Dodano produkt do koszyka

Promocja

AGRESJA ZJAWISKO SKUTKI ZAPOBIEGANIE PERSPEKTYWA PEDAGOGIKI KOGNITYWISTYCZNEJ PSYCHOPROFILAKTYKI ORAZ EDUKACJA MORALNEJ

AGRESJA ZJAWISKO SKUTKI ZAPOBIEGANIE PERSPEKTYWA PEDAGOGIKI KOGNITYWISTYCZNEJ PSYCHOPROFILAKTYKI ORAZ EDUKACJA MORALNEJ

WIOLETTA KWIATKOWSKA, LIDIA WIŚNIEWSKA-NOGAJ, BRONISŁAW SIEMIENIECKI

Wydawnictwo: UMK

Cena: 32.90 zł 29.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-231-4380-2

164 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Książka ta jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy muszą zmierzyć się z agresją i przemocą w pracy zawodowej i poza nią, stając przed niebagatelnym wyzwaniem. Skala zjawiska nie maleje, wręcz odwrotnie - przybiera na sile, przyjmując nowe, bardziej drastyczne formy.W strukturze tej pracy można wyraźnie wyodrębnić trzy części, mianowicie: agresja i przemoc w perspektywie pedagogiki kognitywistycznej, wybrane psychologiczne aspekty agresji, a także rozwój moralny i nierozerwalny związek systemów wartości indywidualnych oraz zbiorowych z zachowaniami agresywnymi. W takim właśnie podziale treści jest pewien zamysł pokazania złożoności podjętej problematyki. Rozważania nad istotą i uwarunkowaniami agresji są bowiem podstawą dla szukania sposobów jej hamowania i osłabiania. Doprowadza nas to do wyodrębnienia znaczenia procesu wychowawczego i programów lub środków zaradczych oraz ich roli m.in. w profilaktyce agresji.
Mamy nadzieję, że lektura tej książki pomoże wielu nauczycielom, lokalnym grupom społecznym, organizacjom oraz innym jednostkom być bardziej wyczulonymi na tego typu powszechnie nieakceptowane zachowania. Może pozwoli nabrać przekonania, że agresywny uczeń nie jest "problemem", ale jest osobą - często mocno zagubioną, niejednokrotnie wchodzącą w życie z bagażem negatywnych doświadczeń, a rolą nauczyciela, pedagoga, wychowawcy powinna być pomoc mu w uporaniu się z przeżywanymi trudnościami, zrozumieniu istoty niszczycielskich skutków wynikających z agresji i przemocy oraz umiejętne kształtowanie postawy moralnej.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1. Agresja i przemoc w perspektywie pedagogiki kognitywistycznej
Uwagi wstępne
1.1. Agresja i przemoc - definicje, analiza, dyskusje
1.2. Płaszczyzny dyskursu o agresji i przemocy
1.3. Podejścia teoretyków do agresji i przemocy
1.4. Przyszłość badan nad agresja i przemocą w perspektywie pedagogiki kognitywistycznej

Rozdział 2. Wybrane psychologiczne aspekty zjawiska agresji
Uwagi wstępne
2.1. Próby wyjaśnienia pochodzenia agresji na gruncie psychologii
2.2. Agresja w biegu życia
2.3. Radzenie sobie z agresja

Rozdział 3. Moralność a zachowania agresywne
Uwagi wstępne
3.1. Rozwój moralny a zachowania agresywne
3.2. Obecność edukacji moralnej w szkole jako sposób na agresje i przemoc
3.3. Moralny wymiar empatii
3.4. Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole
3.5. Klimat społeczny szkoły a zachowania agresywne

Zakończenie
Bibliografia
Noty o autorach

Kod wydawnictwa: 978-83-231-4380-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl