POLSKI SYSTEM KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI PRZYRODY WOBEC EUROPEJSKICH STANDARDÓW EDUKACYJNYCH
KINGA SARAD-DEĆ
Wydawnictwo: KUL
Cena: 24.90 zł
22.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7702-462-1
201 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Recenzowana pozycja stanowi interesujący przyczynek do dyskursu na temat adekwatności polskiego systemu kształcenia nauczycieli przyrody do przyjętych w tym zakresie standardów europejskich. Autorka dzięki imponującej erudycji podejmuje najpierw interesującą próbę "zrekonstruowania" możliwie pełnej treści pojęcia "europejski standard kształcenia nauczycieli", by potem wykazać pewnego rodzaju paradoks, że polski system edukacyjny dąży do spełnienia europejskich norm edukacyjnych bez posiadania dobrze zdefiniowanego całokształtu elementów modelowych. (...) Autorka nie tylko racjonalnie uzasadnia potrzebę dowartościowania i egzekwowania współuczestnictwa polskich specjalistów w pracach nad unifikacją europejskich norm edukacyjnych, ale także odsłania interesującą perspektywę badań.dr hab. Franciszka Wanda Wawro
SPIS TREŚCI
WSTĘP.1.POLITYKA OŚWIATOWA UNII EUROPEJSKIEJ1.1.Główne założenia polityki oświatowej Unii Europejskiej1.2.Model szkoły w krajach Unii Europejskiej1.3.Europejski ideał wychowania i kluczowe kompetencje Europejczyka2.EUROPEJSKI STANDARD NAUCZYCIELA2.1.Zakres pojęciowy i treściowy terminów - "kompetencje" i "kwalifikacje"2.2.Europejski projekt ujednolicenia kompetencji nauczycieli2.3.Koncepcje kształcenia nauczycieli w krajach Unii Europejskiej2.4.Kwalifikacje nauczycieli w Unii Europejskiej3.NAUCZYCIEL PRZYRODY I KSZTAŁCENIE PRZYRODNICZE W POLSKIM SYSTEMIE OŚWIATY3.1.Kierunki polityki oświatowej i polski system oświaty3.2.Założenia i realizacja reformy przyrodniczej3.3.Kształcenie nauczycieli przyrody4.KSZTAŁCENIE A ZAKRES KOMPETENCJI NIEZBĘDNYCH W ZAWODZIE NAUCZYCIELA PRZYRODY4.1.Kompetencje przedmiotowe4.2.Kompetenq‘-e informatyczne i językowe4.3.Kompetencje metodyczne4.4.Wybrane aspekty kompetenqi psychospołecznych nauczycieli
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIAWYKAZ MAP, TABEL I SCHEMATÓW
ANEKS
Kod wydawnictwa: 978-83-7702-462-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.