BEZRADNOŚĆ NAUCZYCIELA
KRZYSZTOF POLAK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
Cena: 38.90 zł
35.01 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-233-3336-4
192 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Nauczycieli obarcza się odpowiedzialnością za słabości edukacji także wtedy, kiedy źródła tych słabości mają charakter ponadindywidualny, systemowo-strukturalny. To rodzi w nich poczucie niesprawiedliwości, wzbudza lęki o przyszłość edukacji w skali globalnej i obawy o własny los. Coraz częściej izolują się w swej prywatności, zawodowe zaangażowanie ograniczając do koniecznego minimum. Chronią resztki swojego świata przed wszechogarniającym wpływem konsumeryzmu, biurokracji i pozoru. Chcą dobrze pracować, w godziwych warunkach i przy minimum stabilności życiowo-zawodowej. Mają przy tym poczucie wyjątkowości swego zawodu. Na ogół silnie się z nim utożsamiają i chcieliby czerpać elementarną satysfakcję z wykonywanej pracy. Coraz trudniej im to jednak przychodzi w realiach oświatowych, w których uczniowie traktowani są jak klienci, proces kształcenia ulega daleko idącej pragmatyzacji, a rozwijanie uczniowskiego myślenia zastępowane jest ćwiczeniem pamięci i sprawnościami testowymi. Takie są potrzeby społeczne, wykreowane w procesie zawłaszczania życia codziennego przez mechanizm transakcji kupna i sprzedaży. Zderzenie tych potrzeb z nauczycielskim pojmowaniem sensu własnej roli i realnymi możliwościami działania coraz częściej wzbudza w nich poczucie bezradności.Z zakończenia
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1: Bezradność nauczyciela w perspektywie temporalnej 1.1.Ogólna charakterystyka fenomenu bezradności1.2.Działanie nauczyciela w warunkach zmiany Rozdział 2: Metodologia własnych badań 2.1.Przedmiot i cel badań2.2.Pytania badawcze, zmienne i wskaźniki 2.3.Metody, techniki i narzędzia badawcze 2.4.Organizacja badań i prezentacja badanej zbiorowości Rozdział 3: Bezradność jako forma dramatu nauczycielskiej egzystencji 3.1.Bezradność nauczyciela - odsłanianie edukacyjnego tabu 3.2.Sposoby reagowania nauczycieli na sytuacje bezradności 3.3.Źródła nauczycielskich obaw Rozdział 4: Bezradność nauczyciela a poczucie jego osamotnienia4.1.Rodzaje samotności 4.2.Wymiary poczucia osamotnienia wśród nauczycieli Rozdział 5: Bezradność a deficyt zasobów osobistych i społecznych nauczyciela 5.1.Modele zdrowia 5.2.Zasoby osobiste nauczyciela 5.3.Wspólnota jako przestrzeń generowania zasobów społecznych Rozdział 6: Bezradność nauczyciela w zetknięciu z edukacyjną rzeczywistością pozoru 6.1.Narodziny i żywot pozoru6.2.Przykłady pozoru w edukacji Rozdział 7: Bezradność w sytuacji zmiany7.1.Nieufność z powodu braku kontroli 7.2.Brak przygotowania do zmianyRozdział 8: Bezradność a (nie)wiara w sukces i (nie)zdolność uczenia się z porażek 8.1.Nauczycielskie poczucie sukcesu 8.2.Porażki zawodowe nauczyciela Rozdział 9: Rytualizacja jako obrona przed poczuciem bezradności9.1.Rytualizacja w procesie komunikowania się nauczycieli z uczniami 9.2.Od tajemnicy do śmieszności - rytualizacja życia szkolnego Zakończenie Bibliografia Aneks
Kod wydawnictwa: 978-83-233-3336-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.