Dodano produkt do koszyka

Promocja

SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ WEDŁUG STANDARDÓW ISO W ORGANIZACJI WYTWARZAJĄCEJ OPROGRAMOWANIE

SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ WEDŁUG STANDARDÓW ISO W ORGANIZACJI WYTWARZAJĄCEJ OPROGRAMOWANIE

KAROL CHRABAŃSKI, ELŻBIETA GWOŹDZIK, ALEKSANDRA KOSTKA-BOCHENEK

Wydawnictwo: ŚLĄSKA WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA IM. GEN. JERZEGO ZIĘTKA W KATOWICACH

Cena: 49.30 zł 44.37 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-88789-18-2
 
214 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2007
 

Prezentowana praca jest rezultatem wieloletnich doświadczeń jej Autorów, w szczególności zaś wykonywanych przez nich prac związanych z projektowaniem, dokumentowaniem, wdrażaniem SZJ dla krajowych i zagranicznych firm, podejmowanymi pracami związanymi z doskonaleniem w różnych firmach działań związanych z uprzednio ustanowionymi SZJ, prowadzonymi szkoleniami dla wskazanych pracowników firm przygotowujących do certyfikacji SZJ, uczestniczenia w różnych konferencjach, publikowania w specjalistycznych czasopismach poświęconych tematyce jakości, udziałem w charakterze audytora w zespołach przeprowadzających audity certyfikujące i audity nadzoru w firmach wytwarzających oprogramowanie.
Autorzy mają nadzieję, że zaproponowana tematyka zainteresuje szerokie grono czytelników. Publikacja popularyzuje wspomniane normy i jest dedykowana przede wszystkim pracownikom różnego szczebla - (kierownicy projektów, projektanci, programiści, itd.) firm wytwarzających oprogramowanie i to zarówno pracownikom firm, które posiadają zaprojektowany, wdrożony i utrzymywany SZJ zgodny ze standardem ISO, jak również do tych pracowników zatrudnionych w firmach, które takie działania podjąć zamierzają. Na konieczność popularyzacji wspomnianej tematyki wskazują również inni autorzy.
Publikacja jest przeznaczona także dla studentów wydziałów i kierunków informatycznych rożnych uczelni (technicznych, ekonomicznych oraz uniwersytetów). Pozwoli studentom przygotować się do podjęcia pracy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie, które już - w prowadzonych pracach - stosują SZJ zgodne ze standardami ISO. Autorzy mają nadzieję, że studenci łatwiej zaadaptują się do podjęcia pracy w zespołach złożonych z pracowników wielu specjalności (projektanci, programiści, analitycy systemów, administratorzy sieci, itd.) przestrzegających wymagania podane w normach ISO 9001:2000 jak i zalecenia podane w innych normach, np. ISO/IEC 90003:2004. ISO (International Organisation for Standarisation) jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie standardów systemu zarządzania jakością.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Organizacja pracy organizacji wytwarzających oprogramowanie w oparciu o normy serii ISO
1.1 Znaczenie oprogramowania. Przesłanki i konkluzje
1.2 Czym są międzynarodowe normy ISO serii 9000?
1.3 Certyfikacja systemów zarządzania jakością
1.4 Korzyści stosowania standardu ISO 9001:2000
1.5 Ograniczenie stosowania standardu ISO 9001:2000

Rozdział 2. Terminologia
2.1 Terminy dotyczące jakości
2.2 Terminy dotyczące zarządzania
2.3 Terminy dotyczące organizacji
2.4 Terminy dotyczące procesu i wyrobu
2.5 Terminy dotyczące właściwości
2.6 Terminy dotyczące zgodności
2.7 Terminy dotyczące dokumentacji
2.8 Terminy dotyczące badań
2.9 Terminy dotyczące auditu
2.10 Terminy dotyczące zapewnienia jakości procesów pomiarowych

Rozdział 3. Normy ISO serii 9000. Rodzaje. Struktura.
3.1 Rodzaje i przeznaczenie norm ISO serii 9000 3.2. Norma ISO/IEC 90003:2004
3.3 Wymagania ogólne związane z normą ISO 9001:2000
3.4 Mapowanie procesów dla systemu zarządzania jakością
3.5 Model semantyczny prezentacji wymagań normy
ISO 9001:2000 i zaleceń normy ISO/IEC 90003:2004
3.6 Charakterystyka procesów
3.6.1 Procesy zarządzania. Wymagania i zalecenia
3.6.2 Procesy pomocnicze - zarządzanie zasobami
3.6.3 Procesy pomocnicze - zarządzanie dokumentacją
3.6.4 Procesy pomocnicze - monitorowanie, pomiar i analiza
3.6.4.1 Procesy pomocnicze - monitorowanie
3.6.4.2 Procesy pomocnicze - analiza danych
3.6.4.3 Procesy pomocnicze - nadzór nad wyrobem niezgodnym
3.6.5 Procesy doskonalące
3.6.6 Procesy główne - realizacja wyrobu
3.6.6.1 Procesy główne - planowanie realizacji wyrobu
3.6.6.2 Procesy związane z klientem
3.6.6.3 Procesy główne - realizacja wyrobu. Projektowanie i rozwój
3.6.6.4 Procesy główne - realizacja wyrobu. Dane wejściowe do
projektowania i rozwoju. Dane wyjściowe z projektowania
3.6.6.5 Procesy główne - realizacja wyrobu. Przegląd, weryfikacja,
walidacja, nadzorowanie zmian w projektowaniu i rozwoju
3.6.6.6 Procesy główne - realizacja wyrobu. Zakupy
3.6.6.7 Procesy główne - realizacja wyrobu. Produkcja i dostarczanie
usługi - część I
3.6.6.8 Procesy główne - realizacja wyrobu. Produkcja i dostarczanie
usługi - część II

Rozdział 4. Uszczegółowienie wybranych procesów dla organizacji wytwarzającej oprogramowanie
4.1 Procesy zarządzania
4.1.1 Grupy procesów
4.1.2 Polityka jakości
4.1.3 Definiowanie polityki jakości dla OWO
4.1.4 Mierzalność celów jakości
4.1.5 Planowanie jakości oprogramowania w ujęciu
międzynarodowych norm ISO serii 9000
4.1.6 Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja
4.1.7 Przegląd systemu zarządzania jakością
4.2 Procesy pomocnicze - zarządzanie zasobami
4.2.1 Relacje organizacja - system zarządzania jakością- klient
4.2.2 Od kompetencji personelu do oceny skuteczności szkoleń
4.2.3 Charakterystyka infrastruktury
4.3 Procesy pomocnicze - zarządzanie dokumentacją
4.3.1 Zagadnienia związane z zarządzaniem dokumentacją
w SZJ dla OWO
4.3.2 Rodzaje wymaganych dokumentów
4.3.3 Określenie czynności, jakim są poddawane
poszczególne dokumenty
4.3.4 Zapisy dotyczące jakości
4.4 Procesy pomocnicze - monitorowanie, pomiar i analiza
4.4.1 Zakres monitorowania i pomiaru dokonywanego przez
organizację i stosowane przez nią miary
4.4.2 Oprogramowanie jako element wyposażenia do kontroli i pomiarów i jednocześnie podlegający pomiarowi i kontroli
4.5 Procesy doskonalące
4.6 Procesy główne - realizacja wyrobu
4.6.1 Procesy główne - planowanie realizacji wyrobu
4.6.2 Procesy związane z klientem
4.6.3 Procesy główne - realizacja wyrobu. Projektowanie i rozwój
4.6.4 Procesy główne - realizacja wyrobu. Dane wejściowe do projektowania i rozwoju. Dane wyjściowe z projektowania
4.6.5 Procesy główne - realizacja wyrobu. Przegląd, weryfikacja, walidacja, nadzorowanie zmian w projektowaniu i rozwoju
4.6.6 Procesy główne - realizacja wyrobu. Zakupy
4.6.7 Procesy główne - realizacja wyrobu. Produkcja i dostarczanie usługi - część I
4.6.8 Procesy główne - realizacja wyrobu. Produkcja i dostarczanie usługi - część II

Rozdział 5. Przykład systemu zarządzania jakością dla organizacji wytwarzającej oprogramowanie
5.1 System zarządzana jakością
5.2 Wymagania dotyczące dokumentacji
5.3 Odpowiedzialność kierownictwa
5.4 Zarządzanie zasobami
5.5 Realizacja wyrobu
5.5.1 Planowanie realizacji wyrobu
5.5.2 Procesy związane z klientem
5.5.3 Projektowanie i rozwój
5.5.4 Zakupy
5.5.5 Realizacja i dostarczanie usługi
5.5.6 Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów
5.6 Pomiary, analiza i doskonalenie
5.7 Monitorowanie i pomiary
5.8 Nadzór nad wyrobem niezgodnym
5.9 Analiza danych
5.10 Doskonalenie
5.11 Procedura określania wymagań klienta
5.12 Procedura projektowania
5.13 Procedura opracowywania oprogramowania

Zakończenie

Bibliografia

Wykaz wkładek

Wkładki

Kod wydawnictwa: 978-83-88789-18-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl