DYLEMATY JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOLE WYŻSZEJ
red.MARIUSZ ŚNIADKOWSKI
Wydawnictwo: POLITECHNIKA LUBELSKA
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7947-506-3
253 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Problem jakości kształcenia jest jedną z głównych kwestii w uczelniach wyższych, obok kwestii finansowania i dostępności. Zapewnianie jakości jest punktem wyjścia do jej doskonalenia. Jednak doskonalenie jakości kształcenia nie ma prostych rozwiązań i wymaga przemyślanych rozwiązań merytorycznych, systemowych i proceduralnych na poziomie państwowym, instytucjonalnym i kierowniczym.
Celem przedstawionej publikacji jest zaprezentowanie wybranych aspektów dotyczących jakości kształcenia w procesie edukacji. Zaprezentowane opracowania są częścią problematyki będącej w obszarze zainteresowań pracowników Katedry Edukacji Technologicznej i Zawodowej oraz Sztuk Zdobniczych Chmielnickiego Uniwersytetu Narodowego na Ukrainie oraz Katedry Metod i Technik Nauczania Wydziału Podstaw Techniki Politechniki Lubelskiej.
Wskazana tematyka stanowi krok w kierunku poszukiwań najlepszych rozwiązań dla edukacji oraz jakości kształcenia i stanowi zaproszenie dla grona osób zainteresowanych podejmowaną tematyką.
SPIS TREŚCI
SŁOWO WSTĘPNE
Rozdział I
INTERAKCJA PEDAGOGICZNA W DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ
NAUCZYCIELI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Wprowadzenie
1. Interakcja pedagogiczna w działalności zawodowej: znaczenie, treść
i struktura
2. Diagnozowanie poziomów przygotowania przyszłych nauczycieli
szkolenia zawodowego do interakcji pedagogicznej
3. Refleksja i aktywność samokształceniowa przyszłych nauczycieli
Podsumowanie
Bibliografia
lryna Androszczuk, Małgorzata Jaworowska
Rozdział II
POZALEKCYJNA ARTYSTYCZNO-TECHNICZNA DZIAŁALNOŚĆ UCZNIÓW JAKO WAŻNY SKŁADNIK AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ NAUCZYCIELI
Wprowadzenie
1. Cechy merytoryczne pozalekcyjnych zajęć artystycznych
i technicznych uczniów
2. Poznawczy, wychowawczy i rozwojowy potencjał
pozalekcyjnej artystycznie-technicznej działalności uczniów
3. Strukturalne komponenty pozalekcyjnej artystycznio-technicznej działalności uczniów
4. Gotowość przyszłych absolwentów do organizowania
pozalekcyjnych zajęć artystycznych i technicznych
Podsumowanie
Bibliografia
Ihor Androszczuk, Agnieszka Gandzel
Rozdział III
KSZTAŁTOWANIE GOTOWOŚCI PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI
DO MONITOROWANIA OSIĄGNIĘĆ
EDUKACYJNYCH UCZNIÓW
Wprowadzenie
1. Istota i struktura przygotowania nauczycieli do monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów
2. Predyspozycje przyszłych nauczycieli do monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów
3. Warunki organizacyjno-pedagogiczne przygotowania
zawodowego nauczycieli
Podsumowanie
Bibliografia
Ołena Samborska, Ewa Łazuka
Rozdział IV
ASPEKTY JAKOŚCI PEJZAŻU W SZTUCE JAKO FORMA DIALOGU
Z RZECZYWISTOŚCIĄ
Wprowadzenie
1. Pejzaż - człowiek wobec natury
2. Kształtowanie percepcji i wyobraźni
3. Wyzwalanie emocji i uczuć
4. Kształtowanie postaw społecznych, patriotycznych i ekologicznych
5. Pejzaż językiem dialogu
Podsumowanie
Bibliografia
Alicja Szubartowska, Mariusz Sniadkowski
Rozdział V
ZAPEWNIANIE JAKOŚCI SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
NA UKRAINIE
Wprowadzenie
1. Potrzeba aktualizacji jakości kształcenia
2. Analiza procesu zapewniania jakości kształcenia
3. Definicja zasad i procedur zapewniania jakości kształcenia
w szkolnictwie wyższym
4. Monitorowanie i okresowa weryfikacja programów edukacyjnych.
5. Zapewnienie informacji publicznej o programach edukacyjnych, stopniach kształcenia i kwalifikacjach
6. Dostępność systemów informatycznych dla efektywnego zarządzania procesem edukacyjnym
7. Zapewnienie dostępności niezbędnych zasobów organizacji procesu edukacyjnego, w tym niezależnej pracy studentów
8. Zapewnienie skutecznego systemu i mechanizmów zapewniających uczciwość akademicką
9. Kryteria, zasady i procedury oceny wyników kształcenia
10. Ocena działań pracowników naukowych i pedagogicznych
oraz regularna publikacja kryteriów, zasad i procedur oceny
11. Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji
12. Dostępność edukacji dla osób niepełnosprawnych
Podsumowanie
Bibliografia
Hanna Krasilnikowa, Michał Charlak
Kod wydawnictwa: 978-83-7947-506-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.