ZARZĄDZANIE PRODUKTEM PROBLEMY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE
STANISŁAW URBAN, JOANNA SZYMAŃSKA, ANNA KOWALSKA, ANNA OLSZAŃSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 35.90 zł
32.31 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7695-625-1
181 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
Zarządzanie produktem jest jednym z najważniejszych problemów marketingu, co wynika z faktu, że produkt jest głównym instrumentem marketingu-mix. Zarządzanie produktem początkuje proces marketingowy i stanowi jego podstawową część. Od jego jakości zależy wynik działań marketingowych.Zarządzanie produktem należy do ważnych problemów zarówno w teorii, jak i praktyce gospodarczej. Dostarcza ono wiedzy i umiejętności niezbędnych do wytworzenia towarów zaspokajających wszystkie potrzeby współczesnego społeczeństwa.Zadaniem zarządzania produktem jest zapewnienie produktowi sprawnego i efektywnego funkcjonowania na wszystkich etapach jego życia, tj. na etapie koncepcji produktu i jego tworzenia, wytwarzania, dystrybucji i sprzedaży, użytkowania i utylizacji. W kręgu zainteresowania zarządzania produktem pozostają też takie kwestie, jak: badania marketingowe produktów, zarządzanie marką produktu i zarządzanie opakowaniami produktu.Wszystkie wymienione zagadnienia uwzględniono w niniejszej książce. Zaprezentowano w niej elementy i teoretyczne, i praktyczne, dotyczące zarządzania produktem. Szczególnie wiele uwagi poświęcono problematyce zarządzania produktem na etapach jego produkcji i dystrybucji, one bowiem są uważane w zarządzaniu produktem za najważniejsze. Wydaje się, że kwestią czasu pozostaje usprawnienie i rozwój zarządzania produktem na etapach użytkowania i utylizacji produktów. W tej dziedzinie następuje ciągła i zauważalna poprawa, ale sytuacja nie jest w pełni zadowalająca. Odnotować również należy niedostatek badań na wskazany temat.
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Produkt-mix i jego rola w marketingu
1.1. Definicje produktów i kryteria ich podziałów
1.2. Użyteczność i sposób jej tworzenia
1.3. Proces kreowania produktu-mix - poziomy produktu
Rozdział 2. Istota zarządzania produktem
2.1. Zakres przedmiotu zarządzania produktem
2.2. Różnicowanie produktów
2.3. Projektowanie produktów
2.4. Pozycjonowanie produktów
2.5. Polityka produktu przedsiębiorstwa
2.6. Zintegrowana polityka produktowa
2.7. Wartość produktu dla klienta
Rozdział 3. Rozwój nowych produktów
3.1. Klasyfikacje nowych produktów
3.2. Etapy procesu rozwoju nowego produktu
Rozdział 4. Zarządzanie produktem w procesie jego tworzenia
Rozdział 5. Kształtowanie produktów i ich asortymentu
5.1. Kształtowanie oferty produktowej
5.2. Zarządzanie asortymentem produktów
5.3. Ustalanie cech materialnych produktów
5.4. Dobór odpowiedniej dystrybucji
5.5. Oferta produktowa a cykl życia produktu
5.6. Kształtowanie produktu w dostosowaniu do wymagań Unii Europejskiej
Rozdział 6. Formy organizacyjne zarządzania produktem
6.1. Rola zarządzania produktem w przedsiębiorstwie i rozwiązania organizacyjne
6.2. Funkcje kierowników produktów w przedsiębiorstwach
6.3. Rola kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa w zarządzaniu produktem
6.4. Społeczne problemy decyzji dotyczących produktów
6.5. Nowoczesne formy zarządzania produktem
Rozdział 7. Zarządzanie produktem w przedsiębiorstwie
7.1. Główne problemy dotyczące zarządzania produktem w przedsiębiorstwie.
7.2. Zarządzanie jakością produktu
7.3. Benchmarking
7.4. Strategie produktowe
Rozdział 8. Zarządzanie produktem na rynku
Rozdział 9. Konkurencyjność produktów
9.1. Rola konkurencyjności produktu i sposoby jej tworzenia
9.2. Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa i produktu
9.3. Strategia konkurencyjności produktu
9.4. Ocena konkurencji
Rozdział 10. Promocja produktów
10.1. Podstawowa wiedza o promocji produktów
10.2. Wykorzystanie instrumentów promocji-mix
Rozdział 11. Strategia marki produktów
11.1. Podstawowe pojęcia związane z marką produktów
11.2. Wizerunek marki i strategie markowania produktów
11.3. Cykl życia marek
11.4. Metody wyceny marek
Rozdział 12. Badania marketingowe produktów
12.1. Metody portfelowe
12.1.1. Macierz Boston Consulting Group
12.1.2. Macierz McKinseya
12.1.3. Macierz Arthura D. Little‘a (ADL)
12.1.4. Macierz Hofera
12.2. Analiza SWOT
Rozdział 13. Opakowanie jako istotny element zarządzania produktem
13.1. Rola i funkcje opakowań
13.2. Czynniki kształtujące wizerunek opakowań
13.2.1. Barwa-kolor
13.2.2. Forma, wielkość oraz materiał opakowania
13.2.3. Znaki i komunikaty tekstowe na opakowaniach
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Kod wydawnictwa: 978-83-7695-625-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.