CYFROWY UCZEŃ DYLEMATY MEDIATYZACJI
MAŁGORZATA GOSEK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63955-77-9
324 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Książka Małgorzaty Gosek "Cyfrowy uczeń. Dylematy mediatyzacji" zawiera rzetelny i wieloaspektowy opis problemów związanych z cyfrową edukacją uczniów - od ujęć teoretycznych, do zweryfikowanych w badaniach aspektów praktyki edukacji medialnej. Jej zaletą jest bardzo przystępny opis kluczowych teorii naukowych związanych ze znaczeniem mediów cyfrowych w edukacji współczesnych uczniów oraz zagadnień wiążących się z kształtowaniem kompetencji medialnych dzieci i młodzieży oraz ich nauczycieli. Praca trafiająca w sedno współczesnych zadań i problemów edukacji zdalnej oraz możliwych implikacji przechodzenia na masowe kształcenie cyfrowe. Sprawia to, że monografia jest niezwykle aktualna i nabiera dodatkowego znaczenia w sytuacji powszechnej edukacji zdalnej mającej miejsce po wybuchu pandemii wywołanej koronawirusem COVID-19. Bogactwo zawartych w niej treści oraz oryginalność wywodów pozwala uznać rekomendowaną tu książkę za kompendium wiedzy dla osób zarządzających palcówkami edukacyjnymi, nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej, a także i dla rodziców pragnących dobrze kształtować kompetencje medialne swoich dzieci będących w wieku szkolnym. Wartością dodaną pracy są sformułowane przez Autorkę rekomendacje dotyczące kształtu edukacji przyszłości, a wynikające z faktu postępujących procesów mediatyzacji, które wywierają wpływ na mentalność oraz sposób myślenia i funkcjonowania młodego pokolenia. Szczególnie cenne jest stworzenie projektu systemu nauczania edukacji medialnej w szkołach, zawierającego realne, przemyślane i konkretne propozycje rozwiązań, na różnych szczeblach systemu oświaty.
SPIS TREŚCI
Słownik skrótów
Wprowadzenie - idea publikacji
Człowiek w cyfrowej rzeczywistości
Dotychczasowy stan badań
Cel publikacji i metoda. Struktura
ROZDZIAŁ 1.
Mediatyzacja życia społecznego na tle metaprocesów:
globalizacji, indywidualizacji i komercjalizacji
1.1. Podstawy teoretyczne i definicje najważniejszych pojęć
1.2. Procesy globalizacji, indywidualizacji oraz komercjalizacji
jako tło procesu mediatyzacji
1.3. Mediatyzacja życia społecznego
ROZDZIAŁ 2.
Konsekwencje mediatyzacji dla obszaru edukacji
2.1. Analiza efektów mediatyzacji dla edukacji przez pryzmat
tetrady praw medialnych McLuhana
2.2. Konsekwencje mediatyzacji dla przestrzeni edukacyjnej:
środowiska materialnego, społecznego i emocjonalnego
2.3. Konsekwencje mediatyzacji dla uczestników procesu edukacji:
ucznia i nauczyciela
2.4. Konsekwencje mediatyzacji dla procesu edukacyjnego
ROZDZIAŁ 3.
Kształtowanie kompetencji medialnych
jako implikacja procesu mediatyzacji
3.1. Kompetencje medialne w teorii i praktyce polskiej edukacji
3.2. Efekty mediatyzacji a kompetencje medialne
3.3. Diagnoza kompetencji medialnych uczniów i nauczycieli
w świetle danych zastanych
3.4. Kształtowanie kompetencji medialnych uczniów i kształcenie nauczycieli
w świetle oficjalnych dokumentów
3.5. Przegląd najważniejszych działań organizacji i instytucji
zajmujących się pozaszkolną edukacją medialną dzieci i młodzieży
3.6. Analiza wybranych projektów ogólnopolskich dotyczących
kompetencji medialnych
ROZDZIAŁ 4.
Badania własne efektów mediatyzacji
i kompetencji medialnych uczniów i nauczycieli
4.1. Tematyka badań
4.2. Metodologia badań
4.3. Ogólne wnioski z badań ankietowych uczniów
4.4. Ogólne wnioski z wywiadów z nauczycielami
4.5. Ogólne wnioski z analizy dokumentów szkoły
4.6. Opracowanie zagadnień badawczych
Podsumowanie
Hipotezy w świetle wyników badań
Zadania stojące przed polską edukacją
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-63955-77-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.