Dodano produkt do koszyka

Promocja

DOKSZTAŁCANIE DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI POWSZECHNEGO WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO W KONTEKŚCIE POTRZEB I UWARUNKOWAŃ SPOŁECZNO-KULTURALNYCH

DOKSZTAŁCANIE DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI POWSZECHNEGO WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO W KONTEKŚCIE POTRZEB I UWARUNKOWAŃ SPOŁECZNO-KULTURALNYCH

ANNA PIKAŁA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŁÓDZKI

Cena: 36.70 zł 33.03 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7525-221-7

264 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008

W świadomości społeczeństwa polskiego narasta obecnie przeświadczenie, że szkoła, powszechna edukacja, nie wspomaga rozwoju osobowości, zdolności twórczych, postaw kreatywnych młodego pokolenia. Stan ten jest jedną z głównych przyczyn podejmowania prób doskonalenia, modyfikacji systemu oświaty. Towarzyszy temu niejednokrotnie przekonanie, że o efektach, sukcesach szkolnych dzieci i młodzieży, decyduje w pierwszej kolejności nauczyciel, jego postawa, umiejętności i wiedza - kwalifikacje.Do kształtowania zdolności twórczego myślenia i działania, rozwijania otwartej postawy na świat, kreatywności, szczególnie predestynowane są przedmioty powszechnej edukacji estetycznej (muzyka, plastyka, sztuka, wiedza o kulturze), formy aktywności artystycznej podejmowane w ramach działań szkolnych, pozaszkolnych, pozalekcyjnych. Aby zajęcia te odbywały się w sposób efektywny, a zarazem atrakcyjny dla uczniów, potrzebny jest świadomy swej odpowiedzialności, dobrze przygotowany, permanentnie doskonalący się nauczyciel - animator.Nowoczesny system oświaty potrzebuje nauczyciela nowatora i twórcy, o uznanym autorytecie i prawidłowym stosunku do uczniów i środowiska. Z tego względu działalność nauczyciela musi być ustawicznie korygowana, modelowana, a system wiedzy i umiejętności powinien zmieniać swoją strukturę. Tendencje te można ująć parami: od faktologii do technologii kształcenia- od reprodukcji wiedzy do jej interioryzacji i wielostronnych operacji- od eklekty-zmu i fragmentaryczności do pełnej systematyzacji i strukturyzacji1. Należy także podkreślić, że współczesny nauczyciel postrzegany jest niejako społecznie izolowana jednostka, lecz element składowy systemu oświaty, będącego częścią układu społecznego. Dlatego też rozwój zawodowy nauczyciela, dokształcanie, doskonalenie, w którym on uczestniczy, rozpatruje się jako integralną część naprawy całej oświaty.O przemianach w systemie edukacji narodowej decydują przede wszystkim światli, kompetentni i twórczy nauczyciele.SPIS TREŚCIWstęp Rozdział ITEORETYCZNE PODSTAWY DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI 1. Dotychczasowe kierunki zainteresowań pedeutologicznych w Polsce 2. Oczekiwania pedeutologów wobec nauczycieli w różnych okresach dziejówwychowania i ich uwarunkowania 3. Specyfika i założenia dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli 3.1. Ustalenia terminologiczne 3.2. Profesjonalizm w działaniach edukacyjnych 3.3.Humanistyczny wymiar dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli4. Nauczyciele wobec dokształcania, doskonalenia zawodowego Rozdział IINAUCZYCIEL MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE, JEGO KSZTAŁCENIE, DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE W KONTEKŚCIE WYMOGÓW WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI 1. Kształcenie nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w uczelniach wyższych w Polsce (sylwetka absolwenta, kompetencje zawodowe) 2. Nowe realia funkcjonowania nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturzew zawodzie 3. Modele kompetencji zawodowych nauczyciela muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w zreformowanej szkole 4. Społeczne i instytucjonalne uwarunkowania systemu dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze 5. Formy dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli muzyki, sztuki,wiedzy o kulturze (rozwiązania instytucjonalne) Rozdział IIIMETODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 1. Ogólne założenia 2. Teoretyczne podstawy badań 3. Cele badań i problemy badawcze 4. Założenia toku dowodowego i interpretacyjnego badań teoretyczno-empirycznych 5. Opis zastosowanych metod, technik i narzędzi badawczych6. Próba badawcza i teren badań 7. Metody wykonania opisu i prezentacji materiału badawczego Rozdział IVPRZYGOTOWANIE NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE DO UCZESTNICTWA W FORMACH DOKSZTAŁCANIA, DOSKONALENIA ZAWODOWEGO 1. Problem wiedzy i rozumienia w procesie dokształcania, doskonalenia zawodowego (wiedza o świecie i o sobie samym) 1.1.Poziom wiedzy nauczycieli o problemach dokształcania, doskonalenia zawodowego 1.2.Zapotrzebowanie nauczycieli na różne dziedziny wiedzy i umiejętności 1.3.Sposoby rozumienia przez nauczycieli istoty dokształcania, doskonaleniazawodowego 2. Poziom wiedzy i umiejętności pedagogiczno-kierunkowych nauczycieli muzyki,sztuki, wiedzy o kulturze w kontekście ich działalności zawodowej 3. Określenie gotowości nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze do podejmowania form dokształcania, doskonalenia zawodowego 3.1.Ocena stanu gotowości nauczycieli do uczestniczenia w formach dokształcania, doskonalenia 3.2.Nauczyciele muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze - ich przygotowanie oraznawyki do podejmowania dokształcania, doskonalenia zawodowego 3.3.Postawa nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze wobec własnego dokształcania, doskonalenia zawodowego 3.4 Motywy uczestnictwa w formach dokształcania, doskonalenia Rozdział VUCZESTNICTWO NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE W FORMACH DOKSZTAŁCANIA, DOSKONALENIA 1. Główne cele i założenia dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycielimuzyki, sztuki, wiedzy o kulturze-uświadamianie i realizacja 2. Źródła i ich wykorzystanie przez nauczycieli i studentów uczelni/szkół pedagogicznych w procesie doskonalenia zawodowego 3. Stopień uczestnictwa nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w różnych formach dokształcania, doskonalenia zawodowego Rozdział VIGŁÓWNE ELEMENTY DETERMINUJĄCE POTRZEBY NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE W ZAKRESIE DOKSZTAŁCANIA, DOSKONALENIA ZAWODOWEGO 1. Czynniki warunkujące kierunki rozwoju systemu dokształcania, doskonaleniazawodowego (obiektywne i subiektywne) 2. Osobiste zadowolenie oraz społeczno-zawodowe konsekwencje dokształcania,doskonalenia zawodowego Rozdział VIIPROJEKCJA W OBSZARZE ROZWIĄZAŃ STRUKTURALNO-PROGRAMO-WYCH I KONTROLI EFEKTÓW PROCESU DOKSZTAŁCANIA, DOSKONAŞLENIA NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZEWnioski z badań, uogólnienia o charakterze pragmatycznym Zakończenie BibliografiaSpis tabel Indeks osobowy Aneksy Od Redakcji

Kod wydawnictwa: 978-83-7525-221-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl