Dodano produkt do koszyka

Promocja

BADANIA PRODUKTÓW I USŁUG W CYKLU RYNKOWYM ZASTOSOWANIA BADAŃ MARKETINGOWYCH

BADANIA PRODUKTÓW I USŁUG W CYKLU RYNKOWYM ZASTOSOWANIA BADAŃ MARKETINGOWYCH

STANISŁAW KACZMARCZYK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY W BYDGOSZCZY

Cena: 24.90 zł 22.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-66530-12-6

129 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

W pierwszej części publikacji skoncentrowano się na klasyfikacji i opisie metod badawczych stosowanych w poszczególnych czterech etapach cyklu rynkowego. Badania te mają pomóc głównie w szybkim i sprawnym wprowadzeniu nowego produktu na rynek oraz w wydłużeniu etapu wzrostu sprzedaży tego produktu. Od badań zależy też, jaki będzie poziom sprzedaży oraz jak długo będzie się ona utrzymywała w etapie dojrzałości. W ostatnim etapie spadku badania mogą pomóc w próbach rewitalizacji produktu, retencji rynku oraz w sprawnym wycofaniu produktu z rynku.
Część druga, najbardziej obszerna, obejmuje klasyfikację i opis metod badań wybranych elementów wpływających na sprzedaż produktów w cyklu rynkowym. Do tych elementów zaliczono asortyment produkcyjny, jakość produktów i usług, obsługę reklamacji oraz inne wybrane zakresy tego typu działań na przykład badania produktów konwergencyjnych lub dodatkowych funkcji produktów. Wszystkie badane elementy zdefiniowano i możliwie dokładnie opisaŞno. Na charakterystykę klasyfikowanych metod składają się głównie metody przygotowawcze, metody zbierania danych oraz metody ich analizy.
Część trzecia zawiera klasyfikację i opis metod badań służących skutecznym działaniom pozycjonowania produktów i przedsiębiorstw w cyklu rynkowym. Działania te również mają pozytywny wpływ na wielkość i czas sprzedaży we wspomnianym cyklu, pod warunkiem że zostały profesjonalnie przeprowadzone. W tym przypadku także nacisk położono na metody zbierania i analizy danych. Podobnie jak w poprzednich dwóch częściach książki wiele metod zobrazowano za pomocą praktycznych przykładów.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ I
BADANIA PRODUKTU PO WPROWADZENIU NA RYNEK

Rozdział 1. Wstępne działania badawcze
1.1. Wybór kryteriów
1.2. Badania i planowanie
1.3. Organizacja badań

Rozdział 2. Badania produktów w pierwszej połowie cyklu rynkowego.
2.1. Badania początkowe
2.2. Wprowadzenie na rynek
2.2.1. Badania ciągłe
2.2.2. Badania okresowe
2.2.3. Badania nieregularne
2.3. Wzrost sprzedaży
2.3.1. Wybór metod
2.3.2. Metody tradycyjne
2.3.3. Metody sieciowe

Rozdział 3. Badania produktów w drugiej połowie cyklu rynkowego
3.1. Charakterystyka etapu dojrzałości
3.2. Dojrzałość i nasycenie rynku
3.2.1. Badania i przyczyny niepowodzeń
3.2.2. Wybrane przykłady badań
3.3. Spadek sprzedaży i wycofanie produktu

CZĘŚĆ II
WYBRANE ZAKRESY BADAŃ PRODUKTÓW I USŁUG
W CYKLU RYNKOWYM

Rozdział 4. Badania asortymentu produkcyjnego
4.1. Pojęcie asortymentu
4.2. Wielkość asortymentu
4.3. Struktura asortymentu

Rozdział 5. Badania jakości produktów i usług
5.1. Pojęcie jakości
5.2. Koncepcja podwójnej spirali
5.3. Kontrola jakości
5.4. Badania pracowników
5.4.1. Współzależność zadowolenia pracowników i klientów
5.4.2. Metody badań
5.5. Badania klientów
5.5.1. Modele jakości usług
5.5.2. Przygotowanie badań
5.5.3. Metody zbierania danych
5.5.4. Metody analizy

Rozdział 6. Badania reklamacji
6.1. Pojęcie i zakres reklamacji
6.2. Przygotowanie badań
6.3. Metody zbierania danych
6.3.1. Zbieranie danych ze źródeł wtórnych
6.3.2. Zbieranie danych ze źródeł pierwotnych
6.4. Metody analizy danych

Rozdział 7. Metody badań innych cech produktów
7.1. Zasięg badań
7.2. Wybrane metody

CZĘŚĆ III
BADANIA W ZAKRESIE POZYCJONOWANIA
PRZEDSIĘBIORSTW I PRODUKTÓW

Rozdział 8. Pozycjonowanie branż i przedsiębiorstw
8.1. Definicja pozycjonowania
8.2. Identyfikacja konkurentów
8.3. Identy fikacj a pozy ej i rynkowej konkurentów
8.3.1. Pozycjonowanie branż
8.3.2. Koncepcje pozycjonowania przedsiębiorstw

Rozdział 9. Pozycjonowanie produktów i usług
9.1. Postrzeganie i różnicowanie
9.2. Określanie pozycji produktów
9.2.1. Mapy percepcji
9.2.2. Mapy preferencji
9.2.3. Mapy wyboru
9.2.4. Mapy postaw

Rozdział 10. Badania i czynności końcowe
10.1. Wybór pozycji rynkowej
10.2. Promocja wybranej pozycji
10.3. Monitorowanie pozycji rynkowej

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
INDEKS RZECZOWY

 

Kod wydawnictwa: 978-83-66530-12-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl