Dodano produkt do koszyka

Promocja

DZIENNIKARSTWO I PUBLIC RELATIONS JAKO DWA TYPY KOMUNIKOWANIA

DZIENNIKARSTWO I PUBLIC RELATIONS JAKO DWA TYPY KOMUNIKOWANIA

WOJCIECH FURMAN

Wydawnictwo: UNIWERSYTET RZESZOWSKI

Cena: 19.90 zł 17.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7338-232-9

259 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006

Zarówno dziennikarstwo, jak i PR stanowią typy komunikowania rozumianego w sposób ogólny jako procesy tworzenia, przekształcania, przekazywania, odczytywania i przechowywania informacji oraz wywierania wpływu na odbiorców przekazów.
Naszym celem będzie dokonanie analizy porównawczej wybranych przykładów dziennikarstwa i PR z zamiarem wykazania ich wzajemnych zależności, odmienności i podobieństw. Wspólną płaszczyzną tych odniesień będzie wiedza o komunikowaniu.
Niniejsze opracowanie nie jest systematycznym wykładem ani tym bardziej monografią wiedzy o dziennikarstwie, PR i komunikowaniu Nie znalazło się w nim wiele teorii i sposobów spojrzenia na procesy komunikowania, dziennikarstwo i PR, jakie można znaleźć w dziełach bardziej wszechstronnych, bądź też bardziej szczegółowych. Ograniczono się do zreferowania ustaleń uznanych za niezbędne dla podjętego tematu. Pod tym względem autor pozostaje dłużnikiem bardzo wielu badaczy, których dzieła starał się przytoczyć w bibliografii.
Tematykę nadrzędną w stosunku do przedmiotu niniejszej książki stanowi wiedza o komunikowaniu i masowych mediach, w literaturze polskiej wyznaczona przez dorobek i publikacje Tomasza Gobana-Klasa i Macieja Mrozowskiego, a także Bogusławy Dobek-Ostrowskiej i Beaty Ociepki. Tematyka podrzędna jest bardziej rozległa. Można do niej zaliczyć przykładowo wiedzę o warsztacie dziennikarskim, o gatunkach dziennikarskich oraz technikach PR, a także analizy przypadków funkcjonowania redakcji i działań dziennikarskich oraz działań i kampanii prowadzonych przez specjalistów z dziedziny PR.

SPIS TREŚCI

Wstęp
ROZDZIAŁ I
Komunikowanie
Działanie
Komunikowanie
Media i znaki
Kodowanie i dekodowanie
Język i jego funkcje
Transmisja sygnałów czy stymulowanie działania?
Utrwalanie pamięci czy interpretowanie przekazu?
Interakcja czy socjalizowanie?
Perswazja czy dialog?
Komunikowanie masowe
Komunikowanie telematyczne
Pięć typów komunikowania masowego
Nieuważny odbiorca
ROZDZIAŁ II
Dziennikarstwo
Wstępne określenia dziennikarstwa
Perspektywa funkcjonalna
Luhmann: Sterowanie samoobserwacją i tworzenie pamięci.
Funkcje a gatunki dziennikarskie
Burkart: Funkcje masowych mediów
Perspektywa teorii konfliktu
Dziennikarze w społeczeństwie obywatelskim
Dwie pozycje dziennikarzy
Perspektywa teorii wymiany
Dygresja: od oświecenia do technopolu
Perspektywa interakcjonizmu symbolicznego
Ramy i fasady
Trzy światy
Modele dziennikarstwa
Wnioski
ROZDZIAŁ III
Public relations
Wstępne określenia PR
Perspektywa funkcjonalna
Perspektywa teorii konfliktu
Perspektywa teorii wymiany
Perspektywa interakcjonizmu symbolicznego
Spojrzenie zbiorcze
Modele PR
Perswazja i manipulacja w działaniach PR
Wnioski
ROZDZIAŁ IV
Wprowadzenie do analizy
Trzy rodzaje zależności dziennikarstwa i PR
Synergiczna współpraca
Gazeta popularna "Fakt"
Gazeta poważna "Rzeczpospolita"
Metoda badania
Silne PR i słabe dziennikarstwo
Prasa samorządowa
Metoda badania
Silne dziennikarstwo i słabe PR
Siła mniejszości: "Nasz Dziennik" i "Trybuna"
Metoda badania
ROZDZIAŁ V
Wyniki analizy
Przykłady współpracy dziennikarzy i specjalistów PR: reagowanie na
krytykę
"Fakt"
"Rzeczpospolita"
Wnioski
Przykłady silnych PR i słabego dziennikarstwa: gazeta samorządowa
"Tygodnik Sanocki"
"Korso"
Wnioski
Przykłady silnego dziennikarstwa i słabych PR.
"Nasz Dziennik"
"Trybuna"
Wnioski
Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk

Kod wydawnictwa: 978-83-7338-232-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl