MODELOWE KREOWANIE JAKOŚCI W ORGANIZACJACH W RAMACH FORESIGHTU JAKOŚCIOWEGO
MARCIN OLKIEWICZ
Wydawnictwo: POLITECHNIKA KOSZALIŃSKA
Cena: 99.90 zł
89.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7365-468-6
398 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
Jakość jest nierozerwalnie związana z aktywną postawą życia społeczno-gospodarczego każdego człowieka oraz organizacji. Jako zjawisko globalne, jakość postrzegana i rozpatrywana jest nie tylko w odniesieniu do danej dziedziny, produktu, usługi, ale także między innymi do wszelkich działań wewnątrzorganizacyjnych, mechanizmów rynkowych czy interesariuszy rynku. Istotnym więc problemem, wadą/zaletą jest jej złożoność, gdyż przez swoją interdyscyplinarność i powszechność, jakość stała się jednym z najbardziej analizowanych teoretycznie oraz praktycznie obszarów w naukach o zarządzaniu.Z jednoznacznym zdefiniowaniem jakości, choć pojęcia tego używa większość społeczeństwa, trudności mają zarówno klasycy jak i współcześni teoretycy oraz praktycy zarządzania jakością (Cichoń 2012). Jest ono efektem interpretacji wynikającej z poglądów, popularności i częstotliwości wykorzystywania określenia do charakterystyki zjawisk odmiennie pojmowanych i postrzeganych na przestrzeni wieków oraz ostatnich trzydziestu lat.We współczesnej gospodarce badania nad jakością, szczególnie w dobie postępującej globalizacji, cyfryzacji, innowacyjności, zaawansowanych technologii, nabierają istotnego znaczenia. Przyczyną są również wyzwania stawiane przez interesariuszy w aspekcie efektywności, konkurencyjności itp., które oddziaływując na siebie, w znaczący sposób kształtują jakość. Można zatem przyjąć, że jakość stała się jednym z głównych czynników inicjujących procesy kształtowania projakościowych zmian, we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
1. KWALITOLOGICZNE PODSTAWY TEORII JAKOŚCI
1.1. PRZEGLĄD PODSTAWOWYCH POJĘĆ ZWIĄZANYCH Z JAKOŚCIĄ
1.2. ROLA PROCESOWEGO PODEJŚCIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ
1.3. UDZIAŁ SYSTEMÓW ZNORMALIZOWANYCH W EWOLUCJI ZARZĄDZANIA
JAKOŚCIĄ
2. STRATEGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
W ORGANIZACJI
2.1. KATEGORIA JAKOŚCI JAKO CEL STRATEGICZNY ORGANIZACJI
2.1.1. Interesariusze organizacji
2.1.2. Koszty jakości
2.1.3. Wiedza
2.2. INŻYNIERIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ
2.3. METODY BADANIA JAKOŚCI
3. TEORETYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA FORESIGHTU
3.1. ROZPOZNANIE ISTOTY FORESIGHTU I JEGO GŁÓWNE KLASYFIKACJE
3.2. PODSTAWY METODYCZNE FORESIGHTU/ INSTRUMENTARIUM
FORESIGHTU
3.3. OGÓLNY ZARYS EWOLUCJI WYKORZYSTANIA FORESIGHTU
4. PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA BADAWCZE ZWIĄZANE
Z IMPLEMENTACJĄ JAKOŚCI W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI
4.1. UZASADNIENIE BADAŃ I OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA POSTĘPOWANIA
BADAWCZEGO
4.2. IDENTYFIKACJA ISTOTY I KLASYFIKACJI ORGANIZACJI JAKO PODSTAWA
CHARAKTERYSTYKI ORGANIZACJI BADANYCH
4.3. KSZTAŁTOWANIE JAKOŚCI W BADANYCH ORGANIZACJACH
5. FORESIGHT JAKOŚCI JAKO NARZĘDZIE WSPOMAGAJĄCE
MODELOWE KREOWANIE JAKOŚCI W ORGANIZACJI
5.1. KONCEPCJA METODYKI KSZTAŁTOWANIA JAKOŚCI Z WYKORZYSTANIEM
FORESIGHTU
5.2. EGZEMPLIFIKACJA MODELOWEJ KONCEPCJI
5.2.1. Model oceny skuteczności znormalizowanych systemów
zarządzania (MsZSZ)
5.2.2. Model adaptacji organizacji względem znormalizowanych
systemów zarządzania (MaZSZ)
5.2.3. Model znaczenia znormalizowanych systemów zarządzania
(MzZSZ)
5.2.4. Model efektywności znormalizowanych systemów zarządzania
(MeZSZ)
5.2.5. Model kształtowania potrzeb jakościowych interesariuszy (MBP)
5.2.6. Model kształtowania perspektywy strategicznej (MPS)
5.2.7. Model strategii organizacji względem jakości (MSJ)
5.3. OCENA RELACJI MODELOWEJ KONCEPCJI
5.4. PRÓBA OCENY WYKORZYSTANIA FORESIGHTU JAKOŚCI W PROCESIE
DOSKONALENIA JAKOŚCI W BADANYCH ORGANIZACJACH
5.4.1. Implikacje dla nauki
5.4.2. Implikacje dla praktyki gospodarczej
5.4.3. Implikacje dla procesów doskonalenia
ZAKOŃCZENIE
WYKAZ WYKORZYSTANYCH ŹRÓDEŁ
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW
Kod wydawnictwa: 978-83-7365-468-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.