POLSKA SZKOŁA WOBEC WYZWAŃ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
red.MIROSŁAW BEREZIŃSKI
Cena: 30.35 zł
27.32 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-88311-68-9
297 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004
Wydawnictwo: WSISiZ
Niniejszy tom zawiera prace nauczycieli, którzy w roku akademickim 2002/2003 ukończyli Studium Podyplomowe w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania, działającej pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk. Prace dotyczą informatyki, przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości Ich myślą przewodnią jest wykorzystanie postępu w dydaktyce i metodyce nauczania, metodologii analizy systemowej oraz zasady interdyscyplinarności nauki, a także współczesnej techniki i technologii komputerowej na wszystkich etapach nauczania szkolnego. Istotną częścią wielu prac są, autorskie scenariusze lekcyjne. Wszystkie prace są osadzone w nurcie przemian polskiej szkoły, których główne kierunki są określone w aktach prawnych dotyczących reformowania systemu edukacji narodowej.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Wstęp
1. Nina Cudna:
Międzyprzedmiotowe aspekty dydaktyki matematyki i geografii
2. Danuta Czyżewska
Przedsiębiorczość nauczycieli i jej uwarunkowania
3. Wanda Giesak
Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel w rachunkowości
4. Bogumiła Goliszek
Propozycje w zakresie łączenia treści matematycznych
i niematematycznych w nauczaniu zintegrowanym
5. Franciszka Grabieć
Wspomagająca rola komputera w rozwiązywaniu zadań i problemów uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
6. Joanna Kozłowska
Użycie arkusza kalkulacyjnego MS Excel jako narzędzia pomiaru dydaktycznego na lekcjach wychowania fizycznego
7. Elżbieta Krasnodębska
Wykorzystanie technik komputerowych w zajęciach świetlicowych z dziećmi specjalnej troski
8. Małgorzata Lesisz
Arkusz kalkulacyjny Excel w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum
9. Jolanta Mazur
Rozwój szkoły jako organizacji uczącej się
10. Piotr Orepuk
Zastosowanie pakietu Microsoft Office w dydaktyce fizyki
11. Alicja Pałys
Wykorzystanie komputera na lekcjach chemii
12. Marta Petrzak
Elementy analizy i przetwarzania danych w nauczaniu gimnazjalnym
13. Beata Pręgowska
Zastosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu przedmiotu "Podstawy żywienia człowieka"
14. Maria Sikorska
Komputerowe wspomaganie pracy biblioteki szkolnej
15. Anna Siwieć
Komputerowe wspomaganie nauczania matematyki w gimnazjum
16. Anna Socha
Wykorzystanie techniki komputerowej do realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych
17. Anna Sołtys
Integracja nauczania matematyki i przyrody w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
18. Monika Szymanek
Rola komputerów w wychowaniu dzieci i kształtowaniu ich postaw estetycznych
19. Anna Wierzbicka
Komputerowe wspomaganie lekcji matematyki w klasie IV szkoły podstawowej
20. Grażyna Witkowska
Wykorzystanie komputera w nauczaniu fizyki
21. Liliana Ziółkowska-Kołczewska
Liczby Fibonacciego w matematyce i przyrodzie
22. Teresa Żabik
Rola przyrody w kształtowaniu matematycznej intuicji dziecka sześcioletniego
Kod wydawnictwa: 83-88311-68-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.