BEZPIECZEŃSTWO SZKOLNE W UJĘCIU HOLISTYCZNYM. ANALIZA ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE BADAŃ MŁODZIEŻY SZKOLNEJ RZESZOWA
EUGENIUSZ MOCZUK
Wydawnictwo: POLITECHNIKA RZESZOWSKA
Cena: 59.90 zł
53.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7934-613-4
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2022 |
|
Celem monografii jest nie tylko zaprezentowanie podstawowych informacji na temat bezpieczeństwa szkolnego w ujęciu holistycznym, ale także prezentacja wyników badań na temat bezpieczeństwa w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Rzeszowa przeprowadzonych w roku 2010 i 2015, a także badań w szkołach podstawowych i średnich Rzeszowa z roku 2020. Zaprezentowane treści w sposób holistyczny ujmują bezpieczeństwo szkolne, wspierając się podbudową teoretyczną kilku dziedzin wiedzy, odnosząc się do badań empirycznych i wykorzystując walor aplikacyjny badań, pozwalający na wykorzystanie wyników badań w życiu codziennym szkoły.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie do tematyki
Rozdział 1.
Szkoła i jej zasoby w ujęciu holistycznym
1.1. Holizm jako perspektywa analityczna i pojęciowa na gruncie nauki
1.2. Szkoła jako instytucja oświatowa, edukacyjna i wychowawcza. Zagadnienia wstępne
1.3. Klimat szkolny. Analiza zagadnienia
Rozdział 2.
Od bezpieczeństwa szkolnego do bezpieczeństwa w szkole.
Analiza zagadnienia w ujęciu nauki o bezpieczeństwie
2.1. Bezpieczeństwo szkolne - analiza wielowymiarowa
2.2. Bezpieczeństwo w szkole i jego zakres
Rozdział 3.
Metodologiczne podstawy badań w ujęciu Scoping Reviews.
Analiza zagadnienia na przykładzie badań uczniów szkół Rzeszowa
3.1. Wprowadzenie do tematyki badawczej
3.2. Metodologiczne aspekty badań i etapy procesu badawczego
3.3. Dylematy metodologiczne. Metody badawcze i dobór próby
do badań
3.4. Cel i przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze oraz procedura badawcza
3.5. Charakterystyka badanych populacji w latach 2010, 2015 i 2020
Rozdział 4.
Problematyka przemocy w szkole i doświadczenia w stosowaniu
środków psychoaktywnych przez młodzież szkolną Rzeszowa.
Analiza porównawcza w badaniach z 2010, 2015 i 2020 roku
4.1. Młodzież szkół Rzeszowa wobec problematyki przemocy w szkole, w badaniach z 2010, 2015 i 2020 roku
4.2. Problemy alkoholowe w opiniach młodzieży szkolnej Rzeszowa oraz doświadczenia w ich stosowaniu, w badaniach z 2010, 2015
i 2020 roku
4.3. Wiedza młodzieży szkolnej Rzeszowa na temat nielegalnych środków psychoaktywnych oraz doświadczenia w tym zakresie,
w badaniach z 2010, 2015 i 2020 roku
Rozdział 5.
Młodzież szkolna a problematyka uzależnień behawioralnych
w badaniach z 2015 i 2020 roku. Analiza porównawcza
5.1. Młodzież szkolna a Internet
5.2. Objawy uzależnienia od hazardu wśród młodzieży szkolnej
Zakończenie
Bibliografia
Aneks. Kwestionariusze ankiet
Streszczenie
Summary
O autorze
Kod wydawnictwa: 978-83-7934-613-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.