują kompletem wiarygodnych i poważnych materiałów. Uważam, że jest to zjawisko niezwykle niebezpieczne. Do społeczeństwa, które w dużej części - jak z wielu badań wynika - źle znosi trudny czas transformacji ustrojowej i gospodarczej, płyną bowiem sygnały pogłębiające poczucie zagrożenia.Zjawisko to dotyczy także sprawy równych szans dla kobiet i mężczyzn. Jest to problem złożony, m. in. ze względu na głęboko zakorzeniony w społeczeństwie polskim bardzo tradycyjny model rodziny i podział ról na "prawdziwie" męskie i kobiece. Świadomość społeczna jest czynnikiem utrudniającym w znacznym stopniu właściwe rozumienie równości i praw obu płci oraz istniejącej dyskryminacji kobiet, widocznej najlepiej na rynku pracy. I z żalem muszę stwierdzić, że w przekazie dziennikarskim sprawy równego statusu kobiet i mężczyzn nie są należycie prezentowane: Dlatego tę inicjatywę przyjęłam z wielkim zadowoleniem i nadzieją że przyczyni się do utrwalenia w opinii publicznej rzeczywistego obrazu społeczeństwa obywatelskiego, którego nierozerwalną część stanowią równe prawa obu pici."(z listu Zofii Kuratowskiej, Marszałka Senatu Rzeczpospolitej Polskiej)

SPIS TREŚCI

Elżbieta H. Oleksy

WPROWADZENIE

CZĘŚĆ I

WYSTĄPIENIA PLENARNEElżbieta H. Oleksy s. 15, Linda Jewell s. 17, Susan Maingay s. 20, Marek Nowicki s. 21, Marek Markiewicz s. 27Karen RossOMIJANIE TEMATUKathryn EganWYPADANIE z GRY. O MALEJĄCEJ OBECNOŚCI KOBIET W PRZEKAZACH INFORMACYJNYCHKaren RossBAMBI I PRZYJACIELE ORAZ TA W SUKIENCECZĘŚĆ IIPANEL I: POLITYKA W DAMSKIM WYDANIUIwona Śledzińska-Katarasińska, Ewa Milewicz, Janina ParadowskaPANEL II: STEREOTYPY KOBIET W MASS MEDIACHBarbara Pietkiewicz, Agnieszka Świecka, Barbara Frątczak-RudnickaWYKŁADYChristine ZmroczekPŁEĆ KULTUROWA W REKLAMIE: POLSKA - WIELKA BRYTANIAEileen FairweatherWOLNOŚĆ SEKSUALNA CZY EKSPLOATACJA?Ingrid PedersenGLOS DZIENNIKARKI z DANIICZĘŚĆ IIIDYSKUSJA PANELOWA - WŁASNYM GŁOSEMMarguerite MoritzPOSTSCRIPTUM: KONTROLNA FUNKCJA MEDIÓWAndrzej Krajewski, Andrzej Janas, Marek Markiewicz, Urszula Imienińska

Kod wydawnictwa: 83-7171-257-X

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl