Dodano produkt do koszyka

Promocja

(NIE)NOWE PROBLEMY ROZWOJU EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

(NIE)NOWE PROBLEMY ROZWOJU EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

red.nauk.ZDZISŁAWA JANISZEWSKA-NIEŚCIORUK, red.nauk.ANNA MRÓZ, red.nauk.URSZULA GEMBARA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI

Cena: 79.90 zł 71.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7842-341-6

297 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2019

Naukowa eksploracja niepełnosprawności intelektualnej, zainicjowana jej zidentyfikowaniem i wyodrębnieniem spośród innych zaburzeń psychicznych, jak też sposób rozwiązywania kwestii początkowo związanych tylko z opieką, a później także z szeroko rozumianą edukacją i rehabilitacją dzieci, młodzieży i dorosłych osób z tym zaburzeniem, w znacznym stopniu zależała i nadal zależy od stosunku danego społeczeństwa do tej niepełnosprawności, jak też do osób nią dotkniętych. W miarę humanizacji życia społecznego, jak i w toku inicjowanych badań i organizacyjnych działań zmierzających do wyodrębnienia, zdiagnozowania i poddania profilaktyce wielu nadal niekorzystnych w życiu osób z tą niepełnosprawnością zjawisk, coraz skuteczniej jest eliminowana ich izolacja i dyskryminacja na rzecz dążenia do społecznej integracji, inkluzji i normalizacji warunków życia. Bez wątpienia urealnieniu uczestnictwa i upodmiotowieniu osób z niepełnosprawnością intelektualną we wszystkich formach czy płaszczyznach życia społecznego sprzyjać będzie, ratyfikowana przez Polskę w 2012 roku, skuteczna realizacja założeń Konwencji Praw Osób z Niepełnosprawnościami.[Ze wstępu]

SPIS TREŚCI

Wstęp Sławomira Sadowska Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną jako swoisty system o charakterze teoretycznym i praktycznym w procesie przemianCZĘŚĆ ITeoretyczne perspektywy analiz niepełnosprawności intelektualnej oraz możliwości rozwoju, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościąintelektualnąAndrzej Twardowski Disability Studies jako nowa, interdyscyplinarna dziedzinabadań nad niepełnosprawnościąMarzenna Zaorska Niepełnosprawność intelektualna - istota i mechanizmy komŞpensacji w ujęciu Lwa S. Wygotskiego Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Niepełnosprawność intelektualna i możliwości proinkluzyjnej edukacji i rehabilitacji osób z tą niepełnosprawnością w kontekście teorii wielorakich inteligencjiAnna Mróz Niepełnosprawność intelektualna w perspektywie rozwojowo-adaptacyjnejAnna Nowak Problematyka dyskryminacji osób z niepełnosprawnością - wybranespołeczno-prawne kontekstyAdrianna Grabizna Autyzm - wrodzony czy nabyty?CZĘŚĆ IINiepełnosprawność intelektualna i nie tylko: inspiracje dla działań w trudnych sytuacjach edukacyjnych, wychowawczych i terapeutycznychMonika Golubiew-Konieczna Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną (i nie tylko) w szkole ogólnodostępnej w systemie polskiej oświaty, czyli o poszukiwaniu różnych form wdrażania integracyjnych idei (z refleksji praktyka)Sławomira Sadowska Kształcenie na pierwszym etapie edukacyjnym jako problempedagogiki specjalnej - wielogłos prac pedagogicznych i nauczycielskichkoncepcji kształcenia z reformą w tleAnna ZamkowskaTutoring rówieśniczy w edukacji włączającej Maria Flanczewska-Wołny, Jerzy Wolny Metoda ośrodków pracy w opiniach nauczycieli - czas miniony czy teraźniejszość edukacji specjalnej? Urszula Bartnikowska, Katarzyna Ćwirynkało Rodzice adopcyjni i zastępczy jako animatorzy w procesie edukacji i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Raport z wtórnej analizy danych jakościowych Urszula Gembara Twórczość w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnościąintelektualną Danuta Borecka-Biernat Destruktywne strategie radzenia sobie młodzieży w wieku dorastania w sytuacji konfliktu społecznego w kontekście reakcji emocjonalnych oraz ich uzależnienie od modelującego wpływu rodziców Dorota NiewiedziałJakość życia w chorobie Alzheimera, wspieranie kompetencji opiekunów Noty o Autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-7842-341-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl