Dodano produkt do koszyka

Promocja

BADANIA DIAGNOSTYCZNE W PEDAGOGICE I PSYCHOPEDAGOGICE WYD.2

BADANIA DIAGNOSTYCZNE W PEDAGOGICE I PSYCHOPEDAGOGICE WYD.2

MARTA GUZIUK-TKACZ

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT

Cena: 74.90 zł 67.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66951-42-6

402 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Jest to jedna z nielicznych prac w pedagogice, która podejmuje wartościową poznawczo próbę ukazania problematyki diagnostyki w kontekście zastosowania i możliwości korzystania z bogactwa narzędzi diagnostycznych. Stąd uważam, że książka jest potrzebna, wzbogaca bowiem obszary diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice i jest istotnym wprowadzeniem do dalszego zgłębiania tej problematyki, analiz, refleksji i dyskusji nad nią. Wiele wątków zawartych w pracy stanowi nowe spojrzenie i może stanowić podstawę do pogłębienia tej tematyki. (...) To, co zasługuje na szczególnie wysoką ocenę, to podjęcie kwestii diagnozy, diagnozowania, diagnostyki w oparciu o interdyscyplinarną literaturę. Już tylko to przemawia za jej wartością i potrzebą jej wydania.

Prof. dr hab. Jerzy Nikitorowicz
Uniwersytet w Białymstoku

Na uwagę oraz wyróżnienie zasługują również treści ściśle merytoryczne, świadczące o ponadstandardowych kompetencjach Autorki w zakresie wiedzy związanej z diagnozowaniem problemów psychopedagogicznych. Przy czym, wiedza ta ma nie tylko charakter odtwórczo-sprawozdawczy, ale przede wszystkim, w wielu fragmentach, także autorski oraz nowatorski, co w ten sposób staje się przyczynkiem twórczego rozwoju tej psychopedagogicznej subdyscypliny.

Prof. dr hab. Andrzej Olubiński
Uniwersytet WarmińskoMazurski w Olsztynie

SPIS TREŚCI

Zapotrzebowanie na profesjonalną diagnostykę pedagogiczną
i psychopedagogiczną uwzględniającą uniwersalia i różnice kulturowe
Tytułem wstępu
ROZDZIAŁ I
PROCES I PROCEDURA DIAGNOSTYCZNA W NAUKACH SPOŁECZNYCH
1. Badania diagnostyczne w naukach społecznych
1.1. "Diagnoza" a pojęcia pokrewne
1.2. Kryteria profesjonalizmu procesu diagnozowania w naukach społecznych
1.3. Ujęcie wąskie i szerokie procesu diagnozowania
2. Cechy diagnostyczne
3. Podstawowe błędy diagnostyczne
4. Etyczny wymiar diagnozowania
ROZDZIAŁ II
DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA W KONTEKŚCIE POTRZEB OPIEKUŃCZYCH, WYCHOWAWCZYCH I DYDAKTYCZNYCH
1. Podstawy prawne diagnostyki psychologicznej
2. Diagnoza psychologiczna - specyfika, zakres, kontekst kulturowy 3. Obszary problemowe i modele diagnozowania psychologicznego
4. Etapy procesu diagnozowania w psychologii
5. Diagnoza psychologiczna dla celów dydaktyczno-wychowawczych
5.1. Istota i zakres diagnozowania psychologicznego dla potrzeb pedagogiki
5.2. Etapy diagnozy psychologicznej dla potrzeb pedagogiki
5.3. Subdyscypliny psychologii a diagnozowanie dla potrzeb pedagogiki
5.4. Diagnostyka psychopedagogiczna
ROZDZIAŁ III
SPECYFIKA PROCESU DIAGNOZOWANIA W PEDAGOGICE
1. Prekursorzy diagnozowania pedagogicznego
2. Istota i zakres diagnozy pedagogicznej
3. Etapy procesu diagnozowania w pedagogice
4. Rodzaje i typy diagnoz pedagogicznych
ROZDZIAŁ IV
METODOLOGICZNE PODSTAWY DIAGNOZOWANIA
W PEDAGOGICE I PSYCHOPEDAGOGICE
1. Metodologia diagnozowania - wyjaśnienia definicyjne
2. Różnice w podejściu diagnostycznym w paradygmacie ilościowym
i jakościowym
2.1. Badania diagnostyczne według reguł modelu ilościowego
2.2. Badania diagnostyczne według reguł modelu jakościowego
2.3. Badania diagnostyczne prowadzone w myśl reguł modelu eklektycznego
3. Rola norm w diagnozowaniu pedagogicznym
4. Wskaźniki diagnostyczne
5. Metody diagnozowania
5.1. Monografia pedagogiczna
5.2. Metoda indywidualnych przypadków i studium przypadku
5.3. Sondaż diagnostyczny
5.4. Metoda eksperymentalna
6. Techniki diagnostyczne (badawcze) Definicje, klasyfikacje, zastosowanie
6.1. Ankieta
6.2. Wywiad i rozmowa
6.3. Obserwacja diagnostyczna
6.4. Skale, skalowanie (ratings)
6.5. Technika analizy dokumentów (dokumentoskopia) i wytworów osób badanych
6.6. Testy
6.7. Techniki socjometryczne
6.8. Techniki projekcyjne
7. Narzędzia diagnostyczne
7.1. Znaczenie kulturowej adaptacji narzędzi diagnostycznych
7.2. Kwestionariusz jako narzędzie badawcze
7.3. Kwestionariusz ankiety
7.4. Kwestionariusz wywiadu
7.5. Narzędzia obserwacji
7.6. Kwestionariusze testu
7.7. Inwentarze osobowościowe
ANEKSY
WZORY NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH
1. Kwestionariusz ankiety (opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
2. Kwestionariusz wywiadu skategoryzowanego
(opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
3. Kwestionariusz wywiadu pogłębionego
(opracowanie M. Q. Patton; H. Mizerek)
4. Arkusz do diagnozy środowiska rodzinnego dziecka
(opracowanie M. Guziuk-Tkacz, fragment)
5. Arkusz do analizy celów życiowych
(opracowanie M. Guziuk-Tkacz, fragment)
6. Kwestionariusz testu (przykład zastosowania techniki ratings -opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
7. Kwestionariusz autooceny (ze skalą jako formą kafeterii -opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
8. Test do badania poziomu sprawności manualnej
i percepcji wzrokowej H. Spionek (fragment)
9. Test do badania poziomu analizy i syntezy słuchowej
wyrazów I. Styczek (fragment)
10. Test do badania mowy i myślenia uczniów A. Babki (fragment)
11. Kwestionariusz dla rodziców M. Ziemskiej (fragment)
12. Kwestionariusz stosunków między dziećmi a rodzicami A. Roe
iM. Siegelmana (fragment)
13. Skala postaw rodzicielskich M. Plopy (fragment)
14. Skala ryzyka dysleksji - SRD M. Bogdanowicz (fragment)
15. Kwestionariusz objawów dysleksji u dorosłych - KODD M. Vinegrada (fragment)
16. Kwestionariusz rozumienia empatycznego A. Węglińskiego (fragment)
17. Kwestionariusz do diagnozy potrzeb psychicznych H.A. Murray‘a (fragment)
18. Kwestionariusz do diagnozy cech, uczuć, upodobań
i skłonności H.A. Murray‘a (fragment) 19. Skala osobowości J. Taylor (fragment)
20. Arkusz zachowania się ucznia B. Markowskiej (fragment)
21. Kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu
i szkole E.S. Schaefera i M. Aaronsona (fragment)
22. Kwestionariusz diagnozy ucznia J. Tomczak i R. Ziętary (fragment)
23. Karta oceny rozwoju ucznia A. Babki (fragment)
24. Arkusz obserwacji dla nauczycieli - ocena poziomu
czytania M.C. Robecka i J.A.R. Wilsona (fragment)
25. Kwestionariusz gotowości do zmiany R. Kriegla i D. Brandta (fragment)
26. Kwestionariusz ról zespołowych R.M. Belbina (fragment)
27. Arkusz ewaluacyjny - przykład I (opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
28. Arkusz ewaluacyjny - przykład II (opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
29. Arkusz ewaluacyjny - przykład III (opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
30. Arkusz autoewaluacji (opracowanie M. Guziuk-Tkacz)
BIBLIOGRAFIA

Kod wydawnictwa: 978-83-66951-42-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl