Dodano produkt do koszyka

Promocja

JAKOŚĆ USŁUG MEDYCZNYCH INSTRUMENTY I MODELE wyd.3

JAKOŚĆ USŁUG MEDYCZNYCH INSTRUMENTY I MODELE wyd.3

MAŁGORZATA Z. WIŚNIEWSKA

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 75.00 zł 59.25 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-529-4

304 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie możliwości, jakie stwarza wdrożenie i stosowanie określonych instrumentów i modeli zarządzania jakością w obszarze usług medycznych. Do powstania książki, a nade wszystko do jej aktualizacji, Autorkę zainspirowało uczestnictwo w grupie ekspertów ds. monitorowania postępów z wdrożenia "Programu doskonalenia jakości w jednostkach wykonujących działalność leczniczą" przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Ważną przesłanką jest także przewodniczenie konferencjom poświęconym jakości w opiece zdrowotnej, organizowanym cyklicznie przez Naczelną Organizację Techniczną w Gdańsku i Uniwersytet Gdański. Nie bez znaczenia była również sytuacja związana z pandemią COVID-19, wpływająca na kluczowe zmiany w podejściu do jakości usług medycznych.

W monografii, ilustrowanej wieloma przykładami oraz studiami przypadków odnoszącymi się do specyfiki opieki zdrowotnej, przedstawiono:
rolę i istotę jakości oraz bezpieczeństwa usług medycznych
różnorodne koncepcje zarządzania jakością, w tym TQM, Kaizen, Lean Management oraz Six Sigma
narzędzia i metody zarządzania jakością o charakterze zarówno ogólnym, jak i specyficznym, np. metodę HFMEA czy MedCARVER+Shock
podstawowe modele doskonałości, a także ideę i znaczenie inicjatyw takich jak benchmarking, dobre praktyki oraz samoocena.

Monografia oparta jest na bogatym, uzupełnionym przeglądzie rodzimej i zagranicznej literatury przedmiotu. Skierowana jest do naukowców, doktorantów oraz studentów zajmujących się problematyką zarządzania jakością usług medycznych, w tym do profesjonalistów medycznych, którzy mogą w niej znaleźć wiele rozwiązań pozwalających zarówno im samym, jak i ich organizacjom lepiej i skuteczniej funkcjonować dla dobra swoich pacjentów.

SPIS TREŚCI

Spis ważniejszych skrótów

Wstęp

Rozdział 1
Jakość usług medycznych
1.1. Pojęcie i istota jakości
1.1.1. Jakość w ujęciu klasyków
1.1.2. Podstawowe kategorie i wymiary jakości
1.2. Istota usług medycznych
1.2.1. Pojęcie usług
1.2.2. Usługa medyczna i jej cechy
1.3. Jakość usług medycznych i jej składowe
1.3.1. Jakość usług i jej wymiary
1.3.2. Jakość usług medycznych i jej interesariusze
1.3.3. Cechy i wymiary postrzegania jakości usługi medycznej
1.4. Bezpieczeństwo pacjenta
1.4.1. Podstawowe pojęcia
1.4.2. Definicja i zjawisko błędu medycznego oraz zdarzenia niepożądanego
1.4.3. Kultura bezpieczeństwa pacjenta

Rozdział 2
Instrumenty wspierające jakość usług medycznych
2.1. Wybrane koncepcje i ich zastosowanie
2.1.1. Założenia TQM w ujęciu klasyków zarządzania jakością
2.1.2. Kaizen i jego istota
2.1.3. Lean Management
2.1.4. Six Sigma
2.2. Przegląd narzędzi i metod zarządzania jakością
2.2.1. Podstawy klasyfikacji narzędzi i metod
2.2.2. Narzędzia elementarne
2.2.3. Narzędzia nowe
2.2.4. Wybrane przykłady metod
2.3. Metody HFMEA oraz MedCARVER+Shock
2.3.1. Istota metody HFMEA
2.3.2. Metoda MedCARVER+Shock i jej charakterystyka
2.3.3. FMEA, HFMEA, MedCARVER+Shock - podobieństwa i różnice
2.4. Specyficzne metody oceny jakości usług medycznych
2.4.1. Metody o charakterze ogólnym
2.4.2. Metody oceny jakości opieki pielęgniarskiej

Rozdział 3
Modele doskonałości wspierające jakość usług medycznych
3.1. Pojęcie doskonałości, organizacji doskonałej i modeli doskonałości
3.1.1. Doskonałość i jej wymiary
3.1.2. Doskonała organizacja medyczna
3.1.3. Pojęcie modelu doskonałości biznesowej
3.2. Modele doskonałości i ich zastosowanie w usługach medycznych
3.2.1. Model japoński i amerykański
3.2.2. Modele opracowane w Europie
3.3. Dobre praktyki i benchmarking w doskonaleniu jakości usług medycznych
3.3.1. Dobre praktyki i ich znaczenie
3.3.2. Benchmarking i jego istota
3.4. Samoocena i jej rola w kształtowaniu doskonałości placówek medycznych
3.4.1. Pojęcie i zjawisko samooceny
3.4.2. Wybrane przykłady samooceny
3.4.3. Zalety i bariery dotyczące samooceny

Zakończenie
Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-529-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl